Cum sezonul de „cycling & biking” a început, am spus că a venit vremea să participăm și noi, în calitate de media, la unul din evenimentele deschizătoare de sezon, iar Poli Bike Challenge 2023, care a avut loc duminică 23 aprilie, părea a fi un eveniment cât se poate de serios, la care trebuia să mergem. Fiind la Timișoara ne-am bucurat de susținerea organizatorului care ne-a asigurat deplasarea, ocazie cu care îi mulțumim încă o dată. Așadar, dimineața la prima oră eram la fața locului, iar seara, înapoi în București! Convenabil este puțin spus.
Având loc în Timișoara, locul de start și sosire au fost în centrul orașului. De fiecare data când lucrul ăsta se întâmpla, când un eveniment de ciclism are loc în mijlocul orașului, expunerea de care are parte este maxima, toată lumea având de câștigat. Este un lucru benefic nu doar pentru concursul în sine, dar și pentru ciclism românesc în general și pentru spectatori și participanți, indiferent dacă sunt amatori sau profesioniști.
Evenimentul a fost organizat de Universitatea Politehnica Timișoara împreună cu Asociația Club Sportiv Velocitas, susținut de Corratec, Tazz, Auchan, Nokia, Honeywell, Flex, Continental, Huf, Kimball Electronics, DM și Atos.
Aflat la a doua ediție, Poli Bike Challenge este un concurs care are și o componenta caritabilă, sumele colectate din înscrieri fiind direcționate către susținerea unor sportivi campioni din cadrul clubului sportiv Politehnica Timișoara, cu rezultate deosebite în plan sportiv, dar cu o situație financiară precară.
Evenimentul a fost foarte complex, în ciuda traseului de concurs destul de scurt. Cu o lungime de 2,5 km, acesta a fost parcurs de mai multe ori în funcție de categoria de vârsta la care concurenții erau înscriși. Au fost în total 5 curse, cu 5 starturi:
Traseul urban a fost scurt, dar tehnic și a pus la încercare îndemânarea participanților. Cu excepția primelor două curse, Copii 1 și 2, unde cei mici au pedalat doar 900 m, la celelalte participanții au avut suficient de mult de pedalat, concursul dovedindu-se o adevărată provocare, chiar și pentru Amatori și Elite care au avut de acoperit nu mai puțin de 35 km respectiv 40 km. Mi-a plăcut organizarea de la fața locului, scena, poarta de start, zona de înscrieri și tombola, la care oricine era prezent la fața locului putea participa.
O prezență interesantă a fost Corratec, o marcă de biciclete cu o istorie deosebită. Fondată în 1990 de către Konrad Irlbacher, Corratec a rămas până în ziua de azi o afacere de familie. Iar asta este un lucru curios întrucât brandul în sine, aparent mic, este totuși unul mare, care are un loc special în lumea ciclismului, mulțumită inovațiilor cu care a venit și cicliștilor care au avut rezultate deosebite pe Corratec în trecut, eu însumi fiind un fan al acestei mărci, încă din anii 2000.
Însă pe cât de surprinzătoare a fost reîntâlnirea cu Corratec, prezența lor la eveniment a fost totuși naturală, brandul având la Timișoara una dintre cele mai mari fabrici de asamblare a bicicletelor electrice din România. M-am bucurat foarte mult să-i reîntâlnesc pe Konrad și Cielo Irlbacher, soția sa, pe care i-am cunoscut, cu mulți ani în urmă, la una din edițiile Eurobike.
Evenimentul a fost un succes, participarea numeroasă, iar vremea a fost excelentă! Nu aveai cum să nu pleci cu amintiri frumoase de aici. Sperăm să revenim în 2024 și în calitate de participanți, așa cum facem de obicei când mergem la un concurs.
Produsele pentru ciclism dedicate bărbaților, sau cele unisex, nu se potrivesc tot timpul și femeilor. Și, cu atât mai mult…
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…