Nu cred că puteam găsi un titlu mai clar pentru ceea ce se întâmplă în cadrul companiei Haibike. Au ajuns atât de departe cu bicicletele electrice, încât la un moment dat ajunsesem să le caut în standul de la Eurobike pe cele clasice. Nici nu este de mirare, căci Haibike se numără printre primii producători de electrice, cei care au prins trenul de la început și care au început să se dezvolte rapid. Așadar, vorbim aici despre un producător cu o vastă experiență în domeniu.
Modelele cu care Haibike defilează anul acesta sunt SDURO 7.0 și 8.0. Un cadru nou au primit și gamele SDURO FullNine, FullSeven, AllMtn și NDURO plus un motor nou de la Yamaha, cunoscut sub numele de PW-X, motor amplasat central.
SDURO AllMtn spre exemplu, va primi doar anvelope groase de 2.8 inch, depărtându-se astfel de segmentul bicicletelor și pășind către un nou sport, pe care nu știu exact cum să-l denumesc în acest moment. Bicicleta arată excelent, cu finisaje care-ți lasă gura apă, are un headtube amplasat la 66 de grade și un chainstay de doar 455mm. Spun doar 455, deoarece e-bike-urile au deregulă chainstay-uri interminabile, controlându-se asemenea unui vapor. Acesta însă este diferit. Versiunea 8.0 va avea un motor de 250W, cu un acumulator tot de proveniență Yamaha, de 500Wh, o furcă Magura Boltron (între noi fie vorba, arată incredibil această furcă), o transmisie Shimano XT 2×10 și frâne Magura MT5. Prețul recomandat este de… ai ghicit! Peste 5.000 de euro. Versiunea 7.0 împarte același motor cu fratele mai mare, însă furca este un Fox 34 Performance cu o cursă de 150 mm (față de cei 160mm oferiți de furca Magura) și o transmisie SLX/XT, tot 2×10. Prețul acesteia, ai ghicit, este mai mic, depășind cu puțin 4.000 de euro.
În fotografiile de mai sus, XDuro FullSeven. Pimped la maxim!
Atât? Nicidecum. Haibike a mai pregătit alte două hardtail-uri: HardSeven și HardNine, urmărind aceeași filosofie a motorului amplasat central, cu configurații decente, disponibile în câte două versiuni. Astfel, cea mai ieftină dintre toate e-bike-urile prezentate aici, este HardSeven în versiunea 7.0, oferită pentru un preț de 3.299 de euro.
În ceea ce privește bicicletele neelectrificate, Haibike prezintă noua serie SEET, care se împarte la rândul său în trei categorii: Downhill, Freeride și Enduro. Astfel, suspensiile se întind de la 160mm până la 200mm în funcție disciplină, prețurile și versiunile de echipare de asemenea. Nici aceste biciclete nu fac rabat la aspect și se prezintă la fel de agresiv precum bicicletele electrice. Mai multe informații despre acestea pot fi deja obținute pe site-ul oficial.
Importator Haibike în România: PerfectBike.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…