Ciclismul şi navigaţia merg mână în mână, iar cine nu vede lucrul acesta imediat ar trebui să facă mai multe plimbări în aer liber neasistate. De la segmentele scurte înregistrate pe Strava până la traseele de cicloturism lungi şi complexe cu toţii ne bazăm pe o hartă din hârtie, pe telefon sau pe un dispozitiv special GPS. Însă GPS-urile le folosim nu doar în teren pentru a ne orienta pe traseu ci avem nevoie de ele inclusiv pentru a ajunge la traseu atunci când ne deplasăm cu maşina personală.
Concursurile şi turele de bicicletă „simple”, de o zi, au început să devină din ce în ce mai numeroase şi populare în ultimii ani. În acelaşi timp s-a dezvoltat şi o disciplină nouă, cicloturismul, care surprinzător, era alături de noi încă de la începuturile „moderne” ale ciclismului în România. Şi la fel şi navigaţia.
Recent Freerider şi Proiectul România Digitală au încheiat un parteneriat care va aduce beneficii ambelor părţi însă finalmente beneficiarul final va fi biciclistul care va dispune de informaţii corecte şi de încredere strânse din teren de însăşi cei care fac ciclism sau turism şi ştiu de ce este nevoie pentru a naviga în siguranţă pe bicicletă şi în special off-road.
România Digitală este un proiect început în decembrie 2003 fiind un produs 100% românesc. Funcţionează pe platforma GPS Garmin, iar informaţia oferită este adunată din teren şi apoi transpusă în format digital de firme sau persoane fizice din România. De ce ar trebui să avem încredere în informaţiile oferite de Atlasul Digital al României (RO.A.D.)? Doar etapele de integrare a datelor venite din partea colaboratorilor vorbesc de la sine despre acurateţea acestor date:
1. Se verifică datele (precizie, corectitudine, completitudine şi tip) şi autorul acestora (dacă este un membru nou se acordă o atenţie suplimentară datelor furnizate şi faptului dacă au fost publicate în alte părţi); 2. Se introduc într-un pool de date şi observaţii de la mai mulţi furnizori, care o dată sau de două ori pe lună se clasifică, se completează, se sparg pe hărţile individuale şi se introduc în planşele individuale, urmând a fi integrate la un moment ulterior; 3. O dată pe ediţie se ajunge la prelucrarea planşelor de hartă cu date şi observaţii noi, care implică integrarea acestora în datele existente, eliminarea dublurilor, repoziţionare şi legăturile fizice şi logice).
O ediţie nouă a hărţii digitale apare aproape trimestrial şi aproximativ 40 de firme şi persoane fizice contribuie la strângerea din teren a informaţiilor pe care le regăsim în ediţiile viitoare ale hărţii. Din acest moment şi Freerider va oferi informaţiile strânse în turele de cicloturism pe care le facem şi prezentăm în secţiunea Trasee, ture în care ne folosim pentru navigaţie de harta digitală RO.A.D.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…