Prezentam în urmă cu aproximativ o lună, invenția lui Uzhar Gafni: o bicicletă din carton reciclat, ușoară și conform inventatorului, cu un cadru mai rezistent ca cele realizate din carbon.
Zilele acestea a fost prezentat modelul finisat, în culoare albă, dotat cu frâne, anvelope de șosea, cu pedale și cu un sistem de transmisie. Cardboard Bike-ul cântărește 9.1 kg, dar poate suporta de 24 de ori greutatea sa.
Costul de producție este de 9-12$ pentru bicicletele destinate persoanelor adulte și de doar 5$ pentru cele destinate copiilor. În acest moment, Gafni se află în disucții cu diverse companii care ar putea să-i susțină proiectul ca într-un final, să demareze producția.
Potențialul bicicletei este uriaș, ținând cont de costul foarte scăzut de achiziționare. Cu siguranță va fi un hit în țarile în curs de dezvoltare și o alternativă foarte interesantă pentru cei care vor să investească o sumă nesemnificativă în viitoarea lor bicicletă.
via fastcodesign.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
@ JDm , Trabantul are structura de rezistenta din otel. Bicicleta asta e din carton :
http://vimeo.com/37584656#at=0
stiu din ce era facut trabantul, ideea e ca daca o masina a putut avea caroserie din gunoaie de bumbac si fenoli amestecate cu rasini asa putem face si o bicicleta din carton.
sa nu ne amagim ca va fi din carton de ambalaje, sigur va fi laminata cu mase plastice etc.. am vaga impresia ca luam cuvintul CARTON prea in serios in ce spune nenea asta.. evident ca nu este DOAR carton
@ JDM , asta era un banc, care a ajuns mit urban, in realitate Trabantul avea sasiu din otel si caroseria facuta din Duroplast, practic bachelita amestecata cu resturi de bumbac si rasini, un material plastic foarte rezistent la impact.
Bicicleta asta are structura de rezistenta facuta din carton. In teorie poate rezista la o forta statica de 24 de ori greutatea bicicletei, dar in practica intervin si alte forte, plus rezistenta la trepidatii si socuri mici si dese, "fatigue", etc.
Cu cat ma gandesc mai mult, cu atat mai putine sanse vad pentru ca asa o bicicleta chiar sa poata fi produsa.
si trabantul era din ceva material similar.. si nu a fost mincat de soareci si nici topit de ploile acide
Tarile in curs de dezvoltare au noroi pe drumuri, au gropi, bicicletele stau de multe ori in canicula, ploaie, inghet si zapada pana cand oamenii iasa de la lucu. Nu toti se pot cara pe asfalt perfect in vreme perfecta.
Plus ca mai exsita si rozatoare si insecte care ar roade cartonul. Ideea e ca nu cred pana nu vad.
cred ca nu are nici o relevanta cum merge si cat e de performanta... si cate stele ia la testul NCAP... e o bicla din care mi-as lua fara numar, gen unica folosinta... e ca sa dam jos oamenii din fotoliu unde stau cu berea si tigara la tv... si sa ii punem s afaca miscare... e un protest importiva sedentarismului ....
Băi tată, aș pedala și pe asta, doar să prindă și ceva viteză!
Am trait s-o vad si p-asta!Daca specificatiile tehnice se verifica in practica, nu pot sa spun decat un mare BRAVO!
Producătorul estimează un cost final de aproximativ 60$ (diferă în funcție de piață, desigur).
9$ costa probabil cartonul. La asta se mai adauga costurile de productie, salariile, transportul, taxele vamale, adaosul comercial, TVA-ul si la sfarsit cine stie la cat o sa ajunga pretul.