Compania scoțiană Flaer încearcă să revoluționeze modul în care se face lubrifierea lanțului. Doar dintr-un lanț prost lubrifiat se pot pierde 5W, la un nivel înalt acest lucru putând însemna diferența între a câștiga sau a pierde podiumul. Există lanțuri cu ulei special de competiție, care ține doar câteva ore dar oferă performanță optimă, la costuri foarte mari. Flaer însă au o abordare diferită.
În imaginea de mai jos Flaer prezintă trei lanțuri pe care s-au folosit trei tipuri de ulei: ulei uscat, ulei umed și sistemul Flyer, pentru 5.5 ore de funcționare. După aceea, s-a folosit un echipament special pentru a măsura eficiența acestora. Se pare că uleiul uscat își pierde repede proprietățile (lucru pe care sincer l-am constatat și eu personal). Cel umed e ceva mai rezistent, dar în condiții de praf se îmbibă cu acesta. Dar sistemul Flair funcționează constant.
Informații și imagini preluate de pe www.cyclingweelkly.com.uk
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…