Categorii: Gravel bikeNoutati

Bianchi a anunțat noul gravel/adventure bike din carbon Arcadex

Noul gravel bike din carbon Arcadex de la producătorul italian Bianchi e proiectat pentru ture rapide pe gravel și pentru aventuri în off-road. Chiar dacă Bianchi produce de multă vreme gravel bike-uri, inclusiv un model din oțel pentru touring care exista în ofertă acum 20 de ani, încă nu aveau în colecție unul modern, din carbon, gata de aventură dar și de performanțe.

Noul Arcadex pare mai capabil decât o bicicletă clasică all-road, modelul din carbon fiind pregătit pentru off-road ceva mai serios. Noul cadru are tuburi mari și cu profile interesante despre care Bianchi spune că sunt optimizate aerodinamic în același mod ca modelele performante de șosea. Sunt incluse chiar și micile extensii ale furcii și seatstay-urile coborâte, plus o prindere ascunsă pentru tija de șa și o rutare internă mixtă.

Deși design-ul așa pare, Arcadex nu e un e-bike. În schimb cadrul ar putea fi folosit la un moment dat pentru a ascude o baterie, dimensiunile acestuia fiind destul de mari. Chiar și deschiderile din cadru sugerează că cei de la Bianchi au prevăzut pentru viitor această posibilitate.

E foarte probabil deci ca în viitorul apropiat să apară un eArcadex propulsat de un sistem FSA sau Mahle eBikemotion cu motorul în butuc.

Unul din elementele aero importante e rutarea internă completă a cablurilor, folosind pentru aceasta sistemul FSA ACR. Nu toată lumea vrea însă să se complice cu sisteme de rutare complicate, așa că bicicleta are și porturi clasice de rutare pe downtube.

Noul gravel bike a avut ca prioritate spațiul suficient pentru anvelope, dar Bianchi a decis să se oprească la gama gravel și să nu intre peste cea MTB, dimensiunile maxime fiind de 700x42mm sau 650×47 mm.

Multe biciclete de gravel au trecut exclusiv la transmisii 1x, însă cele 2x nu au să dispară prea repede, modelul Arcadex având o prindere demontabilă pentru deraiorul față pentru cei ce doresc să îl folosească.

Versatilitatea a fost de asemenea importantă, așa că pe cadrul și furca din carbon găsim prinderi de aripi complete și pentru portbagaj spate. Există și alte puncte de prindere pe cadru pentru accesorii de aventură – două prinderi standard de bidon în triunghiul principal plus un set sub downtube și unul pe toptube.

Cadrul din carbon Arcadex are o greutate anunțată de 1100 g în mărimea L/55 cm plus 480 g pentru furca complet din carbon. Cadrul de gravel are monobloc PressFit BB86, headset drept de 1.5 cu gât al furcii conic de 1.5-1.25 și tijă de 31.6 mm. Sunt folosite prinderi de etrier flat mount și ax thru de 12 mm la ambele roți, plus rutare internă adaptabilă pentru transmisii mecanice sau electronice în sistem 1x sau 2x.

Arcadex e disponibilă în cinci mărimi între XS și XL. Geometria agilă e inspirată de cea de cross a colecției Bianchi, cu unghiul furcii de 71 de grade, al tijei de șa de 73.5 grade și chainstay-uri scurte de 425 mm. Bicicleta de gravel primește însă un monobloc mai coborât, la 75 mm, pentru stabilitate maximă, dar și o geometrie mai ridicată și relaxată, cu un reach mai mic cu aproximativ 1 cm la toate mărimile și cu un stack mai mare cu 5 cm.

Noul Arcadex e disponibil în două culori: Celeste blue sau Gold Storm tan, ambele cu zona frontală din albastru navy lucios identică. Sunt oferite două versiuni complete de echipare, ambele cu componente Shimano GRX 1×11.

Modelul Bianchi Arcadex GRX600 costă 3400$ și primește grupul GRX mecanic pe 11 pinioane, cu manetele mai ieftine și angrenajul RX600 împerecheate cu deraiorul spate de top RX812 și cu caseta wide SLX 11-42. Mai primește cockpit din aluminiu, roți tubeless ready și anvelope 700x37mm WTB Riddler Race.

Modelul Bianchi Aradex GRX 810 costă 3800$ și trece la seria superioară GRX 800 tot pe 11 pinioane, cu transmisie mecanică, foaie de 40t și casetă 11-42, aceleași componente din aluminiu și aceleași roți și anvelope. Ambele biciclete complete vin cu ghidon de gravel compact cu flare de 16 grade.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma