Categorii: GeneraleNoutati

Bicicliștii sibieni sunt cam certați cu legea

Sau cel puțin așa reiese din cel mai recent raport al Poliției Rutiere Sibiu. Evenimentele nefaste care i-au costat viața pe doi bicicliști în ultima vreme au dus la o acțiune a polițiștilor îndreptată spre acești participanți la trafic. Rezultatul a fost un număr de 132 de amenzi aplicate acestora.

Conform publicației on-line Turnul Sfatului în tot județul Sibiu, echipajele rutiere i-au urmărit cu precădere pe cei care folosesc vehicule ușoare. ”Poliţiştii au verificat 163 de biciclişti, fiind aplicate 132 de sancţiuni contravenţionale, ca urmare a încălcării regulilor de circulaţie. Vorbim despre biciclete neechipate corespunzător, despre bicicliști care circulau pe contrasens sau pe trotuare sau care nici măcar nu respectau culoarea roșie a semaforului”, arată Luciana Balteș, inspector principal de poliție. Nici mopediștii sau conducătorii auto nu au fost iertați, 22, respectiv 44 dintre aceștia fiind sancționați. Autoritățile locale mai anunță demararea, începând cu 1 iunie, a unui plan de sensibilizare a șoferilor privind existența bicicliștilor.

Sursa: Turnul Sfatului

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • @ Bogdan

    E lege pentru mine ca e pielea mea pana una alta, oricum nu stau sa-i povestesc nimic, daca ma prinde merita sa-mi dea amenda :D

    Acum serios vorbind, daca tre platesc amenzi pentru ca imi iau niste precautii FARA sa incomodez pe altii (soferi sau pietoni) atunci asta e. Repet, nu fortez intersectii, nu fac slalom printre pietoni, doar trec atunci cand e liber ca sa n-ajung pe capota vreunui idiot care face dreapta aiurea.

    Si apropo de incomodat, un episod proaspat din serialul "Am carnet deci sunt si politist rutier": mergeam linistit pe banda 1 (drum cu 3 benzi) si imi vedeam de treaba cand incetineste langa mine, pe banda 2, un tip cu un cazan de BMW, ma claxoneaza pana ma uit la el, imi face semn cu mana sa ma duc pe trotuar si pleaca mai departe :D

  • @bogdan: ai dreptate. Cand citesc pe aici unele comentarii, nu ma mai mir de ce nu merge nimic in Romania. Fiecare face cum il taie capul, in ciuda legii. Legea interzice sa treci pe rosu, dar fiecare stie mai bine ("doar nu incomodez pe nimeni", "nu imi pasa de semnalele lor", etc). Lipsa totala de respect pentru lege, si din partea biciclistilor si din cea a soferilor, iar de pietoni ce sa mai zic. Chestia este ca daca da peste tine o masina cand tu treci pe rosu, 1) masina are 2 tone, nu se opreste imediat si e in mod sgur mai tare decat oasele 2) asigurarea obligatorie a soferului nu plateste nici un leu pentru ca erai pe rosu 3) primesti si amenda. Ar fi in interesul oricui sa respecte legea. dar na, asa am invatat de mici ;)

    @dan: ai inteles gresit punctele 3. si 4. Reflectoarele de pe roti, lumina si stopul poti si sa nu le aii deloc, atata timp cat nu te deplasezi cu bicicleta de seara pana dimineata. Acelasi lucru este valabil si in cazul vestei de "gunoier". In plus, nu vesta de gunoier de gunoier e obligatorie ci "imbracaminte cu elemente reflectorizante". Sincer sa fiu, indiferent ce cumperi in ziua de azi ca echipament sportiv special pentru ciclism, acesta are peste tot elemente reflectorizante, deci se te incadrezi automat in prevederile legale. Papucii au in spate si pe laterala asa ceva, tricourile au si ele in spate, pantalonii la fel. Daca iesi in calea unei masini arati oricum ca un pom de craciun. Bineinteles, trebuie sa fii in stare si sa explici asta politistului. Deci fratilor, cititi codul rutier mai intai, va ajuta sa va stiti drepturile si responsabilitatile daca trebuie sa argumentati cu un politist incapatanat.

  • Eu circul prin Cluj 90% pe trotuar, pentru ca nu ma grabesc nicaieri cand sunt cu bicicleta (10-15km/h), prefer trecerile de pietoni semaforizate unde trec pe langa trecere sau pe trecere daca nu e aglomeratie, la cele fara semafor astept un palc de pietoni sau ma dau jos. Am luat o singura amenda pe la 15 ani pentru lipsa far de la comisarul Moldovan din cartier (chiar asa il chema) care a vrut sa ii demonstreze unei dudui ce mare serif e. In rest pana nu rezolva problema cu masinile care trec pe rosu, blocheaza trotuare, sensuri de mers si intersectii mi se pare o ineptie sa iei biciclistii la puricat. Culoarea rosie o respect indiferent daca sunt pe jos, cu bicicleta sau cu masina si indiferent daca e aglomeratie sau pustiu.

  • Bogdane, nu se justifica, nu opresc si gata, sunt atatia tembeli in trafic care nu respecta legile si pot creea accidente grave la volanul bolizilor lor, eu ca trec pe rosu intr-o intersectie virand de ex la dreapta pe langa bordura nu incurc pe nimeni cu nimic, eventual pietonii pe care normal si logic ii feresc sau o las mai moale pana trec ei, deci ma doare undeva de semnalele celor de la circulatie, daca vor sa ma opreasca sa ma prinda :))

  • @Andrei Sorin
    Conduita preventiva nu este lege, asa ca ii poti povesti domnului politist si trei ore despre lucrul acesta, ca nu scapi de amenda. In lege scrie clar, iar daca tu ai trecut pe rosu, ai incalcat legea. Stiu, tentatia e mare, dar cum justifici tu trecerea pe rosu, nu ai nicio sansa sa scapi de amenda

  • Eu as recomanda o lectura a Codului Rutier.
    http://drbicicletei.blogspot.ro/p/codul-rutier.html vine cu un extras, cu partea mai relevanta pentru biciclisti.

    Problema cu a trece pe rosu, mersul pe trotuar, pe contrasens, noaptea fara lumini este ca sunt ilegale. Si sunt ilegale din motive de siguranta a biciclistului si a celorlalti participanti la trafic.

    Nu te obliga nimeni sa mergi cu "vesta de gunoier". Pentru asta, exista haine speciale de bicicleta cu elemente reflectorizante. (legea atat spune: "Se interzice conducătorilor de biciclete:[..] să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă")

    A reduce la ridicol una-doua reguli pentru a justifica nerespectarea niciuneia dintre ele este inconstienta.

    Si pe mine, ca biciclist, ma deranjeaza si ma pune in pericol atunci cand vine un alt biciclist pe contrasens. Ganditi-va si la cei din jurul vostru, nu numai la voi.

  • majoritatea infractiunilor au fost de genul:
    1. Nu ai far (ziua)
    2. Nu esti pe pista de biciclisti (pt ca ocoleai o masina 'parcata' sau o gaura in asfalt)
    3. Pe roti ai reflectoare de alta culoare decat galbene
    4. Nu ai vesta de gunoier pe tine

  • Pentru lumini sunt si eu de acord sa se dea amenzi, era sa iau pe cadru vreo cativa ninja d-astia care nu aveau nici macar o banda reflectorizanta.

    Cu amenzi pentru trecutul pe rosu eu nu sunt de acord, si nu cred ca voi fi de acord nici cand vor exista piste de bicicleta. De multe ori cand am plecat in acelasi timp cu masinile s-a gasit cate un smecher care voia sa faca dreapta prin mine, asa ca prefer sa plec linistit inaintea masinilor (fara a incomoda vehiculele care au verde). Cred ca a fost si aici prezentat cazul unei domnisoare peste care a dat un taxi care facea dreapta, asa ca plecatul pe rosu e conduita preventiva din punctul meu de vedere.

  • @ Cosmin , vai de mine, ce macho esti ! sigur filmul "Rush" a fost inspirat din viata ta !

  • Şi în Bucureşti dacă ar face o astfel de acţiune, ar vedea foarte mulţi biciclişti certaţi cu legea şi bunul simţ.
    Dacă eu, care nu staţionez, ci merg prin oraş, tăindu-l în două, văd zilnic în jur de 7-8 doar pe traseul meu, oare câţi sunt la nivel de oraş, văzuţi de echpaje care sunt statice ?
    Şi aici mă refer doar la cei fără lumini seara/noaptea, trec pe roşu cu o nesimţire de taximetrist şi la cei care merg pe contrasens.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma