Radius F1 este noua lanternă smart pentru bicicletă

Noua lumină Radius F1 a celor de la BINOREAL, promite că aduce „inteligență” cicliștilor urbani în special, lanterna dispunând de câteva specificații interesante. În primul rând Radius F1 simte viteza cu care te deplasezi și modifică intensitatea luminii în consecință. Dacă pedalezi încet, lumina va fi mai slabă. Dacă viteza crește, crește și intensitatea luminii și din nou scade când încetinești.

La viteza de 24 kmh lumina atinge intensitatea maximă. Radius F1 este disponibilă în două variante: 450 si 650. Radius F1-450 are o putere maximă de 450 lumeni în timp ce Radius F1-650 are o putere maximă de 650 lumeni.

O altă specificație smart este faptul că atunci când virezi sau frânezi, lanterna va trece automat din modul continuu la cel intermitent. Această specificație ajută la o mai bună vizibilitate a ta în trafic.

Pentru a economisi bateria, lanterna intră în modul stand-by dacă bicicleta nu se deplasează timp de 3 minute. Dacă stă pe loc o oră, atunci lanterna se oprește complet. Și ajustarea automată a intensității luminii, ajută la prelungirea duratei de viață a bateriei.

Însă lanterna poate funcționa și în mod manual. De la singurul buton disponibil poți alege unul din cele 6 moduri: stroboscop, pulsatil, continuu minim, mediu, maxim și modul auto. Pe corpul lanternei există și 3 led-uri mici care indică nivelul bateriei.

Acumulatorul cu celule LG, are o capacitate de 2600 mAh pentru lanterna 450 și 3300 mAh la modelul 650. O încărcare completă durează 3 ore la modelul 450 și 4 ore la modelul 650. La intensitate maximă, bateria ține 2 ore indiferent de model. Dacă cumva ai uitat să încarci lanterna și trebuie să pleci urgent, Radius F1 poate fi încărcată și în timp ce mergi, cu ajutorul unui acumulator extern.

Lanterna este livrată cu suportul special de fixare pe ghidon și cu cablul special de încărcare. Suportul de fixare pe ghidon permite lanternei să fie instalată pe centrul ghidonului, în fața pipei. Instalarea se face prin rotire la 90 grade, la fel ca la ciclocomputerele moderne. Cablul de alimentare este de tip magnetic. Deși încărcarea este tot USB, celalalt capăt al cablului nu este microUSB ci magnetic.

Separat poți cumpăra și o telecomanda wireless, ce se împerechează cu lanterna prin BT. Este utilă dacă vrei să modifici intensitatea luminii fără să iei mâna de pe ghidon. Cam la fel ca butoanele de pe volanul mașinii. Dacă pe ghidonul flat, telecomanda se instalează ușor, pe un ghidon de cursieră se instalează mai greu, datorită formei ghidonului.

Optica lanternei este de asemenea, bine gândită. Fascicolul concentrat de lumină permite în același timp iluminare bună în față la distanță mare, iluminare apropiată cu lățime mare și vizibilitate laterală, pentru a fi văzut și de cei care se deplasează perpendicular pe direcția ta de mers.

Construcția lanternei este robustă fiind realizată din aluminiu prin proces CNC. Greutatea lanternei împreună cu suportul este de 133 g.

Intensități:

  • Radius™ F1 650: Maxim (650 lumeni), Mediu (350 lumeni), Minim (200 lumeni), Puls (300&600 lumeni), Flash(600 lumeni)
  • Radius™ F1 450: Maxim (450 lumeni), Mediu (300 lumeni), Minim (200 lumeni), Puls (250&450 lumeni), Flash(450 lumeni)

Prețul este de 80 $ pentru varianta 450 și 100$ pentru varianta 650. Telecomanda BT se vinde separat cu prețul de 20$. La aceste prețuri se adaugă 15$ livrare.

Însă cât timp produsul este prezent în campania Indiegogo, prețul are o reducere de 50%.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma