Dahon e o marcă cunoscută pentru bicicletele de oraș pliabile, cu roți mici, dar noul lor model GB-1 nu se încadrează deloc în acest tipar. Modelul de gravel din aluminiu este dotat cu roți 650b Road Plus și cu toate astea se pliază la o dimensiune foarte redusă, gata să fie transportat ușor către o nouă aventură.
Roțile 650b de pe GB-1 sunt cele mai mari din colecția de pliabile ale producătorului, un pas mare înainte dacă luăm în considerare faptul că până acum compania produce aproape doar biciclete cu roți de 16 și 20 inch. Realizarea unui sistem pliabil cu roți de 27.5 deschide multe posibilități de dezvoltare în viitor.
GB-1 folosește o structură clasică a cadrului, cu triunghi principal și triunghi spate, plierea având loc la triunghiul principal. Toptube-ul e înclinat cu o întăritură spre seat-tube, o concesie pentru a îmbunătăți spațiul între picioare pentru a permite mai multor cicliști să se simtă bine pe bicicletă, deoarece Dahon obișnuiește să producă o singură mărime de cadru, cu adaptarea făcută din ghidon și din șa. Rămâne de văzut dacă și GB-1 va fi disponibil într-o singură mărime.
Triunghiul față pliabil este închis cu un sistem cu dinți LockJaw, identic cu cel de pe bicicletele Clinch. Pare să împartă cu acestea și tehnologia de construcție a cadrului din aluminiu, mecanismul de pliere lăsând spatele bicicletei neafectat. Geometria nu a fost anunțată, dar Dahon o numește ”Adventure travel inspired” și că promite spațiu mare pentru anvelope. Modelul acesta preproducție are anvelope 27.5×1.75 (42 mm) Panaracer Pasela și rămâne destul spațiu, probabil chiar și pentru modele de 47 mm.
Pentru a plia noul GB-1, se lasă jos șaua din QR, se pliază pedalele și se desface sistemul Flatpack.
Sistemul unic al pipei Flatpack face ca atunci când este desfăcut, ghidonul se rotește în pipă. Practic pipa face toată dezmembrarea posibilă.
Mai trebuie desfăcut sistemul LockJaw al cadrului, ce necesită o cheie imbus pentru a roti singurul șurub mai puțin de o rotație completă în top și down tube, după care bicicleta pivotează singură în jurul axului LockJaw!
Un mic picior metalic din zona monoblocului menține bicicleta verticală când e pliată protejând angrenajul.
GB-1 folosește câteva tehnologii standard ce nu se mai regăsesc acum pe bicicletele premium dar care păstrează costul redus și fac mai simplă plierea. Roțile au ax QR clasic, furca nu e cu gât conic, monoblocul e filetat și cablurile sunt rutate extern și aranjate pentru a facilita plierea.
Prototipul a fost prezentat cu câteva versiuni de transmisie 1x și frâne pe disc mecanice, dar cadrul are seattube-ul rotund și pare să aibă suficient spațiu în jurul monoblocului pentur o transmisie 2x.
Cadrul are prinderi pentru portbagaj în spate pentru a putea fi folosit la turele lungi și pare să fie posibilă și instalarea de aripi complete.
GB-1 este momentan doar în stadiul de prototip, dar Dahon spun că bicicleta va fi disponibilă pe piață la finalul toamnei 2018, ceea ce înseamnă că varianta aceasta este foarte aproape de cea finală.
Mai multe informații vor fi disponibile pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com