Haibike în 2017: pe repede, înainte!

Nu cred că puteam găsi un titlu mai clar pentru ceea ce se întâmplă în cadrul companiei Haibike. Au ajuns atât de departe cu bicicletele electrice, încât la un moment dat ajunsesem să le caut în standul de la Eurobike pe cele clasice. Nici nu este de mirare, căci Haibike se numără printre primii producători de electrice, cei care au prins trenul de la început și care au început să se dezvolte rapid. Așadar, vorbim aici despre un producător cu o vastă experiență în domeniu.

Prinși de nebunia bicicletelor electrice, unii poate chiar au omis faptul că Haibike mai produce și biciclete fără motoare. Îți vom prezenta în acest articol, atât bicicletele din gama Performance cât și cele din gama ePerformance. Te-ai prins pentru ce este acel E în față, sunt sigur.

Modelele cu care Haibike defilează anul acesta sunt SDURO 7.0 și 8.0. Un cadru nou au primit și gamele SDURO FullNine, FullSeven, AllMtn și NDURO plus un motor nou de la Yamaha, cunoscut sub numele de PW-X, motor amplasat central.

Electrice chiar și de downhill.

SDURO AllMtn spre exemplu, va primi doar anvelope groase de 2.8 inch, depărtându-se astfel de segmentul bicicletelor și pășind către un nou sport, pe care nu știu exact cum să-l denumesc în acest moment. Bicicleta arată excelent, cu finisaje care-ți lasă gura apă, are un headtube amplasat la 66 de grade și un chainstay de doar 455mm. Spun doar 455, deoarece e-bike-urile au deregulă chainstay-uri interminabile, controlându-se asemenea unui vapor. Acesta însă este diferit. Versiunea 8.0 va avea un motor de 250W, cu un acumulator tot de proveniență Yamaha, de 500Wh, o furcă Magura Boltron (între noi fie vorba, arată incredibil această furcă), o transmisie Shimano XT 2×10 și frâne Magura MT5. Prețul recomandat este de… ai ghicit! Peste 5.000 de euro. Versiunea 7.0 împarte același motor cu fratele mai mare, însă furca este un Fox 34 Performance cu o cursă de 150 mm (față de cei 160mm oferiți de furca Magura) și o transmisie SLX/XT, tot 2×10. Prețul acesteia, ai ghicit, este mai mic, depășind cu puțin 4.000 de euro.

Dacă cei 150/160mm de suspensii nu-ți ajung pentru traseele pe care ai de gând să le parcurgi, nu e loc de tristețe, căci Haibike a pregătit și un model mai capabil, cu suspensii de 180mm: SDURO NDURO EVO. Headtube-ul este și mai închis, amplasat la 65 de grade, iar chainstay-ul măsoară 450mm. Și acest model va fi disponibil în două versiuni, 8.0, respectiv 7.0, prețul pentru prima fiind de 5.999 euro, iar pentru cea de-a doua, 4.999 de euro. Vor avea același motor Yamaha de 250W.

Ne mai potolim un pic setea de suspensii aflând despre noul SDURO FullSeven, cu suspensii de 120mm, gândit pentru poteci mai puțin agresive, dar dedicat în totalitate muntelui. Headtube-ul este amplsat la 67 de grade, chainstay-ul măsoară 455mm, iar prețul pentru versiunea 8.0 este de 4.999 de euro, pe când cea pentru modelul mai jos plasat în gamă, 7.0, este de 3.999 de euro.

Și ca să terminăm saga full-suspension-urilor, vă mai prezint și noul FullNine, în caz că vrei o bicicletă care să ruleze pe roți de 29 de inch cu suspensii de 110mm. Diferența este că anvelopele vor mai îngiste decât în cazul bicicletelor cu roți de 27.5, mai precis 2.6 inch. Prețurile sunt similare cu cele ale modelului FullSeven.

În fotografiile de mai sus, XDuro FullSeven. Pimped la maxim!

Atât? Nicidecum. Haibike a mai pregătit alte două hardtail-uri: HardSeven și HardNine, urmărind aceeași filosofie a motorului amplasat central, cu configurații decente, disponibile în câte două versiuni. Astfel, cea mai ieftină dintre toate e-bike-urile prezentate aici, este HardSeven în versiunea 7.0, oferită pentru un preț de 3.299 de euro.

Haibike încă produce biciclete cu acționare 100% umană. Dovada este în această fotografie.
Și în aceasta!

În ceea ce privește bicicletele neelectrificate, Haibike prezintă noua serie SEET, care se împarte la rândul său în trei categorii: Downhill, Freeride și Enduro. Astfel, suspensiile se întind de la 160mm până la 200mm în funcție disciplină, prețurile și versiunile de echipare de asemenea. Nici aceste biciclete nu fac rabat la aspect și se prezintă la fel de agresiv precum bicicletele electrice. Mai multe informații despre acestea pot fi deja obținute pe site-ul oficial.

De la mic, la mare: enduro, cu suspensii de 160mm.
Freeride, cu suspensii de 180mm.
Și regele: downhill, cu suspensii de 200mm.

Importator Haibike în România: PerfectBike.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma