Înființată de Mike Hall în 2013, Transcontinental Race (TCR) este o cursă anuală, self – supported (autosusținută), ce traversează Europa. Traseul variază la fiecare ediție, participanții sunt liberi să-și aleagă propriul traseu între punctele de control obligatorii. Cristian Airinei, de la Asociația ”Da, și Eu Pot”, al cărui scop este prevenția și educația în privința diabetului, este voluntar în check point-ul din România, Transalpina / Drumul Strategic. Primii cicliști vor ajunge aici miercuri, 31 iulie și le-ar prinde bine puțină încurajare din partea fanilor ciclismului. Pentru a înțelege mai bine ce înseamnă o asemenea cursă Cristian ne oferă câteva detalii.
După ce cursa a fost oprită de pandemie, în acest an startul este duminică, 24 iulie și unește Belgia de Bulgaria. Vor fi 4.200 km cu aproximativ 45.000 m de ascensiune prin 14 țări, Belgia, Olanda, Germania, Cehia, Austria, Elveția, Italia, Slovenia, Croația, Bosnia, Muntenegru, Serbia, România și Bulgaria.
De la pavajul Flandrei, până la țărmurile Mării Negre, prin tuneluri tăiate în stâncă, vârfuri de munți, navigând pe asfalt curat dar și pe piste presărate cu stâncă, Transcontinental va traversa din nou continentul european în stilul său unic: rider vs rider, alegâdu-și propriul traseu, fără rulotă sau suport, fără permisiunea de rezervări în avans, bazat doar pe respect reciproc și un angajament colectiv pentru egalitate.
De la start la finiș este o cursă de biciclete simplă, dar complexă si dură. La start 250 cicliști solo și 14 perechi, printre care și o echipă din România – Simona Iuliana Grigore și Cristian Radu, dar și doi rutieri români solo – Dragomir Țiței (din R Moldova, dar stabilit în România) și Ors Kelemen. Doar cei mai pregătiți vor reuși.
#TCRNo8 va începe în seara zilei de duminică, 24 iulie 2022, revenind la pietrișurile legendare ale Muur-Kapelmuur, Geraardsbergen, Belgia, iar finișul este în Burgas, Bulgaria.
CP1, este situat în Cehia. Cel mai lung parcurs din această ediție a cursei îi va ghida pe rideri prin marginea de nord a Munților Ore, care formează granița dintre Germania și Republica Cehă.
CP2 – passo di Gavia, Italia. Ocazional Cima Coppi din Giro d’Italia, Passo di Gavia a câștigat notorietate pentru condițiile meteorologice imprevizibile și provocatoare de-a lungul anilor. Traseul îi va ghida pe rideri în inima Alpilor.
CP3 – Cursa se întoarce în Parcul Național Durmitor din Muntenegru pentru al treilea punct de control. Repetând traseul de la Pluzine la Zabljak, care a fost prezentat pentru prima dată la cea de-a patra ediție a cursei în 2016. Parcul face parte din Alpii Dinarici și cel mai înalt vârf al său, Bobotov Kuk, care se ridică deasupra traseului parcursului, atinge o înălțime de 2.523 de metri. Cei suficient de norocoși să concureze acest parcurs la răsăritul sau la apusul soarelui vor avea o experiență memorabilă.
CP4 – ultimul punct de control al cursei îi va duce pe concurenți în romantismul misterios al munților Parâng din România, parte a Carpaților care sculptează în Europa Centrală și de Est. Se parcurge un traseu de off-road puțin cunoscut, Drumul Strategic, care se abate de la mai cunoscutul asfalt al Transalpinei. Parcursul este un amestec provocator de pietriș și pământ, pe teren accidentat, care va prezenta provocări tehnice serioase pe vreme nefavorabilă. Concurenților li se va cere să ia decizii bune și să evalueze atent riscurile înainte de a încerca această provocare finală, înainte de sosirea pe coasta Mării Negre. Alegerea kit-ului, în special alegerea anvelopelor, va juca o parte integrantă a deciziei unui ciclist pentru această secțiune pentru a-și finaliza cursa în siguranță și în timp util.
Finish – coasta bulgară a Mării Negre, Burgas.
Pentru a ajuta toți cicliștii să aleagă trasee de ciclism mai sigure, toate drumurile desemnate „E” din România vor fi interzise din cursă și numai anumite traversări cu feribotul vor fi permise să traverseze Dunărea din România în Bulgaria.
Petrecerea de final va avea loc pe 8 august, iar controlul de sosire se va închide la 16 zile de la startul cursei. TCR este o desfășurare de forțe fiind dificilă nu doar pentru concurenți, dar și pentru zecile de voluntari de pe traseu sau de acasă. Fiecare concurent este monitorizat și există un ,,dot watcher,, care urmărește parcursul, dar și orice postare a acestuia, pentru a verifica mereu respectarea regulamentului.
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…
Vezi comentarii
Azi l am intalnit pe Ors Kelemen , pacat ca nu are niciun cont de social media, am uitat sa i zic ca imi place Ciki Sor.
are cineva un concert pt ors kelemen? ca nu l am gasit pe nicaieri
Echipa de romani nu a trecut prin orasul meu ,au luat o spre curtea de arges, cand a trecut Dragomir eram mai in fata cu un ciclist pe care voiam sa l cunosc si mai ramane Ors