Aceasta este ideea din spatele angrenajului HxR Easy Shift. Nu este un concept nou, dar este pentru prima dată când este implementat la o transmisie 1×11 de MTB. Angrenajul produs în Franţa este suficient de rezistent să suporte abuzul turelor de enduro pentru care a fost proiectat.
Ideea e simplă: butucul din spate este fix, acest lucru făcând ca lanţul să se învârtă permanent cât timp rulează bicicleta, acest lucru fiind permis de mecanismul freewheel care este mutat în angrenaj. Cum caseta se roteşte permanent, pinioanele pot fi schimbate în orice moment, indiferent dacă pedalăm sau nu. Evident, sistemul nu trebuie abuzat cu schimbări la urcări în forţă, principial el fiind identic cu cel clasic.
Sistemul este compatibil doar cu foi de angrenaj narrow-wide iar utilizarea unui chainguide cu protecţii incluse este obligatorie, angrenajul fiind totuşi mult mai sensibil decât unul normal. BCD-ul este de 94 mm, fiind posibilă montarea oricărei foi de angrenaj compatibilă până la 28 de dinţi.
Există variante cu monobloc BSA, PF30 şi BB92 fiind incluse toate distanţierele necesare. Greutatea totală a angrenajului cu tot mecanismul este de doar 773 g, nefiind inclus aici monoblocul şi foaia. Pachetul conţine şi un ulei de lanţ Squirt şi folii de protecţie pentru angrenaj.
Pachetele vor fi disponibile pentru cumpărare în februarie. Mai multe informaţii se găsesc pe pagina producătorului.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…