Categorii: InterviuMag

Sorin Parău despre victoria de la Metal Enduro Reșița (2015)

1.Salut Sorin și felicitări pentru victorie! Ți-ai adjudecat locul 1 pe podium la toate concursurile de enduro la care ai participat anul acesta. Cum te simți în această postură?

Imi doream de mult un sezon perfect si ma bucur ca s-a intamplat anul acesta. Este un vis implinit.

2.Ești deja la a 3a participare la Metal Enduro. Cum ți s-a părut că a evoluat acest concurs?

Atmosfera a ramas la fel de frumoasa ca si in anii precedenti, iar traseele s-au imbunatatit din punctul meu de vedere. Locatia, orasul si organizatorii fac Metal Enduro unul dintre concursurile mele preferate.

3.Care au fost diferențele majore față de edițiile anterioare?

PS1 a avut mai multa urcare decat editiile trecute, PS2 a ramas la fel, iar PS4 a suferit schimbari mult in bine.
PS3 a fost schimbata aproape in totalitate si a fost cel mai frumos si distractiv traseu din concurs. Toata lumea l-a apreciat.

4.Timpul tău a fost unul detașat față de următorii doi sosiți. Pe parcursul competiției te-ai simțit amenințat de vreunul din concurenții prezenți?

Nu s-au stiut timpii intre PS.Credeam ca o sa pierd mult timp pe PS1 si o sa fiu avantajat pe PS3 si PS4 in schimb am castigat mult pe PS1 si PS3 si am pierdut putin pe PS4.
Nivelul creste de la concurs la concurs si trebuie sa merg din ce in ce mai tare ca sa castig.

5.Ținând cont că ai avut un sezon atât de bun, care sunt așteptările pentru cel nou? Eu sunt de părere că vor apărea cu siguranță concurenți noi și puternici pentru 2016. Ești de acord?

Deja am inceput antrenamentul pentru sezonul viitor si voi face cateva schimbari atat in antrenament cat si la bicicleta care ma vor ajuta sa merg mai tare. Cu siguranta va fi mai mare concurenta dar asta ma motiveaza si mai mult sa imi depasesc limitele.

6.Ce bicicletă ai folosit sezonul acesta și cum s-a comportat?

Am folosit un Nukeproof Mega AM marime L care mi-a placut foarte mult. Suspensia spate este foarte activa, iar geometria si cei 160mm sunt suficienti chiar si pentru traseele de DH din Romania. Am folosit foarte mult regajele socului si a furcii (trail si climb).

7.Din experiența ta cu aceste curse, care este minimul de echipare cu care cineva ar trebui să se prezinte la un astfel de concurs? Poate fi suficient un hardtail pentru victorie? Dar în ceea ce privește suspensiile bicicletei? Traseele pot fi parcurse și cu un full de 120mm spre exemplu?

Nu cred ca ar fi suficient un hardtail pentru victore dar pentru distractie si o clasare buna ar fi suficient.
Un full de 120mm este chiar mai avantajos pe unele trasee sau pe portiuni din majoritatea traseelor. Eu am concurat pe unele PS cu suspensiile pe Trail sau chiar cu spatele pe Climb asa ca suspensiile nu lucrau prea mult, iar pe cateva PS mi-as fi dorit sa am suspensii mai mari de 160mm.

8.Dintre toate competițiile de anul acesta, care ți-a plăcut cel mai mult din punct de vedere al traseului? Dar al organizării?

Toate concursurile au fost bine organizate si fiecare are ceva deosebit.
Ciucas a avut cel mai frumos peisaj si traseele au fost naturale, Off Camber a fost in Poiana, unul dintre locurile mele preferate de dat,Metal Enduro are toate traseele frumoase dar Baisoara este preferatul meu. PS3 si PS4 sunt cele mai frumoase probe de anul acesta si au si avantajul ca se poate urca cu telescaunul.
Trebuie sa amintesc si PS3 de la Metal care mi-a placut foarte mult si este ideala pentru bicicletele de enduro.

Mulțumim pentru timpul acordat și multă baftă în continuare!

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma