Zone DPMX este powermeter-ul care poate fi purtat

Spre deosebire de powermetrele actuale, care sunt instalate fie în axul pedalei, fie în brațul pedalier, fie în butucul roții spate, Zone DPMX ar fi putut fi primul powermeter “la purtător”, acesta fiind instalat în locul plăcuței pantofului de șosea. Spunem „ar fi putut fi” întrucât din păcate proiectul nu a mai trecut de faza prototipului. Nu este însă exclus ca pe viitor să reapară, așa că este bine să știm de opțiune.

Noul powermeter a fost gândit să existe în două variante: „Single” – pentru un singur pantof (cu posibilitate de upgrade la Dual), sau „Dual” – pentru doi pantofi. Când este folosit sistemul Single primești informații despre putere și cadență. Dacă este folosit sistemul Dual, atunci informația privește și raportul de putere stânga/dreapta.

Senzorul care măsoară se află acum în plăcuța pantofului. Amplasarea pare a fi una fericită pentru că acesta este instalat pe pantof și nu pe bicicletă unde este fix. Însă Zone DPMX este compatibil doar cu pedalele Speedplate, deși dacă proiectul reapare nu este exclus ca pedalele compatibile să fie mai multe la număr. Practic ce trebuie să faci este să înlocuiești plăcuța Speedplay® Zero cu plăcuța cu senzor Zone DPMX.

De asemenea pentru rezultate optime este de dorit ca pantoful să dispună de cel puțin o curelușă velcro. Pe aceasta se instalează cealaltă componenta a powermeterului Zone DPMX, mai precis computerul și senzorul de cadență.

Prețul promoțional anunțat în campania Kickstarter a fost de 390 euro pentru versiunea Single și 780 euro pentru versiunea Dual. Este un preț bun dacă îl comparăm cu sistemele existente azi pe piață:

Quarq Elsa RS £ 1.049
Stages Dura-Ace 9000 £ 799
Rotor INpower £ 500-750
SRM Power Meter £ 1.999
Verve Infocrank £ 1.149
power2max Type-S € 690-€ 1.590
Garmin Vector 2 £ 1.200
PowerTap G3 £ 499
PowerTap P1 £ 999

Dar, așa cum spuneam la început, în ciuda faptului că pe Kickstarter campania a avut succes, senzorul nu a putut fi construit. Așteptăm momentul când ideea va fi relansată.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

3 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma