Categorii: Generale

Fabricat în România – protecţie antipană Fakir

Suntem asaltaţi zilnic, atunci când vizităm un magazin de biciclete din România, de o multitudine de opţiuni şi soluţii pentru prevenirea sau repararea penelor de cauciuc, cunoscutele substanţe auto-vulcanizante. Mărci străine de produse care ne permit să nu mai ducem grija penelor de cauciuc atunci când participăm la un concurs sau suntem doar la o plimbare pe bicicletă cu prietenii.

Exista însă şi Fakir, marca românească de protecţie antipană, pentru mulţi dintre noi o firmă necunoscută şi pe care o regăsim doar în puţine magazine de biciclete din ţară, mai precis doar patru până la această dată. Fakir poate fi folosită atât în anvelope tubeless de bicicletă cât şi în roţi dotate cu camere.

Firma româneasca Pro Auto Industries S.A. a luat fiinţă în anul 1998 fiind o companie privată care desfăşoară activităţi industriale, de producţie, bazate pe propriile brevete de invenţie şi care deţine capacităţi proprii de cercetare/dezvoltare şi de fabricaţie. X-treme Tire Protection, etanşantul pentru protecţia anvelopelor, a fost primul produs fabricat de companie. Din 2008 această serie de produse a început să poarte un nou nume – FAKIR Protecţie Antipană.

Povestea denumirii Fakir este oarecum amuzantă. Ideea noului nume a venit atunci când, făcând o demonstraţie privind modul cum funcţionează etanşantul în anvelope, firma a fost ,,acuzată’’ de ,,fachirism şi paranormal’’. Părea incredibil cum o anvelopă să mai rămână întreagă după ce trecuse peste o adevărată perie de cuie.

Compania deţine şi produse Fakir special destinate bicicletelor. Există două astfel de produse: FAKIR PROTECŢIE ANTIPANĂ® (FKR01) şi FAKIR PROTECŢIE ANTIPANĂ® Latex (FKR-LTX). Cele două au acelaşi rol, de a astupa definitiv perforările cu diametrul de maxim 4 mm produse de obiecte. Amândouă sunt produse de tip preventiv. Diferenţele principale dintre ele constau în proprietăţile de curgere şi vâscozitate.

FKR01 este o formulă pe bază de fibre Kevlar având o consistenţă mai vâscoasă. Pe măsură ce anvelopa rulează prin centrifugare acesta îşi micşorează vâscozitatea ajungând astfel la locul perforaţiei. Este varianta ecologică şi recomandata inclusiv persoanelor alergice la latex, FKR01 având o durată mai mare de viaţă în interiorul anvelopei, cel puţin doi ani. Un alt avantaj este faptul că, fiind ecologică, îndepărtarea sa din interiorul anvelopei se face prin simpla spălare cu apă. Aceste specificaţii fac din FKR01 să fie produsul recomandat în cazul utilizării exclusiv preventive (soluţia este introdusă în anvelopă înainte de a face pană).

FKR-LTX este o formulă pe bază de latex de cauciuc natural şi micro-particule, vâscozitatea sa fiind mai mică. Etanşarea se realizează în maxim 5 secunde. Având o vâscozitate mai mică este varianta recomandată când se doreşte o adiţie de masă cât mai redusă per anvelopă. Se recomandă astfel adăugarea de etanşant proaspăt la fiecare 6-8 luni spre deosebire de 2 ani în cazul FKR01. Tot spre deosebire de FKR01 care se foloseşte doar preventiv LTX poate fi folosit şi după ce se face pana. Cu alte cuvinte dacă rulezi „normal” fără soluţie în anvelopă şi la un moment dat faci pană, poţi introduce atunci soluţia în anvelopă, iar pana se repară. Astfel, un flacon de 125 ml FKR-LTX poate deveni un accesoriu permanent în trusa noastră de scule pentru bicicletă.

Dozajele recomandate sunt diferite pentru cele doua produse, vâscozitatea mai mică implică un dozaj mai redus. Şi preţul celor două produse este diferit, dar per ansamblu preţul per roată rămâne aproximativ acelaşi.

Soluţia antipană Fakir poate fi găsită în următoarele magazine de biciclete din România sau se poate comanda direct de pe site-ul producătorului:

Preţurile recomandate pentru FKR-LTX sunt:

  • Flacon 125 ml: 22 lei
  • Flacon 480 ml: 53 lei
  • Flacon 1 L: 96 lei
  • Bidon 5 L: 428 lei

Preţurile recomandate pentru FKR-01 sunt:

  • Flacon 240 ml: 21 lei
  • Flacon 1 L: 75 lei
  • Canistra 5 L: 294 lei
  • Găleată 18 L: 792 lei
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • @ RedCard vezi ca te-ai murdarit de nationalism la gura. de ce nu "ionel popescu" daca tot e romaneasca?! iar tu de nu esti "CarteRosie"?

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma