Într-un final: noul Specialized Epic World Cup

Mă așteptam ca noul Epic să fie epic, însă trebuie să recunosc că nu m-am așteptat la asta: fără sistemul Brain și cu amortizorul bine ascuns sub top tube? Este un fel de hardtail cu suspensie pe cadru, un concept care îmbină exact ce trebuie din ambele lumi. Lucru care se regăsește de altfel și în cursa acestor suspensii: 110mm pentru furcă și 75mm pentru cadru – o combinație de care n-am mai auzit până în prezent. Dar o combinație care sigur funcționează mai bine decât orice altă microsuspensie sau seat stay-uri care flexează excesiv de mult. Specialized susține că această bicicletă, în ciuda faptului că are montat un amortizor pe cadru, se va comporta și va fi la fel de eficient precum un hardtail. Asta da afirmație!

Greutatea cadrului este de doar 1.765 de grame, cu tot cu amortizor, o greutate mai mică decât ale unor hardtail-uri din aluminiu. Şi este aproape incredibil cum de s-a ajuns la această cifră, dat fiind faptul că Epic-ul trebuie să fie rigid torsional, mai ales în zonele cele mai importante: Bottom Bracket sau headtube. Important este însă că cei de la Specialized au creat peste 100.000 de cadre virtuale pentru a face bicicleta aceasta cât mai performantă. Chiar și amortizorul, Rock Shox SID WCID (ID provine de la Integrated Design) a fost conceput pentru această bicicletă (la fel cum au făcut cei de la Trek împreună cu Fox pentru modelul Supercaliber. Însă nu te lăsa păcălit de cursa mică de 75mm. Dată fiind construcția și cinematica acestui cadru, cursa pare să fie mare decât atât și face față unor trasee dificile sau chiar unor drop-uri. Practic, când se află pe setarea „firm”, aceasta oferă aceeași cursă precum un amortizor de 100mm cu sag-ul setat la 25%. Amortizorul mai are două setări: Medium și Active – aceasta fiind setarea care deschide circuitul de ulei complet.

În ceea ce privește geometria, aceasta este similară unei biciclete de enduro din urmă cu ceva ani. Headtube-ul amplsat la 66.5 grade este foarte degajat, chainstay-ul de 430mm – scurt și astfel perfect adaptat acestei biciclete, unghiul seat tube-ului este de 74.5 grade, iar reach-ul de 440mm în dimensiunea M. Cât despre cadru, acesta poate găzdui o anvelopă cu lățime de maxim 2.35 inch și o foaie cu maxim 36 de dinți.

Pentru început vor exista versiunile S-Works și Pro, cât și cadrul separat, în dimensiunile XS, S, M, L și XL, toate putând acomoda câte două bidoane de apă.

Prețurile nu au fost făcute momentan publice.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma