Categorii: CursiereNoutati

DT Swiss a lansat cea mai ușoară versiune a roților lor de cățărare Mon Chasseral, la doar 1266 g

Seria de roți Mon Chasseral sunt cele mai ușoare modele din colecția DT Swiss de aproape 15 ani. Acestea au numele inspirat de cel mai înalt vârf din munții Jura, aflați în apropierea sediului elvețian al companiei. Noua versiune DT Swiss PRC 1100 Dicut 24 Mon Chasseral sunt cele mai ușoare roți de cățărare clincher pe care DT Swiss le-a produs deodată, dar și primul model pentru frâne pe disc care a fost lansat în această colecție exclusivistă.

DT Swiss spune despre aceste noi roți ușoare din carbon că sunt o continuare a tradiției Mon Chasseral, care are ca scop să pună la test precizia inginerească elvețiană pentru a produce mereu cele mai performante roți de cățărare pentru șosea. Cum tot mai mulți cicliști trec la frâne pe disc și anvelope tubeless, era clar că și proiectul Mon Chasseral trebuia să se îndrepte în această direcție. Folosind ultimele tehnologii DT Swiss în construcția jantelor, spițe de oțel produse în atelierele proprii și butuci cu componente interne îmbunătățite, au creat un set de roți mai ușor decât orice au produs până acum!

Astfe s-a obținut greutatea de doar 1266 g! Această valoare ar fi fost impresionantă oricând în istoria producției de roți DT din componente separate: jante + spițe + butuci. Până acum doar un model cu frâne pe jantă și pentru baieuri, în 2016, a ajuns la greutatea de 1210 g.

Cu prindere de disc centerlock și jante complet compatibile tubeless-ready, greutatea de 1266 g (578 g fața, 688 g spatele) este cu adevărat impresionantă.

Practic, DT Swiss a dat jos 200 g de pe modelul lor cel mai ușor de roți. Un loc bun de reducere a greutății este din jante, care au un profil jos, potrivit pentru cățărători. Au fost folosite jantele cu profil de 24 mm asimetric ce au fost lansate vara trecută pe o ediție limitată de roți cu o greutate de 1283 g, cu lățime internă de 18 mm și jante hooked tubeless-ready. Jantele sunt fabricate în Elveția din carbon UD și nu au nevoie de finisaje suplimentare, deoarece folosesc o rășină specială stabilă la radiații UV și condiții meteo. Tot ce s-a făcut a fost imprimarea graficii Chasseral.

Butucii folosiți sunt modelul nou cu spițe cu tragere directă și profil aerodinamic 180 Dicut Disc, ce folosesc mecanismul intern EXP și un ratchet cu 36T. Axul thru aero din aluminiu, de 12 mm, pare similar cu cel de pe restul gamei de top 1100, dar a mai fost eliminat material de pe acesta și a fost subțiat, fiind mai ușor cu 13%.

Au fost folosiți rulmenți ceramici SINC, mai mici, despre care DT spune că au redus din greutate fără a sacrifica durabilitatea.

Chiar și spițele fabricate în Elveția folosesc tehnologii noi. Fiecare roată folosește 12 spițe DT Aerolite și 12 DT Aero Comp cu tragere directă, pe fiecare parte, pentru a face față frânării și forței transmisiei, spițate în model 2X pe noii butuci 180. Ambele tipuri de spițe aero folosite folosesc capătul T lansat pe roțile ERC 1100, pentru a optimiza alinierea aerodinamică, fiind strânse cu niplurile ascunse DT Pro Lock din aluminiu.

Cu o lățime internă de 18 mm, noile roți Mon Chasseral sunt proiectate pentru anvelope de 25-30 mm, minimul fiind 23 mm, montate tubeless sau cu cameră, cu o greutate limită a ciclistului + bicicletă de 110 kg. Oficial, DT a anunțat o lățime maximă a anvelopei de 56 mm, ceea ce ar face din aceste roți un model extrem de ușor pentru gravel.

Toate reducerile de greutate și tehnologia elvețiană nu sunt însă ieftine. Modelul de roți de șosea din carbon PRC 24 Mon Chasseral are un preț de 2948 Euro pentru un set, cu o disponibilitate începând de la mijlocul verii 2020. Roțile vin cu bandă și valve tubeless instalate și includ freehub Shimano HG preinstalat împreună cu unul SRAM XDR livrat în pachet (versiunea Campagnolo e disponibilă separat), în pachet fiind incluse și adaptoare pentru QR și un set de genți de transport DT Swiss.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma