Pe măsură ce segmentul Enduro devine din ce în ce mai popular la fel şi produsele specifice acestei discipline încep să devină din ce în ce mai specializate. Acesta este şi unul din motivele pentru care Sram a lansat proaspetele roţi Rail 40 pentru 29 şi 27,5 inch cu destinaţia Enduro. În primul rând trebuie menţionat din start că jantele nu sunt late de 40 mm aşa cum poate crezi din denumire. Numărul nu se referă la lăţime ci sunt denumite în acest fel pentru a fi în serie cu colecţia Rail 50 destinate segmentului all-mountain. Aşadar „40” este pentru Enduro.
Jantele din aluminiu ale noilor roţi Sram Rail 40 sunt compatibile UST Tubeless, dispun de îmbinare sudată, au profil asimetric şi beneficiază de tehnologia Sram Taper Core. Acest lucru se referă la construcţia lateralelor jantei care sunt ranforsate de-a lungul lor, pentru a rezista mai bine la impactul cu eventualele pietre, însă devin mai înguste spre centru pentru a contribui la o greutate mai mică. Rail 40 beneficiază şi de profilul Wide Angle de 23mm care oferă o lăţime rezonabilă însă cu o greutate redusă. Platforma menţine forma corectă a anvelopei în virajele agresive prevenind dejantarea şi oferind o aderenţă bună.
Pentru butucul spate avem tehnologia Double Time care presupune un design cu 4 clicheţi care angrenează un inel cu 26 dinţi oferind astfel 52 de puncte de contact. Acest mecanism oferă o cuplare lină la 6,9 grade fără a fi nevoie să se recurgă la dinţi de mărime mică sau care să descentreze mecanismul. Sram spune că acest design este mai rezistent în timp.
Într-o lume a incompatibilităţilor este bine de ştiut că Sram s-a ocupat în mod special de spiţe. Acestea dispun de tehnologia Solo Spoke ce presupune aceeaşi dimensiune pentru toate spiţele indiferent de partea roţii, stânga-dreapta, sau faţă-spate. Acestea sunt toate de lungimi identice.
Rulmenţii Speedball sunt fabricaţi beneficiind de toleranţe extrem de mici de către o fabrică ce produce totul „în casă”. Acest lucru este benefic întrucât uzura apare mai greu, iar nevoia de reglaje va fi mai rară. Pentru partea cu pinioanele avem două variante de interfaţă – XD sau 10 viteze. Evident exista multe opţiuni de butuc pentru Boost 148. Exista o listă întreagă de axuri convertibile:
- Pentru faţă: QR 9×100, QR Torque Caps, 15×100, 15×100 Torque Caps, 20×110, 15×110, 15×110 Torque Caps
- Pentru spate: QR 10×135, 12×135,12×135 XD, 12×142, 12×142 XD,12×148, 12×148 XD
Cea mai uşoară variantă cântăreşte 1.810 g pentru roata de 27,5 inch şi 1.9 kg pentru 29er.
Iată şi preţurile recomandate:
Dan MaziluÎi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.