Flaer Revo lubrifiază lanțul în timpul mersului

Ungerea lanțului este o problemă constantă pentru toți cicliștii interesați cât de cât de performanță. Orice ulei ai folosi, la o tură lungă performanțele încep să scadă. Adăugarea unei cantități mai mari de ulei nu ajută, acesta atrage praful și lanțul devine ineficient prin încărcarea cu mâzgă.

Compania scoțiană Flaer încearcă să revoluționeze modul în care se face lubrifierea lanțului. Doar dintr-un lanț prost lubrifiat se pot pierde 5W, la un nivel înalt acest lucru putând însemna diferența între a câștiga sau a pierde podiumul. Există lanțuri cu ulei special de competiție, care ține doar câteva ore dar oferă performanță optimă, la costuri foarte mari. Flaer însă au o abordare diferită.

Sistemul Revo Via este compus dintr-un rezervor din care se aplică pe lanț cu ajutorul unui braț modificat al deriaorului spate un ulei special. Astfel, eficiența transmisiei rămâne constantă la turele lungi, mai ales în condiții ude sau de noroi. Rezervorul este poziționat sub suportul de bidon, aceasta fiind se pare poziția optimă.

În imaginea de mai jos Flaer prezintă trei lanțuri pe care s-au folosit trei tipuri de ulei: ulei uscat, ulei umed și sistemul Flyer, pentru 5.5 ore de funcționare. După aceea, s-a folosit un echipament special pentru a măsura eficiența acestora. Se pare că uleiul uscat își pierde repede proprietățile (lucru pe care sincer l-am constatat și eu personal). Cel umed e ceva mai rezistent, dar în condiții de praf se îmbibă cu acesta. Dar sistemul Flair funcționează constant.

Momentan Flaer testează sistemul împreună cu o echipă de World Tour, numele acesteia însă nu a fost dezvăluit. Se pare că un astfel de sistem este de așteptat să aducă avantaje mari la curse cu mult praf și noroi, cum ar fi Paris Roubaix sau alte clasice de primăvară, unde ar putea aduce un beneficiu chiar și de 20 W. În marile tururi ar putea de asemenea să economisească 5-10 W pe zi, ceea ce în trei săptămâni înseamnă foarte mult.
Flaer are capacitatea de a curăți transmisia în timpul mersului, pentru că lubrifiantul e pe bază de apă și se scurge de pe lanț în mers, împreună cu murdăria. În același timp este aplicat permanent lubrifiant curat.
Motivele de îngrijorare posibile ar fi în legătură cu greutatea suplimentară sau efectul aerodinamic. Flaer au calculat că puterea câștigată prin folosirea sistemului este de 17.5 ori mai mare decât cea pierdută prin adaosul de greutate. S-au făcut teste și în tunelul aerodinamic și se pare că efectul este insignifiant. Sistemul ar putea însă să fie integrat în cadru de unii producători.
Sistemul va fi disponibil la prețul de 250 lire sterline, un recipient cu lubrifiant având prețul de 6 lire sterline. Pentru mai multe informații vizitați pagina producătorului.

Informații și imagini preluate de pe www.cyclingweelkly.com.uk

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma