Sâmbătă 4 noiembrie, a avut loc unul din ultimele concursuri de mtb din sezon. Așa cum și numele spune, București MTB Race a avut loc în capitală într-o locație specială pe care numele nu o deconspiră. Traseul de tip XCO, a fost amplasat în Parcul Natural Văcărești, supranumit Delta dintre Blocuri datorită peisajului natural aflat atât de aproape de blocurile din oraș. Organizatorii BikeXpert Racing Team și Asociația Parcul Natural Văcărești, au amenajat un traseu de 5,8 km care urma să fie parcurs de șapte ori. În momentul în care primul concurent epuiza cele 7 ture și trecea linia de finiș, toți ceilalți participanți se opreau indiferent câte ture au făcut până la acel moment.
Nefiind o rezervație naturală, Parcul Văcărești permite accesul vizitatorilor în incinta sa, administratorul încurajând practicarea sportului cu condiția respectării Regulamentului parcului. Traseul de concurs a avut loc în două zone distincte – în interiorul Parcul Natural Văcărești și în exteriorul Parcului, pe versanții digului împrejmuitor. La interior traseul s-a derualt pe poteca principala, traversând zone cu valoare mică din punct de vedere a biodiversității.
În plus desfășurarea concursului în luna noiembrie a fost o garanție suplimentară că speciile reprezentative ale parcului, păsările și reptilele, sunt ori în hibernare ori în țările calde. Toate aceste măsuri au fost luate pentru ca evenimentul să aibă impact minim asupra biodiversității. Pe de altă parte concursul a avut impact maxim asupra mișcării sportive din București și România.
La exterior, concursul a fost destul de complex. Mult mai complex decât mulți și-au imaginat la început. Majoritatea concurenților, inclusiv noi, ne-am închipuit că traseul va fi unul relativ banal, pe poteca de pe dig și apoi retur pe poteca din interiorul deltei. Însă surprizele au început să apară în săptămâna premergătoare concursului când BikeXpert Racing Team a început să construiască obstacole artificiale de-a lungul versanților digului. Astfel organizatorii au construit rock garden-uri, un drop relativ mare pentru cross country, jump-uri plus o mulțime de urcări, unele aproape verticale, pe versații digului. Urcări imposibil de pedalat pentru majoritatea concurenților.
Deși foarte intens și rapid, am găsit traseul de la București MTB Race bine echilibrat. Pe de o parte aveai toate obstacolele artificiale, cățărările abrupte și coborârile tehnice, condimentele concursului, momente în care abia aveai timp să-ți tragi sufletul. Apoi aveai liniile drepte din interiorul Parcului, unde puteai să pedalezi odihnindu-te și hidratându-te. Nu am văzut nicio urmă de alterare a terenului Deltei cu ocazia acestui concurs cu excepția câtorva țăruși de marcare a traseului care urmau să fie recoltați după eveniment de cei peste 50 de voluntari care au ajutat la organizare.
Și locul de start/sosire a fost o surpriză plăcută. Organizatorii au obținut aprobare pentru închiderea Splaiului Unirii între Asmita Gardens și șoseaua Vitan-Bârzești. În acest fel Parcul Văcărești a fost ferit de agitația evenimentului, dar s-a obținut și spațiu suficient pentru organizare, cum ar fi locul de preluare a kitului de concurs sau parcarea pentru concurenți.
Cursa în sine a fost intensă, așa cum am spus deja. Personal cred că mi-am descoperit un nou maxim al pulsului. S-a văzut experiența organizatorului întrucât obstacolele artificiale erau amplasate astfel încât să ai câteva secunde de respiro între ele. Relativ tehnice, majoritatea erau abordabile dacă ciclistul avea experiența câtorva concursuri de mtb.
Dropul a fost destul de evitat de concurenți. Prima tură nu l-a inclus. Din a doua tură însă a început să fie tatonat. Personal, prima oara nu l-am dat mulțumindu-mă doar să-l analizez și să aleg chicken line-ul. Însă la următoarele trei ture l-am sărit. E drept că trebuia să știi cum să sari și cum să aterizezi, pentru că înălțimea construcției a fost destul de mare. Sărindu-l însă obțineai un avantaj față de ceilalți, întrucât linia de ocolire era mai lungă.
Cea mai mare parte din traseul de concurs te purta prin locuri cu aer curat. Pe trei din cele 4 laturi ale traseului erai practic în natură. Însă pe latura dinspre șos. Vitan-Bârsești, poluarea se simțea foarte ușor. În general când te afli în oraș nu ești conștient de poluare pentru că ești în interiorul ei. Însă când treci brusc de la aer curat la poluare, senzația nu este plăcută. Fiind conștienți de acest lucru practic palpabil, putem cu toții să ne aducem aportul la reducerea poluării în orașe, deplasându-ne pe bicicletă sau cu transportul în comun.
Câștigătorul primei ediții a cursei de mtb urban București MTB Race, a fost Lucian Logigan de la Scott Geiger MTB Team. Pe locul doi s-a clasat Ede Molnar de la BikeXpert Racing Team, iar pe trei colegul său de echipa Jozsef Attila Malnasi.
La Feminin 15-18 ani câștigătoare au fost Karina Kubat locul 1, Daria Duca locul 2 și Marcu Alexandra locul 3. Locul 1 la categoria Feminin 19-29 ani a fost ocupat de Bondor Salome, Lupuj Noemi pe doi și Tatiana Cotiga pe trei. La categoria Feminin 30+ premiantele au fost Cacilia Dalvaru pe 1, Cassecuelle Valerie pe doi și Iancu Lavinia pe trei.
La Masculin 15-18 ani câștigătorii au fost Gerhard Dumitrescu pe 1, Horia Pal pe doi și Cazaceanu Tudor pe 3. Categoria Masculin 19-29 ani a fost câștigată de Stan George Cristian, urmat pe doi de Grozea Alexandru și Jipa Razvan Andrei pe trei. La categoria Masculin 30-39 câștigătorul a fost Vlad Urzica, cu Marin Marian pe doi și Vieru Antonio pe trei. Categoria Masculin 40+ a fost câștigată de Vestemean Romulus cu Grigorescu Filip pe doi și Sarbu Margarit Emanuel pe trei.
București MTB Race a fost deschis și copiilor cu vârste între 7 și 14 ani. Astfel, la General Feminin câștigătoare a fost Stoica Serena (13-14 ani), Grigoras Maria pe doi (9-10 ani) și Aanei Raluca pe trei (7-8 ani). La masculin câștigătorii au fost Ghitulescu Razvan (13-14 ani), pe doi Vestemean David (11-12 ani) și Hambasan Vlad pe trei (11-12 ani).
Felicitări organizatorilor și concurenților pentru o foarte reușită primă ediție București MTB Race!
Rezultate complete au fost publicate pe website-ul oficial al concursului, iar fotografii găsiți pe pagina de Facebook a evenimentului.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…