Bikecheck: bicicletele de pe podium, la Triada MTB Avrig

După cum spuneam în primul articol despre Triada MTB Avrig, am văzut multe biciclete high-end în cadrul competiției. Un soi de mini-expoziție, un bonus pentru privitori. Am avut însă ocazia să vedem îndeaproape bicicletele cu care s-a ocupat podiumul în zilele de sâmbătă și duminică, fiind vorba despre doar trei modele: Scott Scale 900 SL, Scott Spark 900 și Cube Elite C:68, cu mențiunea că primele două aparțin lui Tudor Oprea și au o configurație custom, iar ultima, lui Ede Molnar, cu dotarea standard și mici modificări.

Hardtail-ul Scale a fost folosit de Tudor Oprea pentru cursa de XC Eliminator. Cadrul provine de pe modelul 900 SL, însă majoritatea componentelor sunt schimbate: furcă Fox cu un sistem CTD electronic, transmisie Shimano XTR (mecanică), frâne XTR, roți XTR și un cockpit custom.

În ceea ce privește bicicleta pentru cursa de duminică, cu care Tudor Oprea a ocupat prima treaptă a podiumului, pot spune că este un mix între modelul Premium și Ultimate, judecând prin prisma echipării dar și a notei coloristice. În orice caz, este bicicleta cea mai spectaculoasă din cele prezentate aici: suspensii controlate electronic, sistem de transmisie electronic (Shimano XTR, what else?), o singură foaie cu 34 de dinți (pinioane în configurația 11-40). Iar dacă aceste informații ți s-au părut surprinzătoare, mai sunt câteva de aflat despre cadrul Spark: distanța BB-ului față de sol poate fi ajustată cu până la 7mm, iar unghiul headtube-ului se modifică cu 0.5 grade. Toate acestea cu ajutorul unui chip montat pe prinderea inferioară a amortizoului, care poate fi scos și inversat ușor și rapid. Drop-out-urile sunt de asemenea de menționat, deoarece permit instalarea unui ax 142x12mm, 135x12mm sau clasicul 135x5mm (quick release). Bicicleta, în această configurație, ar trebui să cântărească un pic peste 10 kg, prețul acesteia fiind de peste 10.000 de euro.

Bicicleta lui Ede Molnar este un Cube din gama de top, C:68 Race 29, însă nu modelul din vârful piramidei. Chiar și așa, bicicleta este echipată cu un sistem de transmisie Shimano XTR 2×11, frâne din aceeași gamă de vârf, roți DT Swiss CSW MA 3.9 și anvelope Maxxis Ardent Race, acestea fiind alegerea lui Ede față de echiparea standard cu Schwalbe Thunder Burt (spate)/Rocket Ron (față). Furca instalată este un Rock Shox SID, iar cockpit-ul este de asemenea personalizat după nevoile lui Ede: de remarcat unghiul negativ aproape extrem al pipei. Greutatea este de aproximativ 9.5 kg. Cu aceeași bicicletă, Atilla Madaras și Atilla Malnas au ocupat locurile 2, respectiv 3, ale podiumului.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

5 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma