Bicicleta-transformer populară din aluminiu 8bar Mitte, ce poate fi transformată în cursieră, all-road sau gravel, a primit o nouă versiune. La fel de accesibilă ca până acum, aceasta are mai multe posibilități de personalizare. Noul Mitte păstrează toate posibilitățile de adaptare de la cursieră la gravel și bikepacking ale modelului original, dar într-un pachet mai rafinat.
Bicicleta a fost lansată acum aproape 5 ani printr-o campanie de crowfunding și a devenit cel mai popular model de la 8bar datorită versatilității, primind ulterior și două generații de versiuni din tuburi de oțel Reynolds 520. Modelul original din aluminiu a primit acum în sfârșit o nouă versiune, cu spațiu pentru anvelope mai mari în toate variantele sale.
Rămâne neschimbat conceptul de 3 biciclete într-una singură – un cadru cu chainstay cu lungime reglabilă și cu două opțiuni de furcă, ce poate fi transformat pentru șosea, gravel sau aventură.
Asta înseamă că poate fi echipat și singlespeed, sau chiar și cu un butuc cu viteze interne, pentru oraș.
Noul Mitte trece la tuburi dublu trase din aluminiu 6061 cu suduri nefinisate și cu o greutate anunțată de 1700 g pentru cadru. Există trei opțiuni de furcă, toate modificate: una din carbon de șosea de 400 g, una din aluminiu pentru gravel de 900 g și una din carbon pentru gravel de 500 g.
Noul Mitte din aluminiu păstrează mare parte din standardele originale, cum ar fi rutarea internă prin triunghiul principal, trei seturi de prinderi de bidon, gât conic, monobloc filetat BSA, tijă de 27.2 mm, suport de etrier post mount și prinderi pentru aripi complete și portbagaj în spate.
Noua versiune primește însă un set de dropout-uri culisante mai solide și chainstay-uri mai depărtate pentru a face loc roților mai mari, dar și posibilitatea de a ajusta lungimea cu încă 5 mm pentru o geometrie și mai agilă de șosea. Spațiul pentru anvelope a crescut de la 40 mm pentru gravel și 25 mm pentru șosea la 700×45 mm sau 650b x 2.0 pentru gravel sau 700c x 28 mm în noua furcă de șosea din carbon.
Geometria a rămas în mare parte neschimbată, dar 8bar a adăugat o mărime în plus, fiind acum disponibile cinci variante între XS și XL. Pe lângă chainstay-ul cu lungime reglabilă între 410-430 mm, trecerea la furca de șosea scade unghiul furcii cu 1 grad și coboară monoblocul cu 8 mm.
E interesant că deși modelul din oțel Mitte Steel, mai scump, folosește ax thru de 12 mm, Mitte din aluminiu păstrează prinderile quick release permițând astfel folosirea roților vechi pentru cei ce fac un upgrade.
Echiparea completă de gravel cu GRX 2×10 are un preț ce începe de la 1600 Euro și include furca din aluminiu, prețul fiind același pentru versiunea all-road cu furcă din carbon. E disponibilă o versiune single speed, la 1339 Euro dar și una gravel cu GRX 1×11 și furca din carbon la 2000 Euro.
Pagina 8bar permite personalizarea completă a bicicletei și alegera fiecărei componente. Pentru 700 Euro în plus bicicleta vine cu tot ce e nevoie pentru a obține cele 3 variante de cadru, incluzând aici două furci, două seturi de roți cu anvelope, camere, discuri și casetă, pentru ca modificarea să fie rapidă.
Noua Mitte din aluminiu e deja disponibilă și în varianta de cadru simplu la 350 Euro, în trei culori standard: aluminiu mat, negru mat sau albastru metalizat, dar pentru 200 de euro suplimentari cadrul poate fi vopsit în culoarea dorită.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…