Aprovizionarea magazinelor de biciclete depinde, în foarte mare măsură, de transportul maritim dinspre Asia spre Europa. Așa cum știm, majoritatea bicicletelor, componentelor, echipamentelor și electronicelor dedicate sunt produse în China și Taiwan. Astfel, un preț mare cerut pentru transportul acestor produse se va reflecta, negreșit, în prețul final, la raft, al bicicletei.
După recordurile de preț din ultimii ani, datorate pandemiei, iar acum războiului din Ucraina, prețurile la transportul maritim în container au început să scadă, și chiar rapid.
Săptămâna acesta, prețul trimiterii unui container standard de 12,19 m, pe ruta Shanghai – Rotterdam a fost de doar 3.805,41 euro, potrivit WCI – Drewry World Container Index. Tot potrivit WCI, costul acestui transport în octombrie 2019, înainte de COVID, era, în medie, de 1.238 euro.
Comparați aceste cifre cu recordul de preț, pentru aceeași rută, Asia – Roterdam, care a fost de nu mai puțin de 15.474 euro pentru un singur container! Așadar prețurile au început să dea înapoi.
Motivul scăderii prețului este complex, fiind vorba, prinde altele, de scăderea încrederii consumatorului, cauzat de războiul din Ucraina, criza energetică și inflația. Toate acestea au dus la scăderea cererii, așadar și la scăderea cantității de produse transportate pe mare. În plus, în jur de 30 milioane de chinezi încă se confruntă cu o formă sau alta de lockdown, din iulie 2022. Asadar, nu pot produce.
De asemenea și întârzierile din porturi au început să scadă. Întrucât vapoarele erau nevoite să aștepte mult pentru a descărca, în timpul pandemiei, întreg programul de navigație a fost scos din rutină. Asta a dus la o scădere a cererii de transport cu 14%, potrivit lui Jarell Habets, CEO si fondatorul aplicației Shypple, întrucât vapoarele care așteptau nu puteau fi folosite la transportul altor bunuri.
Așadar, ne putem aștepta ca în 2023, costurile să revină la nivelul dinainte de pandemie, potrivit companiei britanice de cercetare TI – Transport Intelligence.
(sursa: Bike-eu.com)
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…