Categorii: Evenimente

S-a dat startul înscrierilor pentru Velopower Road Race 2015!

Pe 26 septembrie 2015 la Panciu Asociația VeloPower Focșani organizează a 3a ediţie a cursei de şosea Velopower Road Race. Prima ediţie a avut loc în 2013 şi în urma feedbackului primit organizatorii au decis să păstreze acelaşi traseu şi anul acesta. Diferit va fi însă, în bine, pachetul de start, surprizele pentru finisheri şi pentru premianţi şi mai ales locul de start şi finiş, centrul renovat al oraşului Panciu. Evenimentul coincide cu Zilele Oraşului Panciu şi, din proprie experienţă, vă spunem că merită să te afli în mijlocul petrecerii la Panciu cu această ocazie.

Taxa de participare este de 70 lei pentru cei înscrişi online până pe data de 20 septembrie 2015 orele 24 sau 90 lei la faţa locului. Înscrierile se pot face aici. Startul cursei este la ora 10 premierea fiind organizată la ora 15.

Iată şi descrierea traseului:

Cursa va începe în coborâre, ce va dura în jur de 5 km până în localitatea Satu Nou, după care traseul va urca usor. Prima urcare se situează la intrarea în comuna Tifeşti, are 500 de metri şi un maxim de 13%, după care vom urca în fals plat de 2%, până când traseul va vira brusc dreapta către localitatea Sârbi. Acest punct coincide cu startul tehnic al competiţiei, acolo unde maşina tehnică va accelera în funcţie de viteza primului concurent.

Tot traseul până în localitatea Vidra este valonat cu urcări de 3-4%, până la 10% şi coborâri de acelaşi nivel. Pe stânga veti fi însoţiţi pentru 20 km de priveliştea unui deal renumit pentru înălţimea şi bogăţiile sale – Măgura Odobeşti cu o altitudine de 996 metri. Odată ajunsi în centrul localitatătii Vidra, veti vira spre localitatea Câmpuri, ce serveşte ca şi poartă a Carpaţilor de curbură.

Din Vidra până în Câmpuri urcările devin mai lungi, dar şi coborârile, profilul rămânând unul valonat. Pe acest segment de traseu avem 2 urcări mai grele ca şi puncte de reper, ce apar una după intrarea în Vidra şi una înainte de localitatea Câmpuri, deci practic la începutul si sfârşitul segmentului. Ambele măsoară în jur de 1, 5 km şi au o medie de 8 cu înclinaţie maximă de 10%. Segmentul de traseu este împânzit cu alei de nuci şi castani. Traseul este presărat cu dealuri de un verde crud, căpiţe de fân şi mirosuri autentice care vin din gospodăriile oamenilor.

După prima urcare urmează un segment de 300 de metri neasfaltat, ce va fi semnalizat corespunzător, unde vom amplasa şi un prim punct de hidratare, cu toate cele necesare unui concurent însetat şi înfometat, selecţionate chibzuit pentru a asigura o hidratare temeinică dar şi un aport caloric bun.

Următoarea portiune de 20 km de traseu continuă valonat, însă cu pante mai lungi, dar si coborâri pe măsură.

Din localitatea Câmpuri mai sunt de parcurs încă 36 de km până la final. Primii 19 din cei 36 de km sunt de plat. Popasul Valea Câmpului marchează urcarea regină a traseului, ce măsoară 3,5 km, atingând 11%. Primul care va ajunge în vârful urcării va urca pe podium în calitate de King of the mountain, fiind şi premiat pentru izbândă.

După urcare veti observa pe stânga monumentul Ecaterinei Teodoroiu, ce marchează si startul la coborârea ce măsoară 13 km si duce fix către linia de finiş amenajată la Panciu.

La finish va fi amenjat un punct de hidratare si vitaminizare. De la linia de finish ne vom deplasa către pasta party, ce va coincinde cu festivitatea de premiere

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma