Astăzi bicicletele electrice au început să arate din ce în ce mai „normal”, în sensul că partea electrică, motorul și bateria, au început să devină din ce în ce mai greu de văzut, fiind din ce în ce mai mici dar, în același timp, mai eficiente.
Este și cazul noului gravel bike electric Rotwild R.R275 X despre care, la prima vedere, nu ai spune că este electric și chiar și la a doua vedere. Iar asta mulțumită transmisiei de la TQ, „ascunsă” în dreptul pedalierului.
Noua Rotwild R.R275 X primește o ținută inspirată de la șosea și lumini integrate în cadru, respectiv pipă. Însă păstrează și capabilități off-road, pentru momentele când ajungi pe drumuri forestiere sau chiar poteci.
Rotwild R.R275 X are și o greutate mică, mulțumită motorului TQ HPR50 mic și bateriei mici, cu totul bicicleta ajungând la o greutate de 15,3 kg. Bicicleta dispune de asistență electrică, sistemul oferind și opțiunea de „boost”, un buton special integrat în partea stângă a ghidonului. Dacă este apăsat vei primi un boost de 30 de secunde, timp în care motorul va funcționa la capacitatea sa maximă de 300W.
O altă integrare este cea de pe partea dreaptă a ghidonului, un buton care controlează luminile. Lanterna Supernova Starstream cu 5 LED-uri și 1000 lumen, este integrată în pipa dedicată. În spate bicicleta are un stop integrat direct în cadru, Supernova Mini TL3.
Cadrul noii Rotwild R.R275 X este din carbon și dispune de headset conic 1.5″ cu ghidaj complet integrat al cablurilor. Anvelopele cele mai mari care pot intra în cadru sunt de 700 x 50mm. Standard, bicicleta vine cu anvelopele Schwalbe G-ONE R Evo de 45 mm. Cadrul dispune și de montanți ascunși pentru a instala aripi însă din specificații nu rezultă dacă poți instala și portbagaj spate.
Motorul electric TQ oferă 50Nm până la viteza maximă de 25 kmh. De aici în sus motorul nu mai ajută, așa că va trebui să pedalezi singur. Bateria are capacitatea de 252 Wh, iar autonomia poate fi mărita dacă adaugi range extender-ul cu 160 Wh.
În cadru, pe downtube, poți instala două bidoane de apă, sau un bidon și range extender-ul, cu montanți magnetici Fidlock, însa alte găuri nu mai sunt în cadru.
Rotwild R.R275 X are o geometrie sportivă, cu stack jos al cadrului, reach optimizat pentru all-road, unghi al furcii oprit la 69,5 grade și o tijă de șa „abruptă”, înclinată la 74 grade. Noul gravel electric Rotwild R.R275 X este disponibil în două variante de echipare, ambele venind cu același cadru din carbon, motor TQ HPR50, bateria de 252 Wh și luminile integrate. Diferența vine de la componente.
Rotwild R.R275 X Pro este varianta mai „accesibila”, la 9000 euro, fiind echipată cu Shimano GRX mecanic 1x și 12 viteze și roțile normale Xentis Gravel 2.5. Pentru 3000 de euro în plus primești varianta R.R275 X Ultra, echiparea fiind SRAM Force AXS electronic și roțile „spectaculoase” Xentis High-X Monocoque din carbon.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…