Canyon a lansat noul MTB de downcountry Lux Trail

Canyon Lux Trail e un MTB conceput să fie nu doar ușor și rapid ci și capabil. Bicicletele moderne de XC sunt cu siguranță capabile, mai ales în comparație cu modelele vechi, dar cele de downcountry joacă în altă ligă. Ligă la care a aderat și Canyon cu noul Lux Trail.

Era simplu pentru Canyon să echipeze modelul Lux pur și simplu cu o furcă cu cursă mai lungă și componente specifice și să spună că a lansat un model de trail. În schimb, Canyon a reproiectat totul și a conceput un nou triunghi principal. Acest lucru a fost făcut pentru a obține un reach mai lung la toate mărimile, dar și pentru a adapta geometria la cursa mai lungă a suspensiei.

Rezultatul e o bicicletă mai lungă și cu unghi mai mic al furcii decât cea originală, cu un reach mărit cu aproximativ 20 mm la fiecare mărime, unghiul furcii de 67.5 grade și cel al tijei de șa de 74.5 grade. Geometria vine împreună cu pipa de 60 mm și cu ghidonul de 760 mm, pentru o poziție mai agresivă, dar adaptată și pentru XC.

Cursa suspensiei a fost crescută la ambele roți, cu o furcă de 120 mm și o cursă spate de 110 mm. Lux Trail a primit de asemenea și furcă mai solidă, dar totuși ușoară: există variante cu RockShox SID de 35 mm sau Fox StepCast 34. Suspensia spate e asigurată fie de un RockShox Deluxe Ultimate RMT, fie de un Fox Float DPS Factory RMT, ambele cu blocaj de pe ghidon care acționează cu un singur click.

În spate, Lux Trail folosește același triunghi ca modelul Lux. Asta înseamnă stay-uri flexibile, fără pivot la joncțiunea seatstay-ului cu seat tube-ul, pentru o greutate redusă. Bicicleta folosește în continuare suspensia Canyon Triple Phase, concept denumit după cele trei zone de interes: amortizarea obstacolelor mici, stabilitate la mijlocul cursei și progresivitate la finalul acesteia, pentru a controla loviturile puternice. Din punct de vedere al terenului recomandat, Lux Trail intră în categoria 3, alături de modelele de trail cu cursă mai lungă.

Ruperea toptube-ului prin lovirea cu ghidonul sau manetele de schimbător/frână după un accident e un lucru neplăcut pentru oricine. De aceea Canyon a montat și sistemul IPU (Impact Protection Unit) care face această situație imposibilă. Pe gâtul furcii e montat un sistem de cleme de blocare ce nu permite ghidonului să lovească cadrul.

Lux Trail include și probabil cel mai ușor chainguide din lume, care are doar 3.7 g. Este o greutate infimă adăugată pentru a asigura imposibilitatea căderii lanțului de pe foaie. De fapt, cu șurub cu tot, sistemul adaugă 8.7 g bicicletei.

Un alt element de remarcat este configurația bidoanelor de apă. Se pare că toate mărimile au loc pentru două bidoane în triunghiul principal, fiind spațiu suficient pentru bidoane de dimensiuni destul de mari. Chiar și cu două bidoane pe cadru, mai e loc în acesta de gentuțe de transport.

O diferență mare între bicicletele de downcountry și cele de trail e că primele încearcă totuși să fie extrem de ușoare. Față de Lux, modelul Lux Trail are un cadru mai greu cu doar 30 g, datorită lungimii mai mari, cântărind 1905 g în mărimea M. Canyon se străduiește să reducă greutatea cu fiecare gram acolo unde se poate.

Bicicleta completă are o greutate de 12.43 kg în versiunea Lux Trail 7 și mărimea L, incluzând aici și un set de pedale Crankbrothers Candy 3, suporturile de bidon Canyon Sideloader care au împreună 100 g și lichidul de etanșare din anvelope. Canyon a anuțat o greutate a bicicletei complete de 11.7 kg. Cel mai ușor model e Lux Trail CF9 Emily Batty Ediition, cu o greutate de doar 10.9 kg.

Pentru a păstra rutarea internă simplă, cadrul are tuburi interne pe toată lungimea, care permit cablurilor și cămășilor să iasă ușor pe partea opusă. Pe spate se regăsește și aici axul thru cu quick release Quixle, ambii butucii fiind în standard Boost. Anvelopele recomandate sunt de 2.4 în față și 2.35 în spate, pe jante de 30 mm. Cadrul include cuveți ZS44/IS52 și rulmenți pedalier pressfit.

Lux Trail va fi disponibil în patru echipări, toate disponibile global. Prețurile încep de la 3999$ pentru modelul Lux Trail CF 6 cu Shimano SLX și suspensii Fox și ajunge la 6999$ pentru modelul Emily Batty Edition echipat cu Shimano XTR. Lux Trail CF 7 va costa 5299$ iar CF8 va fi 6299$.

Pentru mai multe informații și pentru comenzi, vizitați pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma