Într-o țară care a dat lumii o serie întreagă de mărci auto faimoase, o schimbare de paradigmă privind deplasarea motorizată ar fi greu de conceput, dar totuși are loc. În Renanina, locurile dezafectate deja fac loc unor autostrăzi pentru biciclete, dar în Hamburg s-ar putea să aibă loc cel mai semnificativ pas în acest sens: eliminarea completă a vehiculelor motorizate din centrul urbei.
Având o orientare ecologică, dar și presați de un dezastru iminent care amenință orașul-port Hamburg, adică nivelul crescând al apelor, edilii marșează puternic în direcția reducerii efectului de seră și primele luate în colimator sunt vehiculele motorizate. Astfel, ei intenționează să amenajeze sau să creeze acolo unde există posibilitatea spații verzi, dar și o rețea de cărări și drumuri ce pot fi parcurse pe jos sau cu bicicleta de către cetățeni.
În cifre, orașul Hamburg ar urma să ajungă, în circa 20 de ani, să aibă o suprafață compusă în proporție de 40% din spații verzi, reprezentate de parcuri, spații de joacă, grădini, ș.a.m.d. De asemenea, edilii evidențiază rolul pe care bicicleta va urma să-l aibă în noua față a urbei, constituind cel mai eficient mijloc de deplasare urbană.
Sursa: independent.co.uk
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…