Categorii: ArticoleMag

Răspunsul organizatorilor cursei Prima Evadare 2016 la scrisoarea deschisă

Vă prezentăm răspunsul organizatorilor cursei Prima Evadare 2016 la scrisoarea deschisă publicată anterior.

Dragă Alexandru Marinescu, iti raspundem mai jos punct cu punct la nelamuririle legate de UCI, circulatia pe drumul public, timpii limita, clasamentul family, tandem si general, cum functioneaza tombola si taxa de inscriere.

1. Ați comunicat către UCI vreunul dintre cele două trasee prezentate pe pagina concursului în data de 07.05.2016 ca fiind traseul pe care se va desfășura concursul?

1. Toate variantele de traseu au fost discutate cu reprezentantul UCI prezent inainte, in timpul si dupa concurs.
Cel mai important criteriu in alegerea traseului final a fost siguranta participantilor si alegerea unui traseu asa incat sa se evite pe cat posibil desfasurarea concursului pe sosea in regim de trafic semideschis care expunea concurentii unui risc mai mare.
Practic ultima schimbare a fost eliminarea soselei si adaugarea drumurilor de camp care si-au revenit dupa ploaie mult mai bine decat traseul din padure.

2. Cum ați asigurat protecția participanților la concurs, după ce le-ați interzis acestora continuarea concursului și i-ați direcționat pe un drum public care nu avea nici trafic închis nici restricționat, respectiv DN1 și șoseaua Tâncăbești – Snagov?

2. Concurentii care au depasit timpii limita sau au avut probleme tehnice au fost adusi la finish cu cele 7 autocare si 3 tiruri. O alta parte au fost directionati catre finish ultimii km in afara concursului cu respectarea regulilor de trafic asa cum sunt mentionate in regulament, in declaratia de participare pe proprie raspundere si asa cum este normal sa te deplasezi in afara concursului pe bicicleta in trafic.

Citat din declaratia de participare pe proprie raspundere:
Voi respecta regulile de circulaţie pe drumurile publice chiar si în timpul cursei precum si indicaţiile echipajelor de poliţie si ale organizatorilor de pe traseu.
Citat din regulament:
Fiecare participant este obligat sa urmeze indrumarile comisarilor de traseu si a organelor de politie. In locurile unde acestia nu sunt, sa respecte regulile de circulatie si sa manifeste prudenta;

3. Care au fost motivele care au stat la baza închiderii competiției la 15:30 și la evacuarea complet haotică și necoordonată a concurenților de pe traseu? Singura normă orară impusă de voi a fost ora 13:00 la Palatul Ghica, toți cei care au ajuns la acea oră acolo și doreau să continue aveau dreptul să o facă, întrucât pentru asta se înscriseseră și pentru asta plătiseră. Voi i-ați privat de acest drept în mod abuziv și complet neacoperit de regulament. Aș adăuga timpii de final din anii precedenți, pentru a vă aduce aminte câtă răbdare ați avut atunci să așteptați, iar acum nu.

3. Competitia nu s-a inchis ci s-a inchis acel punct de control. Masura timpul limita la aproape 6 ore dupa start, a fost pusa avand in vedere un complex de motive:
– la ora 4 se anunta ploaie si furtuna, (aceasta a venit in zonele limitrofe si spre norocul nostru a ocolit zona Snagov). Temperatura scade dupa ora 4,
– Traseul devenea mai greu dupa aceasta portiune iar majoritatea participantilor nu aveau cauciucuri de noroi,
– Participantii erau destul de extenuati,
– Se intra intr-o zona in care evacuarea se face greu nemaiavand drumuri de acces.

Masura a fost luata conform regulamentului care pe langa timpii limita comunicati inainte de start (13 la Palat in orice conditii si 15 la finish in conditii de uscat urmand ca timpul final sa fie adaptat la situatie in caz de conditiii diferite) permite si masuri intermediare in functie de dinamica concursului.
In cazul in care organizarea concursului este impiedicata de evenimente de forta majora, si/sau de evenimente meteo nefavorabile, organizatorul isi rezerva dreptul de a decide, dupa caz, amanarea / oprirea/ prelungirea concursului sau modificarea traseului.

Aceasta masura a venit si in urma situatiei petrecute cu o zi inainte la Eco Marathon unde cativa concurenti au intrat in hipotermie dintr-un cumul de cauze (echipament necorespunzator, conditii meteo, oboseala)

4. De ce apar clasați toți concurenții care au abandonat competiția sau care au fost împiedicați de voi să o termine? Unde anume în regulament este menționat faptul că se vor întocmi clasamente diferite, în funcție de ultimul punct de control bifat? Și mai ales cum ați putut acorda premii unor participanți care nu s-au încadrat nici măcar în norma de timp impusă pentru Palatul Ghica (a se vedea categoriile Familie 4-8 anu și Familie 9-17 ani) sau care nu au terminat cursa (a se vedea categoriile Cuplu și Tandem)?

4. Nu am impiedicat pe nimeni sa termine competitia doar am impus unele restrictii de timp din motivele de  mai sus. Toata lumea a fost clasata intr-un clasament valoric in care toti concurentii apar in functie de timpul lor prin ultimul punct de cronometrare parcurs. E un clasament similar cu cel din concursurile XCO.
Am acordat premii copiilor, asa cum era normal, in ordinea sosirii la Palatul Ghica pentru ca acolo era finishul lor. Termenul limita era pentru timpul de trecere prin CP nu si pentru finishul copiilor.
La tandem au fost premiate primele 4 echipaje in functie de ultima lor trecere.

5. Unde pot consulta regulamentul tombolelor la care aveam dreptul să particip prin achitarea taxelor de înscriere, întrucât pachetul de concurs conține și participarea la tombolă? Doresc să cunsult acest regulament pentru a vedea în ce fel sunt reglementate situațiile pe care le-am descris în prima parte a acestei scrisori, care mi se par a fi grave erori de organizare și care discreditează complet această tombolă și ar putea fi considerate chiar o falsificare a rezultatelor tragerii la sorți?

5. Tombola este adresata tuturor concurentilor atata timp cat ei completeaza si introduc in urna biletul primit la cortul de tricouri. Concurentul trebuie sa fie prezent la extragere sa-si ridice premiul. Daca cel extras nu este prezent se extrage din urna alt bilet. Orice neregula se putea semnala chiar acolo pentru ca extragerea este publica de fata cu toata lumea, impreuna cu participantii.

6. Vi s-ar părea justificată și rezonabilă returnarea taxei de înscriere către toți participanții care vă solicită acest lucru ca urmare a faptului că nu au beneficiat de serviciul achitat (respectiv acela de a participa la întreaga cursă organizată de voi), conform obligațiilor pe care vi le-ați asumat în calitate de organizatori?

6. Faptul ca un concurent a achitat taxa de inscriere aceasta nu-i garanteaza ca parcurge intreg traseul. Reglementarea taxei de inscriere este facuta in regulament, aceasta nu se poate returna ci doar transfera catre un alt participant inainte de concurs.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Un mod tipic romanesc de a raspunde .
    Dezamagitor!
    Situatia pe care organizatorii au creat-o la editia asta fata de multitudinea de concurenti nemultumiti trebuia mediata de un judecator.
    Ei vor recidiva cu siguranta la editiile urmatoare.
    Pe principiul aceluiasi romanism neamendat suficient de societate: "Las-o ba ca merge si asa..."

  • ,,Voi respecta regulile de circulaţie pe drumurile publice chiar si în timpul cursei precum si indicaţiile echipajelor de poliţie si ale organizatorilor de pe traseu."

    Să înţeleg că toate bicicletele participante la Prima Evadare erau echipate corespunzător circulaţiei pe drumurile publice, adică aveau clopoţel, ochi de pisică pe roţi şi reflectorizant roşu în spate? Îmi vine greu să cred asta.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma