Categorii: Industrie

Prețurile transportului maritim au început să scadă la nivelul pre-COVID

Aprovizionarea magazinelor de biciclete depinde, în foarte mare măsură, de transportul maritim dinspre Asia spre Europa. Așa cum știm, majoritatea bicicletelor, componentelor, echipamentelor și electronicelor dedicate sunt produse în China și Taiwan. Astfel, un preț mare cerut pentru transportul acestor produse se va reflecta, negreșit, în prețul final, la raft, al bicicletei.

După recordurile de preț din ultimii ani, datorate pandemiei, iar acum războiului din Ucraina, prețurile la transportul maritim în container au început să scadă, și chiar rapid.

Săptămâna acesta, prețul trimiterii unui container standard de 12,19 m, pe ruta Shanghai – Rotterdam a fost de doar 3.805,41 euro, potrivit WCI – Drewry World Container Index. Tot potrivit WCI, costul acestui transport în octombrie 2019, înainte de COVID, era, în medie, de 1.238 euro.

Comparați aceste cifre cu recordul de preț, pentru aceeași rută, Asia – Roterdam, care a fost de nu mai puțin de 15.474 euro pentru un singur container! Așadar prețurile au început să dea înapoi.

Motivul scăderii prețului este complex, fiind vorba, prinde altele, de scăderea încrederii consumatorului, cauzat de războiul din Ucraina, criza energetică și inflația. Toate acestea au dus la scăderea cererii, așadar și la scăderea cantității de produse transportate pe mare. În plus, în jur de 30 milioane de chinezi încă se confruntă cu o formă sau alta de lockdown, din iulie 2022. Asadar, nu pot produce.

De asemenea și întârzierile din porturi au început să scadă. Întrucât vapoarele erau nevoite să aștepte mult pentru a descărca, în timpul pandemiei, întreg programul de navigație a fost scos din rutină. Asta a dus la o scădere a cererii de transport cu 14%, potrivit lui Jarell Habets, CEO si fondatorul aplicației Shypple, întrucât vapoarele care așteptau nu puteau fi folosite la transportul altor bunuri.

Așadar, ne putem aștepta ca în 2023, costurile să revină la nivelul dinainte de pandemie, potrivit companiei britanice de cercetare TI – Transport Intelligence.

(sursa: Bike-eu.com)

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

2 ore in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

2 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

2 zile in urma