Categorii: Gravel bikeNoutati

Cannondale lansează gravel bike-ul Topstone

Cannondale revin la rădăcinile lor în aluminiu cu noul Topstone – un adventure bike rapid, cu anvelope late dar cu un preț accesibil. Multe gravel bike-uri debutează la prețuri de top, dar Cannondale văd gravel-ul ca o aventură în spatele casei. Din acest motiv noul Topstone încorporează o mare parte din ultimele tehnologii ale aluminiului într-o bicicletă ce și-o permite multă lume și care va fi la fel de distractivă pe gravel ca pe asfalt sau pe poteci.

Astfel de biciclete aduc o nouă viață ghidoanelor dropbar. Cu o geometrie adaptată după cea a modelului endurance Synapse, noul Topstone din aluminiu are spațiu pentru anvelope 700×42 și poate astfel să ruleze rapid pe orice suprafață, de la drumuri asfaltate la poteci. Bicicleta a fost botezată după o bucată de drum preferată din apropierea sediului Cannondale din Connecticut și dorește să ofere versatilitate la un preț foarte bun.

Topstone e proiectată să fie orice, de la o bicicletă universală și gravel până la una de touring pe diverse suprafețe sau o bicicletă de oraș pentru toate anotimpurile. Pentru asta, cadrul din aluminiu SmartForm C2 primește o mulțime de puncte de prindere pentru toate felurile de accesorii. Triunghiul principal are trei prinderi de bidon plus o prindere pentru cutie de scule pe toptube, dar și prinderi pentru portbagaj spate și pentru aripi complete.

În față, o furcă completă din carbon cu gât conic oferă direcție precisă și include și ea o mulțime de puncte de prindere.

Atât cadrul cât și furca folosesc ax thru de 12 mm și prinderi de etrier flat mount. Rutarea cablurilor e mixtă, internă prin triunghiul principal și brațul furcii, apoi externă pe chainstay-uri. Topstone include și rutare internă pentru tijă dropper, o astfel de tijă de 27.2 mm fiind inclusă în echiparea de top Apex.

Topstone poate fi echipată atât cu o transmisie gravel 1x cât și cu una dublă cu angrenaj sub-compact sau chiar și cu un grup clasic compact de șosea.

Geometria e derivată direct din cea a modelului endurance premium Synapse, dar care e cu 25% mai scumpă. Dimensiunile cadrului sunt identice pentru mărimile S-L, exceptând unghiul furcii mai relaxat de 71 de grade și cel al tijei de șa de 73.1 grade. Synapse e disponibilă în câteva echipări cu anvelope de 30 mm iar acestea s-ar putea să fi fost inspirația pentru noul model.

Sunt disponibile cinci mărimi, iar pentru a primi anvelopele de 42 mm pe aceleași roți, noua Topstone are chainstay-urile mai lungi cu 2 cm și o furcă orientată mai mult spre trail, cu 65 mm mai în față. Calitatea rulării ar trebui însă să fie asemănătoare cu cea a Synapse-ului, iar montarea de anvelope de 30 mm slick ar face din ea o cursieră destul de bună. Adică ar putea fi folosită și ca gravel bike și ca bicicletă de șosea.

Chiar dacă majoritatea cursierelor cu anvelope mari folosesc azi roți 650B, Cannondale au preferat să păstreze roțile 700c. Evident se poate încerca rularea cu roți mai mici, gen 650Bx47 mm, dar acest lucru va reduce garda la sol.

Calitatea mare a lui Topstone e însă prețul, fiind disponibile trei echipări, toate cu cadru din aluminiu. Cea mai scumpă e Topstone Disc SE Apex 1 la prețul de 2200 Euro, cu transmisie SRAM Apex 1×11 cu discuri hidraulice, roți tubeless ready WTB ST i23 Light și anvelope Nano TCS de 40 mm. Restul componentelor sunt Cannondale din aluminiu, șaua e Fabric iar tija dropper cu cursă de 50 mm e de la TranzX și are maneta de comandă în mijlocul drop-ului de pe stânga.

La 1800 Euro e modelul Topstone Disc SE 105 care primește o transmisie Shimano 105 r7000 2×11 cu frâne hidraulice, dar cu angrenaj din aluminiu FSA Omega și foi 46/30. Primește roți tubeless ready WTB ST i23 (nu Light însă) și anvelope Nano TCS de 40 mm.

Modelul cel mai ieftin constă 1000 Euro, se numește Topstone Disc SE Sora și are o transmisie Sora 2×9 cu angrenaj 46/30 FSA Tempo, frânele fiind mecanice de la Promax. Roțile și anvelopele nu sunt tubeless ready, fiind echipată cu anvelopele WTB Nano de 40 mm.

Toate modelele Topstone sunt deja disponibile la distribuitorii Cannondale, gata pentru o ultimă aventură la final de vară. Mai multe informații pe pagina producătorului și în curând pe cea a importatorului în România.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma