La prima vedere această știre ar părea potrivită zilei de 1 aprilie, dar Guvernul României este cât se poate de serios de această dată. Executivul a publicat un memorandum de măsuri pentru eficientizarea sistemului de transport feroviar în care este propus ca locul căilor ferate dezafectate să fie luat de către pistele pentru biciclete, printre altele.
Formularea folosită de cei care au redactat materialul este: „Linia de cale ferată ar trebui închisă, dar poate fi utilizată în continuare ca şi arteră pietonală sau pistă de biciclişti“, în condițiile în care se pregătește reducerea rețelei de linii ferate cu un procent cuprins între 25 și 40%.
Pe de altă parte, măsura la care s-au gândit cei din Executiv este una destul de avansată comparativ cu viziunea altor colegi de-ai lor din aparatul administrativ. În plus, este și folosită în Occident, cea mai recentă punere în aplicare aparținând Germaniei, care a anunțat anul trecut construcția unei autostrăzi pentru bicicliști de 85 de kilometri.
Sursa: Adevărul
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
cu adevarat interesant ar fi reutilizarea cailor ferate industriale urbane. Proiectul Drumri Verzi deja a propus o astfel de solutie: http://issuu.com/marianivan/docs/dvb_bucuresti_vest
Partea proastă e ca orice țară care PRODUCE are nevoie de infrastructură feroviară ( e mai eficient transportul pe cale ferată )
Dar cum în România nu mai produce nimeni nimic măcar n eptem plimba cu bicicleta.
Prima linie care mi-a venit in minte a fost cea din padurea Snagov... Desi nu cred ca in urmatorii 10 ani se va intampla asta in Romania :-(