Categorii: Rapoarte de cursa

Raport de cursă – Maratonul Dunării 2018

Calendarul Rider Club 2018 s-a încheiat weekendul trecut cu ocazia cursei Maratonul Dunării, cu startul și sosirea în localitatea Prundu din Giurgiu. A fost un concurs pur de VTT – velo tout terrain, ca să nu se sesizeze “autoritățile” că îi spunem MTB fără să avem munte. Așadar, un concurs excelent pentru final de sezon, cu diferență mică de nivel și grad mic de tehnicitate, potrivit concurenților cu puțină experiență, dar și pentru acei “weekend warriors” care în timpul săptămânii merg la job, iar în weekend dau frâu liber pasiunii.

Traseul lung a avut o lungime de 42 km cu diferență de nivel de aproximativ 350 m, așadar un concurs „de fugă” pentru toți cei care și-au permis să tragă tare încă din primii kilometri. Pentru cei cu condiție fizică mai slabă, Maratonul Dunării a avut și un traseu de 16 km cu diferență de nivel de 120 m.

Maratonul Dunarii 2018 – foto Traian Olinici

Maratonul Dunarii nu este deloc un concurs tehnic sau poate fi ușor tehnic pentru cei cu foarte puțină experiență pe bicicletă. Din această cauză consider acest eveniment perfect pentru cei care vor să guste din atmosfera de concurs și care vor mai mult decât ture între prieteni. Concursul este ușor, dovadă fiind și numărul mare de copii care au luat startul și care au și terminat.

Maratonul Dunarii 2018 – foto Traian Olinici

Nu pot spune că Maratonul Dunării este o cursă atipică pentru că seamănă destul de mult cu multe altele. Totuși o particularitate care te „izbește” de fiecare dată când participi aici este vântul. Desfășurându-se într-o zonă de câmpie, cu ceva dealuri în apropiere, vântul bate nestingherit de-a lungul și de-a latul traseului. Este bine atunci când pedalezi pe aceeași direcție însă când o schimbi, simți parcă o șină de tren agățată de bicicletă. Și nu știu cum s-a întâmplat că majoritatea timpului simțeai vântul din față. Evident era doar o impresie, pentru că fiind în buclă, traseul merge și împotriva vântului, dar și pe aceeași direcție. Important era însă să încerci să nu pedalezi singur ci să te lipești de grupuri care pedalau în ritm puțin mai bun ca al tău.

Maratonul Dunarii 2018 – foto Marius Furceanu

La Maratonul Dunării traseul are loc în ce mai mare parte pe drumuri de țară, drumuri de pământ, macadam, pietriș și foarte puțin asfalt. Din punctul ăsta de vedere, cursa este cu adevărat off-road. Pe de altă parte în caz de ploaie, traseul devine dificil. Din fericire organizatorul ne-a transmis că pentru astfel de situații există varianta de rezervă, un traseu care conține mai mult asfalt, iar pentru tura lungă se mai scad câțiva kilometri.

Dovadă că organizatorii au găsit rețeta perfecată pentru astfel de evenimente este și faptul că Maratonul Dunării s-a desfășurat „cu casa închisă”, toate locurile disponibile fiind ocupate. Este și normal având în vedere numărul mare de niveluri la care poți participa și traseul ușor.

Cu toate astea nu este deloc mai simplu la riderii de la categoria Elite sau Nivel 1 pentru care traseul este clar unul extrem de ușor. Pentru ei nivelul ridicat a fost menținut cu ambiția de a-l parcurge într-un timp cât mai scurt, asta însemnând să tragă aproape de maxim întreg concursul. Dovada este și timpul celui mai bun concurent de la Elite, Gerhard Moldansky care a terminat cei 42 km în doar 1:26:38.

Maratonul Dunarii 2018 – foto Traian Olinici

Maratonul Dunării a încheiat calendarul Rider Club 2018 care a inclus 10 concursuri, primul din an având loc în luna mai. A fost un concurs frumos, pe o vreme perfectă de toamnă, ce-l consider potrivit pentru amatorii care vor și simt că pot mai mult. Este ocazia perfectă să vezi cum te simți într-o competiție, împreună cu ceilalți concurenți din jurul tău de nivel similar. Acest concurs și în general cele din calendarul Riders Club, sunt cât se poate de potrivite celor care abia de curând și-au făcut debutul în ciclismul offroad și doresc să exploreze această disciplină.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

3 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma