Jante inovatoare de carbon de la Quai, Metz

Inventatorul Stephen Metz a prezentat la începutul anului la târgul de la Taipei sistemul de ax thru cu quick-release SpeedRelease. Ultima sa realizare sunt aceste jante cu forme cubice pentru enduro care vor fi prezentate la Eurobike, construite pe un principiu inovator de spiţare ce asigură înclinaţii egale pentru spiţele de pe ambele părţi ale roţii, neafectate de distanţa diferită dintre flanşele şi centrul butucului cauzate de prinderile pentru discurile de frână şi de freewheel.

„Tehnologia am numit-o Radially Staggered Lacing (RSL). Este bazată pe diferenţa de înălţime între prinderile spiţelor de pe o parte şi alta a roţii, modificţnd astfel unghiurile. Scopul oricărei roţi 1:1 este să fie amplasate spiţele în unghiuri cât mai egale, iar acest artificiu exact asta face. Avantajele conexe sunt imaginea unică creată şi rezistenţa sporită dată de profilul pătrăţos care este foarte rezistent şi rigid lateral şi la torsiune, fără a adăuga mult la greutate.”

Chiar dacă nu arată la fel de inovator cu design-ul I-beam de la Alchemist, şi acest model merită atenţia noastră…

Specificaţiile acestor prototipuri de 27.5 de enduro dau o lăţime interioară de 25 mm, diferenţă verticală de 7 mm între spiţele de pe cele două feţe ale roţii şi 28 de spiţe. Janta este complet din carbon şi foloseşte un profil tubeless tip „Snugfit”.

La fel de interesant este şi modul cum aceste jante sunt produse. Ele vor fi prezentate de Quai, o companie care ajută inventatorii să îşi vadă produse în realitate ideile atunci când din motive financiare sau de altă natură ideile ar putea să rămână neimplementate. Cu cuvintele lor, misiunea lor este de „A încuraja inovaţia prin crearea şi comercializarea unei mărci pilot, pentru beneficiul inventatorului, vânzărorilor şi consumatorilor”.

Dacă ei au încredere în idee, vor ajuta apariţia primului model şi chiar le vor vinde clienţilor lor OEM, jantele acestea fiind acum în acest stadiu. De aici şi debutul lor la Eurobike.

Metz lucrează deja la încă două versiuni: una 700c PolyRoad (ce va avea probabil şi o versiune de ciclocros) cu un interior de 22 mm şi 24 de spiţe şi un model 29 de cross country/trail cu interior de 22 mm şi cu două opţiuni la numărul de spiţe: 28 sau 24 cu spiţare 2:1.

Ambele vor avea aceiaşi diferenţă de 7 mm între spiţe şi profilul Snugfit tubeless ready. Mai multe informaţii vor fi oferite la Eurobike pe 25 august.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma