Bicicletele cu roţi de 36 există: Prototype DirtySixer, acum disponibilă şi cu roţi de 32!

Dacă nu demult roţile de 29 păreau mari, acum încep să apară altele… şi mai mari. Astfel, există şi se produce DirtySixer, un… 36-er! Şi se vinde chiar bine în toată lumea! Dar nu se doreşte a fi o soluţie universală ci doar o bicicletă adaptată pentru persoanele foarte înalte, astfel că şi clientela este oarecum limitată.

Pentru a avea o ofertă variată însă, producătorii DirtySixer s-au gândit şi la o mărime intermediară între 29 şi 36, aşa că au venit cu ideea roţii de 32, roată care deja există pe piaţă la unele modele de cruisere.

Astfel, roata de 32 a fost folosită deja pe un cruiser Kent, dar anvelopa acestuia măsura doar 31.5. Era însă stabilit deja standardul diametrului jantei, respectiv 686, situat între 622 pentru 29 şi 787 pentru 36.

Pentru a reuşi să producă bicicletele de 32, unul din furnzorii lor de piese a decis să producă o jantă şi o anvelopă compatibilă, anvelopa fiind de 2.25 şi având diametrul exterior real de 32, montată pe o jantă din aluminiu lată de 42 mm ce foloseşte acelaşi profil cu o jantă normală a producătorului. Roţile folosesc 36 de spiţe, aşa că rezistenţa nu ar trebui să fie o problemă, iar anvelopele folosesc profilul DirtySixer care e destul de universal.

După ce au fost construite primele roţi şi anvelope, cadrul prototip a fost construit la şcoala de fabricat cadre de titan UBI (United Bicycle Institute). Producţia de serie a cadrului se va face, la fel cu cel de 36, la Ventana Cycles în California şi va fi folosit aluminiul pentru cadru şi oţelul pentru furcă.

Vor fi disponibile mărimile S, M şi L iar pentru producţia finală va fi lansată o campanie pe Kickstarter. Primele exemplare vor fi echipate all-road, cu ghidon drept şi furcă fixă, dar se pregăteşte şi o versiune de şosea cu dropbar şi un MTB.

Cadrele vor fi disponibile în 17 culori, compatibile cu transmisii single speed, 1×11 sau cu butuc Rohloff, plus multe alte opţiuni de personalizare.

Mai multe informaţii puteţi afla de pe pagina producătorului.

Informaţii şi imagini preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma