Ieri, joi, am terminat Turultrans. Ultima zi a însemnat traversarea Transfăgărășanului din direcția Cârțișoara. Surprinzător se pare că pentru toți cei care au făcut Turultrans ziua 4 a fost cea mai ușoară. Și mai surprinzător este faptul că toți am fost de acord că cele mai ușoare zile au fost cele 2 cățărări, Transalpina și Transfăgărășanul. În articolul final cu concluzii și sfaturi vom reveni cu motivele.
Ziua a început bine, iar vremea se anunța cât se poate de bună, soare și fără șanse de ploaie. Nu a durat mult și am parcurs primii 16 km până la Bâlea Cascadă destul de repede unde ne-am oprit pentru o cafea dublă, necesară cățărării pe post de combustibil. Celelalt combustibil pe care l-am folosit în tură a fost nutriția sportivă ProAction de la Emmedue Sport, susținăturul nostru în această expediție. Gelurile, batoanele și mineralele pe care le-am folosit s-au făcut simțite cât se poate de bine în cele mai grele momente ale turei.
Bâlea Lac a fost atinsă pe la orele prânzului așa că ne-am instalat repede în cabana Paltinu pentru a servi masa. Nu de altfel însă eram cu benzina cam pe zero după cei 11 km de urcare continuă. În plus cele 10 grade cu vânt puternic te obligau ori să o iei din loc urgent ori să te adăpostești.
Coborârea de pe Făgăraș s-a desfasurat repede și fără incidente. Fără să ne dăm seama am ajuns la coada lacului Vidraru de unde a început seria de urcări și coborâri care a ținut până la baraj. După care în cea mai mare viteză am continuat până înapoi în Curtea de Argeș unde am ajuns în jurul orelor 8 seara, locul de unde plecasem cu 4 zile în urmă.
Am incheiat o tură excelentă, unul din membri expediției ar spune chiar “fenomenală”, pe care o recomandăm oricui este deținătorul unei condiții fizice ușor peste medie și, evident, al unei biciclete de șosea. În articolul final vom reveni cu detalii despre tură, unde ne-am cazat, ce echipament am folosit, timpii intermediari, harta traseului, track-ul GPS, ce am mâncat, calorii consumate și cum s-a simțit fiecare membru al turei, pentru ca cei care vor dori să facă în viitor această buclă de peste 400 km să aibă din start toate informațiile necesare.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Multumim pentru apreciere. Recomandam tuturor acest traseu.
Gps-ul are incarcata o harta gratuita a Romaniei descarcata de la velomap.org, iar prinderea de ghidon este facuta cu suportul sau special pentru prindere de ghidon http://i1241.photobucket.com/albums/gg516/andrewlei2010/KGrHqJmE-rBTq2BP5FkSeQ60_12.jpg
Foarte frumos, asteptam si statisticile. Si oarecum offtopic am doua intrebari: ce harta are Etrex-ul incarcata si cum a fost facuta prinderea lui pe ghidon? Eu am folosit suportul pentru curea, venit la pachet. L-am atasat cumva dar nu e chiar o solutie fantastica.
Numai bine!