Categorii: Generale

Freerider încheie parteneriat cu Proiectul România Digitală

Ciclismul şi navigaţia merg mână în mână, iar cine nu vede lucrul acesta imediat ar trebui să facă mai multe plimbări în aer liber neasistate. De la segmentele scurte înregistrate pe Strava până la traseele de cicloturism lungi şi complexe cu toţii ne bazăm pe o hartă din hârtie, pe telefon sau pe un dispozitiv special GPS. Însă GPS-urile le folosim nu doar în teren pentru a ne orienta pe traseu ci avem nevoie de ele inclusiv pentru a ajunge la traseu atunci când ne deplasăm cu maşina personală.

Concursurile şi turele de bicicletă „simple”, de o zi, au început să devină din ce în ce mai numeroase şi populare în ultimii ani. În acelaşi timp s-a dezvoltat şi o disciplină nouă, cicloturismul, care surprinzător, era alături de noi încă de la începuturile „moderne” ale ciclismului în România. Şi la fel şi navigaţia.

Recent Freerider şi Proiectul România Digitală au încheiat un parteneriat care va aduce beneficii ambelor părţi însă finalmente beneficiarul final va fi biciclistul care va dispune de informaţii corecte şi de încredere strânse din teren de însăşi cei care fac ciclism sau turism şi ştiu de ce este nevoie pentru a naviga în siguranţă pe bicicletă şi în special off-road.

România Digitală este un proiect început în decembrie 2003 fiind un produs 100% românesc. Funcţionează pe platforma GPS Garmin, iar informaţia oferită este adunată din teren şi apoi transpusă în format digital de firme sau persoane fizice din România. De ce ar trebui să avem încredere în informaţiile oferite de Atlasul Digital al României (RO.A.D.)? Doar etapele de integrare a datelor venite din partea colaboratorilor vorbesc de la sine despre acurateţea acestor date:

1. Se verifică datele (precizie, corectitudine, completitudine şi tip) şi autorul acestora (dacă este un membru nou se acordă o atenţie suplimentară datelor furnizate şi faptului dacă au fost publicate în alte părţi); 2. Se introduc într-un pool de date şi observaţii de la mai mulţi furnizori, care o dată sau de două ori pe lună se clasifică, se completează, se sparg pe hărţile individuale şi se introduc în planşele individuale, urmând a fi integrate la un moment ulterior; 3. O dată pe ediţie se ajunge la prelucrarea planşelor de hartă cu date şi observaţii noi, care implică integrarea acestora în datele existente, eliminarea dublurilor, repoziţionare şi legăturile fizice şi logice).

O ediţie nouă a hărţii digitale apare aproape trimestrial şi aproximativ 40 de firme şi persoane fizice contribuie la strângerea din teren a informaţiilor pe care le regăsim în ediţiile viitoare ale hărţii. Din acest moment şi Freerider va oferi informaţiile strânse în turele de cicloturism pe care le facem şi prezentăm în secţiunea Trasee, ture în care ne folosim pentru navigaţie de harta digitală RO.A.D.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma