Categorii: EvenimenteNoutati

Eurobike și-a deschis porțile

Astăzi s-a încheiat prima zi de Eurobike, ziua dedicată testării bicicletelor și a componentelor. Jurnaliști și dealeri, din întreaga lume, au putut lua astfel contact cu cele mai noi produse din industrie, dar cel mai important este faptul că le poți încerca atât cât dorești pe traseele de test puse la dispoziție de organizatori. Din păcate, acesta este deja al 2lea an când Demo Day are loc chiar lângă expoziție, iar asta înseamnă trasee mai scurte, mai plate și deloc tehnice. Un mare neajuns, având în vedere că multe dintre biciclete sunt pentru munte și se simt bine pe trasee sălbatice, nu pe drumuri forestiere.

Cum bicicletele cu roți de 27.5 sau 29 de inch nu mai reprezintă o noutate, toate pipele modelelor de All-Mountain sunt deja scurte, iar multe dintre transmisii conțin deja 11 pinioane, a trebuit să căutăm noutățile. Cele două mari „descoperiri” ale anului sunt roata 27+ și 29+. Prima, este de fapt un 29er cu anvelope foarte late (3.0), iar a doua, un 30.5er cu anvelope și jante la fel de late. Despre cum s-au comportat, rămâne să vă povestesc în articole separate, săptămâna viitoare, la întoarcere. Un singur lucru îți pot spune însă: am rămas surprins, însă nu atât de plăcut pe cât te-ai fi așteptat.

Altfel, Demo Day-ul nu a fost atât de bogat în expozanți precum în anii anteriori, nici în biciclete puse la dispoziția vizitatorilor. Bicicletele electrice sunt acum de găsit la orice colț, fie că-s biciclete de munte, cursiere, pliabile, tandemuri sau triciclete. Voci din industrie spun că acesta ar fi viitorul, iar mulți dintre producătorii prezenți au afirmat că în scurt timp, ne putem aștepta la acumulatori mai mici și la motoare mai compacte. Asta se traduce prin greutăți mai mici, ceea ce înseamnă că vom putea uita de bicicleta electrică de 20 kg.

Dar până ce voi intra în detalii, te las cu o galerie foto, în care am surprins diverse biciclete, piese și ciudățenii, prezentate astăzi. De mâine, expoziția se va muta oficial în cele 14 hangare, iar de acolo începe cu adevărat distracția. Picioarele-mi sunt gata pentru zecile de kilometri pe care-i voi avea de parcurs în următoarele două zile.

Dragoș Mitroi
Friedrichshafen, Germania

Bicicleta Jolandei Neff…
…în versiunea prototip.
Hey cuțu, cuțu! Nu-mi dai mie GoPro-ul de pe spinare? Ah, e de plastic, nu aude…
Cică aceste roți vor lua locul full-suspension-urilor. Pentru cine are urechi să audă așa ceva, desigur.
Birdy. Pliabilă cu o furcă ce îmbină design-ul clasic cu cel al furcilor Lauf.
Și pentru că tot am pomenit de Lauf, acesta este, în noua versiune: mai groasă, mai rezistentă și aparent, la fel de ușoară.
Pronghorn: design nebun al cadrui, cu amortizorul amplasat deasupra top-tube-ului. Mi s-a spus că mai eficient de atât nu se poate. Din păcate, n-am probat.
Nu înțeleg de acastă soluție (pipă+ghidon într-o singură piesă) îmi inspiră multă teamă.
Ciclocros, army-style.
Dragoste la prima vedere. Noul Zaskar arată extraordinar de frumos.
Pentru cei care n-au încredere în furcile Lefty, acesta este locul în care pot testa rigiditatea furcii.
Hm?!
Și din nou: hm?!
Pedale CrankBrothers, în clasica și delicioasa prezentare. Nu le confundați cu bomboanele!
Cursieră. Sub 5 kg.
Roți BikeAhead BiTurbo. Dacă nu ai ce face cu aproximativ 3.500 de euro, ți le recomand din toată inima.
Din carbon, superbe, cum ziceam și mai sus.
Culori din ce în ce mai atractive pentru căști. În sfârșit, mai puțin negru și mai puțin alb. Treburile deveneau deja plictisitoare.
HaiBike a luat-o razna de-a binelea cu e-bike-urile. Există una, pentru orice.
Singura porțiune unde lumea se putea distra.
Cam atât de lată este anvelopa unei biciclete 27+.
Iar cu înălțimea acesteia ajungi de la 29 de inch, la aproximativ 30.5 inch.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

5 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma