Categorii: ArticoleMag

Tichetele valorice pentru biciclete, adoptate de comisia de muncă din Senat

Comisia pentru munca a Senatului a intocmit, luni, un raport de admitere propunerii legislative care prevede ca angajatorii pot acorda tichete valorice pentru achizitionarea de biciclete, transmite Agerpres.

Senatorul Haralambie Vochitoiu, membru al comisiei, a sustinut ca in alte tari europene acordarea de astfel de tichete este deja o practica.”Ma bucur ca azi am avut sustinerea majoritatii, a unanimitatii colegilor (din comisie – n.r.), pentru ca aceasta lege, desi este o noutate pentru Romania, in Europa este un lucru deja uzitat si e o treaba foarte buna. Aceasta lege permite alocarea unor tichete pentru biciclete, inclusiv electrice, de pana la 1.500 de lei, la trei ani, pentru a incuraja angajatii sa-si achizitioneze un asemenea mijloc de transport si, in functie de kilometri parcursi, (se acorda – n.r.) o renta de pana la 300 de lei pe an”, a spus el.

Propunerea de lege a fost initiata de senatorul Marian Vasiliev si de deputatii Luminita Adam, Camelia Bogdanici, Gheorghe Emacu, Ioan Hulea, Neagu Murgu si Valeriu Steriu si presupune ca angajatorii sa poata acorda subventii sub forma unor tichete de bicicleta, o data la trei ani, valoarea maxima a subventiei fiind de 1.500 lei.

Aceste tichete pot fi utilizate pentru achizitionarea de biciclete, inclusiv electrice, precum si de echipament pentru ciclism, adica orice este necesar echiparii bicicletei si a ciclistului: accesorii, piese de schimb, unelte si produse de intretinere sau echipament.

Potrivit propunerii, angajatorii pot acorda indemnizatii pentru mersul pe bicicleta angajatilor care utilizeaza acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de munca sau pentru deplasarile in interes de serviciu.

Aceasta indemnizatie este acordata tot sub forma tichetelor de bicicleta, intr-o limita anuala de 300 lei, pentru o valoare de 0,33 lei/kilometru, insa angajatorii au libertatea de a defini, dupa consultarea angajatilor vizati, lista documentelor justificative necesare acordarii indemnizatiei si frecventa prezentarii lor.

In expunerea de motive, initiatorii sustin ca proiectul este inspirat din practica altor state europene, precum Olanda, Irlanda, Regatul Unit, Austria, Italia, Belgia sau Franta.

Discuțiile au început încă din luna iunie, când v-am prezentat și noi proiectul respectiv.

SURSA: hotnews.ro
Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma