Categorii: GeneraleNoutati

RATB lovește din nou! De data aceasta direct cu autobuzul în biciclist

Sebastian Vrânceanu relata luna trecută experiența sa belicoasă cu un șofer al Regiei Autonome de Transport București, fapt care la acel moment a stârnit discuții aprinse. De această dată, Tudor Georgescu a fost “norocosul” care a avut de-a face cu atitudinea mai puțin decât tolerantă a unor șoferi ai companiei, diferența fiind de această dată că toată întâmplarea putând să se termine grav.

Tudor Georgescu a relatat incidentul pe pagina sa de facebook și în rândurile ce urmează vom prezenta un rezumat a celor înșirate de biciclistul luat în colimator de șoferul cu poftă de vânătoare.

O zi care se anunta extraordinara. Plec pe banda mea din Piata Romana si un sofer de pe RATB, linia 226, imi da un claxon scurt de imi ingheata inima, fix in spatele meu. Eram pe Dacia inainte de semaforul dinspre Calea Victoriei. Mergeam la Biblioteca Academiei cu ceva treaba. Prinde rosu. Il ajung si ii bat in usa din fata spunandu-i ca a trecut foarte aproape de mine, ca mi-a atins camasa, ca nu e ok sa faca asta si ca nu ma simt in siguranta. Ma bagase in bordura de tot. El: ” Hai bai nene, ce? N-ai trotuar? N-aveam unde sa ma duc in stanga”. Zic ok. Ii fac cu mana si ma duc in fata la zebra sa astept verdele ca sa trec Calea Victoriei. Ies primul din intersectie, pedalez si semnalizez dreapta. mai aveam vreo 10 metri si intram in curte. Ce sa vezi minune? Apare din nou si ma ia atat de aproape si imi inchide toate unghiurile posibile de manevra. M-a atins! Atat mi-a trecut prin cap. A tras dreapta de volan si m-a bagat in bordura. Si m-am tot dus apoi pe mana stanga pe autobuz, la propriu, si apoi am atins bordura cu roata din fata desi incercasem sa franez, …apoi am atins autobuzul cu roata din fata si apoi… pauza! Ditamai tranta intre rotile lui. Am cazut din cauza ca m-a busit ca sa o zic pe romaneste!

Am sunat la 112, primul numar care imi venea in cap. A venit un politist pe motcicleta in nici doua minute. A constatat toata situatia, hartogaraie, martorii lui Peste prajit (niste vârstnici care imi spuneau mie ca ii iau painea de la gura soferului) și soferul care imi spunea ca daca nu oprea ma lua intre roti, dupa ce a intrat in mine. Siderant! Oricum, ideea a fost sa il opresc sa nu plece. Ne-am vazut peste cateva ore la Serviciul de Tamponari usoare in Calea Grivitei unde dupa multe ore de dat declaratii si analizat cu etilotestul si cu aparatul foto, comisarul de serviciu a concluzionat rece: „Domnule sofer, sunteti vinovat de tot ceea ce s-a intamplat. L-ati atins si tarat pe domnul biciclist, care in cele din urma a cazut pe carosabil. (dupa o pauza) … Stiti ca il puteati omori?” Ok. fair enough. A primit o amenda de 150 de lei si 5 puncte pe carnet si a fost trimis la o reevaluare a capacitatilor de a conduce.

II zic: Nene ai facut-o intentionat! Te atentionasem cu 200 de metri inainte ca treci foarte aproape de mine. Raspuns: Pai da’ ce, mai, tu n-ai trotuar? Cum sa stau dupa tine pe sosea?

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Fiindcă nu există benzi pentru biciclişti şi nici biciclişti destui şi pentru că şoferii RATB şi taximetriştii sunt regii străzilor în Bucureşti - de aceea se întâmplă din astea. Nu contează că un şofer conduce mai multe ore pe zi şi că este stresat, trebuie să se supună regulilor codului rutier. Dacă se stresează la volan, înseamnă că nu e bun ca şofer şi că a fost angajat pe pile. Mai bine transportaţi-vă individual, decât să vă urcaţi în autobuzul vreunui stresat din ăsta supărat pe viaţă.

  • Ce păreri pe-aici, nedemne de Freerider. Sunt biciclist și șofer, și cred că amuzat știe ce vorbește. Mai avem mult până să ne stăpânim ca un șofer de autobuz(dacă biciclistul din poveste a cedat nervos e clar, slab). Traficul e foarte intens și haotic în București(sunt din Timișoara, aici e mult mai civilizat, slavă Domnului)Trebuie să ne adaptăm, nu să plângem. Adaptarea nu înseamnă luptă în majoritatea cazurilor, ci concentrare mai puternică la momentul prezent. Ce făcea în război când l-ar fi nimerit un glonț, fugea la dusman și-i făcea reclamație?

  • Bai stimabililor! In primul rand cititi articolul si dupa aia dati-va cu parerea! Ma mir cum AMUZAT a avut atat chef sa scrie mult si prost dar nu a avut rabdare sa citeasca articolul! Vis-a-vis de problemele expuse de Amuzat ii spun sa faca o incercare sa mearga 1 ora cu bicicleta prin Bucuresti si inca 1 ora cu Ratb-ul! Vezi in care din situatii vei iesi mai stresat! Nu as dori sa mai pun la socoteala faptul ca un autobuz Ratb ajunge si pana la 7 tone cu tot cu pasageri si un biciclist pe bicicleta sa tot aiba 120 kg maxim! De faptul ca soferul Ratb a primit amenda nici nu mai discut pt ca numai din asta rezulta ca el a fost de vina pt accident! Apropos, circul cu bicicleta prin Bucuresti de aproximativ 19 ani si am carnet de conducere de 12 ani, deci le cam am cu regulile de circulatie!

  • De acord cu Amuzat.
    In general RATB-ul e cel mai mic pericol pentru mine ca biciclist pe sosea in Bucuresti. Sunt soferi de autobuze care te blocheaza sau trec aproape de tine intentionat. Dar m-am limitat mereu la a-i lasa sa treaca si mi-am vazut de drum. Daca iti pui mintea si ii faci in ambitie unuia care sta la volan de dimineata pana seara si are de-a face cu tot felul de idioti prin trafic, nu prea ai nici tu cum sa iesi castigator.

    Este regretabil si condamnabil ceea ce i s-a intamplat colegului de pedalat urban, dar incidentul cred ca putea fi evitat.

    Pe langa gropi, caini, tigani care se iau de tine la semafor, cocalari cu BMW-uri de Bulgaria care-ti arunca tigarea in fata si taximetristi frustrati, RATB-ul mi se pare cel mai previzibil "pradator de biciclisti" pe care il pot intalni in trafic.

    P.S. Merg cu o pliabila cu roti de 20 de aproape 2 ani si mi se pare mult mai OK la strecurat printre bordura si autobuze decat cu MTB-ul sau cursiera. Ghidonul mai ingust si rotile mai mici chiar te ajuta, iar viteza e comparabila de la un semafor la altul. Ramane problema gropilor... :-)

  • tre` sa te obisnuiesti cu asta.in constanta cand mergi cu o viteza medie esti claxonat in continuu.dar cel mai rau este cand mergi linistit pe o banda,din spate vine un autobuz,de pe a doua banda vine o masina,iar langa tine ai o bordura imensa si te apropii de un ,,crater".atunci ce faceai???? P.S:nici macar nu este bulevard sau intersectie importanta zona in care se intampla asta.de la un timp imi imaginez un downhill de pe un munte ff inalt mai usor decat sa mergi cu bicla in oras :(((((

  • Esti amuzat si le zici bine...nu e ok sa fii lovit.....dar nici sa o cauti cu lumanarica . Jucati si voi de curiozitate un simulator si sa vezi in ce cacao esti la simpla intersectie..dapai sa mai ai pietoni, biciclisti :))) . De nevoie o mai iei si pe trotuar ca sa te strecori daca vrei sa fii neaparat tu primul dar nu te astepta ca unu care se uita in zece directii sa iti dea intaietate ...e un fel de respect reciproc, nu respecti nu esti respectat . ochii in 16 si pentru altii !!! intelegere maxima tupeu moderat !!!

  • mda.....mai apar si greseli gramaticale atunci cand te grabesti si nu faci un review asupra a ceea ce scrii. asa ca daca vrei sa te iei de acest aspect ti-as sugera sa nu o faci.

  • e clar de la RATB :)). insa in mare parte cam sunt de acord cu el. eu unul merge cu bicicleta de aproximativ 1 an si nu am avut nici o problema pana acuma. nici un RATBist care sa incerce catusi de putin sa imi faca ceva in trafic. sincer sa fiu chiar pot sa spun ca mai degraba am vazut biciclisti care sa ma supere decat soferi (si eu sunt sofer). in momentul in care circuli pe carosabil regulile sunt aceleasi pentru toata lumea. nu te apuci sa iei oameni pe ghidon doar pentru ca tu esti cu bicicleta si consideri ca ai dreptul sa treci in viteza pe trecere cand masinile sunt oprite. NU AI DREPTUL sa treci pe rosu cum am vazut peste 60% din biciclisti ca fac. doar pentru ca ai o bicicleta si teoretic esti putin mai privilegiat in trafic nu incepi sa treci orice intersectie in care ai cedeaza cat mai repede posibil fara sa te asiguri. asa ca draga silviule te rog sa nu mi-o iei in nume de rau, insa glumele tale nu prea isi au rostul. nu ma apuc sa comentez exact situatia in care s-a intamplat INCIDENTUL descris in articol, insa daca stai cuminte ca biciclist mai mult de 2-3 claxoane pe tura de mers la munca nu iti iei, decat daca nu stii sa mergi pe bicicleta. ti-o spune unul care face zilnic 15 km cu bicicleta prin trafic destul de aglomerat.

  • Celui amuzat de intamplari, esti cumva sofer pe ratb si nu te-au platit pe aprilie? Nu ne mai fa tu morala, stai linistit in banca ta. Referitor la mesaj, daca vrei ca lumea sa citeasca ce scrii fi putin mai concentrat in explicatii.

  • Din tot ce povesteste tipul asta inteleg ca s-a crezut mai tare decat sabia lui Zorro si si-a pus mintea cu soferul de RATB :))
    1. De ce nu l-ai lasat sa plece primul daca ai vazut ca este idiot(daca asta a fost cazul).
    2. De ce te-ai duce la geamul unui sofer de RATB sa-i ceri explicatii stiind ca ala are curse 8-12 ore pe zi si sta cu stresul in sange?(valabil si pt minte creata ala care a fost amenintat cu bata acum o luna).
    3. RATB-ul este cel mai previzibil vehicul din tot traficul bucurestean.
    4. RATB-ul ori il lasi sa treaca ori il depasesti si te asiguri ca nu te prinde din urma.
    5. Cand te-a prins din urma tu nu te-ai prins ca trebuie sa franzi ?
    6. Logica simpla ar trebui sa va faca sa realizati ca RATB-ul ocupa 90% din latimea unei benzi! Si cand sta pe loc abia ai loc sa treci pe langa el. Cum vrei sa mai treci pe langa el daca o avea unul cu masina pe linia dintre prima banda si a doua banda?
    7. Pt tipul cu bicicleta de tip cursiera : Daca nici pe soseaua aia nu reusesti sa-l faci prin stanga ....ce cauti pe sosea ?! Vai de viata mea...te-a umplut de praf! Mergi repede si fa-i reclamatie :)) Repede! Sa nu scape! Al dracu om ! A ocupat toata banda cu hardughia de 20 de tone :))

    Ar trebui sa gasiti alte teme de abordat. Sa incerci cateva povesti "lacrimogene" despre 2-3 ciclisti care nu stapanesc bicicleta mi se pare o idiotenie.
    Daca auzeam o peveste despre manelistii care cred ca le-au luat parintii sosea pentru ca ei conduc un BMW sau taximetristii care te baga cu adevarat in bordura sau iti franeaza in fata...va mai dadeam dreptate. Dar cand stai sa bati pe la usa RATB-ului sa-i ceri socoteala unuia care sta incordat in trafic 12 ore pe zi si trebuie sa se asigure de siguranta pasagerilor....trebuie sa te cheme Lucian Bute sau sa pedalezi ca cel din Premium Rush. Ciclistul ar trebui sa fie PRIMUL care sa se gandeasca ca RATB-ul nu poate sa execute manevre de franare brusca sau schimbari de directie pentru ca risca sa faca un accident in lant si sa omoare cativa oameni, inclusiv pasageri. S-a gandit cineva daca RATB-ul era blocat pe partea stanga de alta masina nu mai avea ce sa faca?(nu mai spun ca probabil acel sofer are vizibilitate redusa si cel mai probabil este obisnuit ca ciclistii sa incetineasca si sa-l lase sa se duca mai departe.) Ciclistul ar trebui sa fie primul care sa realizeze ca ala cu RATB-ul cara 30-40 de pasageri si ar trebui sa-l lase sa se duca sau sa-l piarda in trafic. Daca nu poti face nici una nici alta...nu prea ai ce sa cauti pe sosea cu bicicleta. Este clar ca daca vei da de un taximetrist sau de un manelist..vei ajunge cu siguranta la urgenta.
    Merg de peste 15 ani cu bicicleta pe sosea si nu mi s-a intamplat in viata mea ca un sofer RATB sa ma sicaneze in trafic. Asta probabil si pentru faptul ca stiu sa-i fac un semn sau sa-l anunt cu ajutorul fluierului? Daca iesi pe sosea trebuie sa te astepti ca masinile sa treaca la mm de tine sau sa te claxoneze din spate...pt ca asa este romanul! Se pare ca ne-am nascut cu claxonul in mana. Daca stateam sa ma duc la semafor si sa-i cer fiecarui sofer explicatii pentru un claxon sau o sicana in trafic..probabil aveam 4-5 cutite in spate,5 gloante in cap si flori pe mormant(si asta la soferii normali care sunt mai relaxati decat cei de la RATB).
    Sfat : 1.Invata faci depasiri sau sa-l lasi sa treaca de tine! 2.Cumpara un fluier si foloseste-l in trafic! (te asigur ca te salveaza in 99% din cazuri).
    3. Incearca sa pedalezi cu viteza cuprinsa intre 25-35 km la ora si nu vei avea probleme in trafic. In momentul in care tu mergi cu 10-15 km la ora si soferul nu are loc de tine este normal sa te claxoneze ...asa cum ii fluier si eu pe aia cu carutele cand ies din oras incat sa ma lase sa trec..

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma