Atherton AM.130: pentru Bikepark

Te gândești automat la o bicicletă de All-Mountain când auzi că este construită în jurul unor suspensii de 140/130mm, însă Atherton AM.130 merge cu plăcere și-n Bikepark. Desigur, asta nu te poate opri să mergi cu ea pe poteci de munte. Iar dacă ai orice altă bicicletă cu aceleași suspensii, nimic nu te poate opri să mergi în Bikepark. Însă, modelul AM.130 este disponibil în nu mai puțin de 22 de variante cu un reach între 410mm și 530mm, așadar spor la ales cea mai bună dintre ele!

Varianta de top.

Ca să se mai complice un pic lucrurile, mai poți opta fie între o furcă de 140 sau 150mm (versiunea AM.130.X). Şi mai departe de atât, rămâne să mai alegi versiunea echipată cu diverse componente, dar aici lucrurile sunt relativ clare: fie cumperi doar cadrul, pentru 4.200 de lire, fie Build 2 pentru 7.300 lire, fie Build 1 pentru 7.800 lire. Şi dacă nici așa nu consideri că ți-ai complicat suficient viața, poți opta pentru componente personalizate și primești bicicleta exact așa cum ți-o dorești. Dar ia în calcul că s-ar putea să dureze aproximativ 1 an până te decizi care dintre versiuni, dimensiuni de cadru sau echipări vei avea nevoie.

Şi varianta pentru cei care nu mai au încă 500 de lire ca să-și permită varianta de top.

Geometria vine cu un chainstay cât se poate de normal, cu o lungime de 430mm, așa cum ar trebui să fie pe toate aceste biciclete, însă există și posibilitatea să optezi pentru unul de 436mm. Altfel, headtube-ul este amplasat la 66.5 grade, o valoare care poate migra la 65 de grade dacă optezi pentru furca de 150mm.

Țevi din carbon cu mufe din titan. Din metal, nu din cartier.
DW6 este denumirea suspensiei.

Apoi avem cadrul însuși, lucrat impecabil, cu țevi din carbon mufate. Mufe din titan. Arată că și cum ar fi fost construit de cel mai exlusivist producător de cadre din lume, iar pentru această versiune, Atherton s-a mai pus o dată cu lupa pe cadru și a înlăturat materialul care nu era necesar și care adăuga greutate inutil. Astfel, ni se comunică faptul că bicicleta este extrem de agilă pe urcări și super distractivă pe coborâri. Deși nicăieri nu obținem date legate de greutatea cadrului ori a bicicletei. Chiar și așa, AM.130 este o bicicletă care arată spectaculos de… clasic.

via Atherton Bikes

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma