Parcursul de până acum al evoluției infrastructurii pentru biciclete din Capitală cu greu poate da naștere unor speranțe reale de ameliorare a situației, însă edilii își subliniază eforturile în acest sens. Sorin Oprescu, primarul general al Bucureștiului, a publicat pe contul său de facebook știrea conform căreia proiectul pentru amenajarea pistelor de biciclete în Capitală a fost aprobat de către Consilierii Generali.
Mai jos se află comunicatul în integralitatea sa, dar am spicuit aici cele mai importante puncte:
Postarea iniţială, apărută pe pagina primarului Sorin Oprescu, ieri, 29 aprilie:
Proiectul pentru amenajarea pistelor de biciclete in Capitala a fost aprobat in sedinta de indata convocata in aceasta seara de Consilierii Generali
In aceasta seara, Consilierii Generali au convocat sedinta de indata a Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Cei 33 de Consilieri prezenti au votat in unanimitate proiectul de Hotarare privind includerea in Bugetul propriu al Municipiului Bucuresti pe anul 2014 a sumelor aprobate de Guvernul Romaniei pentru implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti.
Reamintim ca este vorba de a treia sedinta de indata convocata astazi de consilierii generali. In prima sedinta de indata, care a avut loc in dupa amiaza aceasta, consilierii Generali ai Partidului Democrat Liberal, ai Partidului National Liberal si ai Partidului Poporului s-au abtinut de la votul acestui proiect.
Prin OUG. 17/19.04.2014 s-a aprobat alocarea sumei de 44.630.000 lei catre Bugetul propriu al Municipiului Bucuresti, prin Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, pentru finantarea proiectului ” Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti”
Proiectul care urmeaza sa se execute este constituit dintr-o retea de strazi si bulevarde desfasurate pe axele Nord-Sud si Est – Vest ale Municipiului Bucuresti.
Aceasta retea este constituita dintr-un numar de 61 de artere de circulatie, a caror lungime insumata totalizeaza 99,9 km.
Proiectul cuprinde urmatoarele componente principale:
1. Realizarea efectiva a pistelor de biciclisti in zona centrala a Municipiului Bucuresti;
2. Crearea unui sistem de servicii de inchiriere si puncte intermodale pentru biciclisti
3. Crearea de facilitati de parcare pentru biciclete private
Proiectul este legat de reducerea emisiilor de noxe si este coordonat cu alte proiecte care au ca scop imbunatatirea calitatii aerului in Bucuresti si zona centrala, unde au fost inregistrate cele mai mari cantitati de noxe, ce depasesc normele europene. Printre masuri reamintim PIDU, reorganizarea circulatiei in zona centrala, refacerea strategiei de parcare, toate acestea pentru a reda centrul Bucurestiului riveranilor si pietonilor.
Politica municipalităţii este aceea de a descuraja folosirea automobilelor individuale şi de a oferi ca alternativă un transport public fluent, prin realizarea unor benzi dedicate acestuia, precum şi încurajarea folosirii bicicletelor, pentru care se realizează de asemenea piste dedicate. Toate noile proiecte de infrastructura, fie ca sunt obiective noi ori reabilitari si modernizari, se fac cu piste de biciclete. Primaria Municipiului Bucuresti a inceput implementarea de proiecte privind realizarea pistelor de biciclete pe carosabil, dar numai acolo unde trama stradala este mare si permite acest lucru, fara ca siguranta participantilor la trafic, in speta a biciclistilor, sa fie afectata.
Exemplu: Calea Buzesti – pista este realizata la marginea carosabilului. Sunt realizate piste si in zone special dedicate, de exemplu Soseaua Pantelimon – pista este pozitionata intr-o zona separata atat fata de carosabil cat si fata de zona pietonala, dar si in paralel cu trotuarul, in cadrul lucrarilor de modernizare a arterelor de circulatie, cum ar fi cele de pe bulevardul Liviu Rebreanu, unde pistele sunt amenajate pe trotuar, in afara zonei pietonale.
Au fost demarate lucrari de moderizare pe Calea Victoriei, unde spatiul pietonal este extins, dar se construiesc si piste de biciclete, atat pe carosabil, cat si pe trotuar, in functie de cum permite trama stradala.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii