În data de 2 martie, un biciclist și-a găsit sfârșitul fără a avea vreo vină anume în afară de cea că s-a aflat în calea unui șofer iresponsabil. Evenimentul tragic s-a petrecut la Cluj-Napoca, oraș care, din nefericire, nu se abate la situația îngrijorătoare de pe drumurile românești și care de-a lungul anilor a văzut destule astfel de accidente, însă nu a făcut mare lucru pentru a le preveni. Pedepsele pentru șoferii vinovați rămân în continuare mici și de multe ori se acordă cu suspendare, motiv pentru care Clubul de Cicloturism Napoca propune un protest pentru schimbarea acestor lucruri.
Pe site-ul oficial al Clubului s-a lansat campania „Stopați alcoolul la volan care ucide bicicliști și pietoni” și are ca principală țintă implicarea neadecvată a autorităților în reducerea accidentelor rutiere soldate cu victime. Comunicatul oficial sună astfel:
„Siguranta rutiera se afla in Romania la un nivel inacceptabil de scazut si e net mai redusa fata de media europeana, existand un risc nejustificat de crescut accident grav sau mortal ce ii vizeaza in special pe participantii vulnerabili la trafic, cum sunt pietonii si biciclistii. Cauzele principale sunt deficientele de continut si aplicare a legii, dar si problemele de infrastructura rutiera si tolerarea si chiar incurajarea de catre autoritati a unei culturi pro-automobilistice agresive.
In acest sens, este evidenta tratarea cetatenilor ca fiind de rang inferior odata ce au coborat din autoturism si plasarea celor vulnerabili in postura de vinovati prezumati prin politicile de descurajare a circulatiei pietonale si biciclistice, adesea mascate de ipocrite concursuri de legislatie rutiera pentru copii sau aberante restrictii de acces pietonal sau biciclistic cu scopul declarat al „protejarii” acestora.
Inmormantarea care are loc joi 6 martie 2014 la amiaza mentine in actualitate tristul eveniment de duminica, 2 martie 2014, dimineata, cand un sofer beat, conducand in viteza o masina sport, a trecut pe rosu intr-o intersectie semaforizata din Cluj-Napoca (Splaiul Independentei cu podul de la Hotel Napoca), spulberand un biciclist care trecea pe culoarea verde a semaforului si fugind apoi de la locul faptei. Accidentul in care tanarul interlop T.B. l-a ucis din culpa pe varstincul muzician Dan Victor, aflat pe drum de la biserica spre casa, pe bicicleta, este din pacate unul dintr-o lunga serie de accidente de acest gen, ce par a se inmulti in ultimii ani.
In Cluj-Napoca, la fel ca in multe mari orase din Romania, soferi sub influenta alcoolului sau cu permisul suspendat si de regula si conducand cu viteze mult peste limita legala, comit accidente grave, in multe fiind raniti grav sau ucisi pietoni si biciclisti care trec pe verde sau pe trecerea de pietoni, pe cand ei se aleg doar cu o avarie la masina si multi mai si fug de la locul faptei. (…)”
Restul comunicatului poate fi citit pe site-ul oficial.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
cea mai buna solutie pentru combaterea acestei probleme ar fi ca soferii respectivi sa fie MITRALIATI fara nici un fel de menajamente.