Absa Cape Epic – Etapa 3. Multe pene și mult nisip. A 4a victorie pentru Langvad și Courtney. BikeXpert termină în Top 10!

Lupta pentru Tricoul Galben la această a 15a ediție a maratonului Absa Cape Epic, a depășit orice așteptări. Am avut parte până acum de patru zile excelente de concurs!

(Galerie foto la finalul articolului)

Au fost până acum două sprinturi în grup care au decis victoria de etapa, Jaroslav Kulhavy și Howard Grotts s-au luptat cu patru pene în două zile și tot au obținut Galbenul, iar Alban Lakata a obținut în etapa a 3a prima sa victorie de etapă în opt ani! Poate fi acesta anul lui Lakata, să-l vedem pe podium la marele Finiș din Val de Vie?

Absa Cape Epic 2018 este departe de a fi încheiat. Se vorbea de unele etape care i-ar favoriza pe specialiștii în cross country față de maratoniști, și până în acest moment cam e adevărat. Manuel Fumic și Henrique Avancini consideră că etapa a 4a li se va potrivi cel mai bine, însă până acum au câștigat două etape despre care unii considerau că sunt bune pentru maratoniști.

La prima lor participare împreună la Absa Cape Epic, Annika Langvad și Kate Courtney se înțeleg foarte bine. E dovada că un concurs cu echipe este un lucru bun, concurs care testează nu doar capabilitățile fizice ci și caracterul.

Etapa a 3a poate a fost cea mai lungă însă cu doar 1800 m urcare răsfirați de-a lungul a 122 km, a fost și etapa cea mai plată. Ideală pentru turbo-diesel-ul lui Jaroslav Kulhavy (Investec Songo Specialized) și pentru maeștrii maratonului, Alban Lakata și Kristian Hynek (Canyon Topeak). În ciuda penelor care l-au făcut pe Howard Grotts să tragă extrem de tare pentru a recupera, tot ei au impus ritmul.

Pe măsură ce liderii se apropiau de cățărarea Pieter’s Express, Investec Songo Specialized a atacat. S-a dovedit a fi mișcarea zilei. Doar Canyon Topeak a mai avut putere să țină pasul cu „expresul de Cehia” (Kulhavy).

Pentru Cannondale Factory Racing, etapa 3 a fost o zi în care și-au ținut sub control problemele mecanice, asta în timp ce Fumic și Avancini au început să tragă tare, lăsându-i în urmă pe Buff Scott MTB, în zona tehnică Land Rover. A meritat strategia prin care au evadat devreme, și cum Kulhavy și Lakata se aflau și ei printre pretendenții la podium, viteza medie a crescut la 28 la oră! Pentru Cannondale efortul a meritat însă tot nu a fost suficient, ei terminând pe doi în Clasamentul Gerneral.

La feminin Investec Songo Specialized continuă să fie de neînvins. Annika Langvad și Kate Courtney au terminat încă o dată pe locul întâi, având acum un avans de 12 minute. Nici măcar un mic accident, aproape de finalul etapei, nu a schimbat nimic.

Dacă pentru locul întâi nu prea mai avem ce comenta, vestea bună este că pentru pozițiile doi și trei lupta continuă. Ariane Lüthi și Githa Michiels de la Team Spur au avut multe de împărțit cu Sabine Spitz și Robyn de Groot de-a lungul etapei trei. S-au urmărit și au ținut aproape întreaga etapă, rezultatul stabilindu-se abia la sprintul final spre finiș, unde Lüthi și Michiels au ieșit pe doi.

Pentru Dinamo-BikeXpert Racing Team 1 și 2 concursul merge cât se poate de bine. În etapa a 3a ambele echipe au avansat în clasament. Ba chiar Răzvan Jugănaru și Karina Bonta au terminat pe 10 la Mixt. „Am simțit ceva și am acționat. Pentru prima dată în această cursă am reușit să stăm în fruntea plutonului foarte mult timp și să abordăm toate urcările fără să ne încurce nimeni. Acest lucru se datorează Karinei, care a reușit să se mobilizeze exemplar”, povestește Răzvan.

„Am avut o oportunitate și am încercat să profităm la maxim de ea. Pe la km 45 am început să prindem oameni din startul de dinaintea noastră. Printre ei, echipe de la mixt din fața noastră. Hopa… Imediat mi s-a aprins beculețul. Am făcut câteva calcule să vedem ce putem să facem. Mi-am dat seama că avem șanse să prindem un top 10 și am zis că merită riscul. Până la urmă ce aveam de pierdut. Cel puțin am încercat”. Răzvan și Karina au reușit astfel să termine etapa 3 pe locul 10, urcând și 50 de poziții în Clasamentul General la Categorie.

„Dacă am văzut că lucrurile merg bine și ne merg și picioarele am început să forțăm și să încercăm să rămânem cât mai mult timp cu grupuri puternice. Am încercat să evităm să rămânem singuri pe plat, că bătea un vânt de față de te dărâma. Am redus timpul de stat în punctele de alimentare. Eu duceam bikeurile să pun ulei pe lanțuri, Karina umplea bidoanele cu apă. Am forțat pe coborâri. A fost un risc mare și am muncit enorm. Am avut o șansă și am vrut să profităm de ea. Am reușit să ducem la bun sfârșit planul”, încheie Răzvan, de la Dinamo-BikeXpert Racing Team 2.

Și la Masculin, unde concurează Cătălin Sprînceană alături de Hans Comyn, situația este foarte bună. Și ei au urcat în clasament, terminând etapa pe locul 98, iar la General urcând nu mai puțin de 74 poziții!

„A fost o etapă grea pentru că oboseala se tot acumulează. Plus condițiile meteo”, spune Cătălin. Este de precizat că ziua a început cu ploaie, destul de suprinzător pentru Africa. Nu este însă suprinzător dacă ne gândim că pentru Africa de Sud, acum este momentul dinaintea sosirii iernii. Așa că temperaturile nu foarte exagerate din timpul zilei și frigul de peste noapte nu sunt chiar inexplicabile.

„Pentru startul etapei 3 am mai avansat un block start, mulțumită rezultatelor de până acum, și noi și Karina cu Răzvan. În primii 20 km a plouat tare după care am terminat urcare, iar în vârf ne-a luat frigul, dar s-a oprit și ploaia. Praful ăsta al lor când e ud, e cam ca la noi, se lipește de orice. Roți și cadru.

În cursă am stat cu plutonul cu care am luat startul, iar pe la km 15 a început urcarea. S-a făcut mult push însă pentru că noi eram destul de în față, am reușit să stăm pe biciclete. Aproape de vârf aproape toată lumea împingea, vreo 60 de cicliști.

Bicicletele sunt foarte chinuite, furca mea deja dă semne de oboseală. Acum, la final de zi, toate bicicletele sunt la service pentru revizie completă. Imaginați-vă, doar după 3 zile de concurs și un prolog, facem service complet la suspensii.

A fost o etapă rapidă, cea mai rapidă pentru toți patru, deși ne planificasem să începem să tragem abia din etapa a 4a. Pentru mine ultimii 10 km a fost foarte greu. Hans m-a împis puțin. Dar rezultatul a fost bun. Ne propusesem să încheiem în mai puțin de 6 ore și am reușit.”

„Din block startul E am avansat în D”, povestește și Hans. „Pe traseu Cătălin s-a entuziasmat și a spus că merită să forțăm. Așa că am forțat, mai ales că și condițiile meteo ne favorizau. Cunoaștem prea bine ploaia. Am reușit să stăm în față, ba chiar am prins echipe din urmă. Am avansat 60 de poziții în clasament! Pentru mine a fost cea mai bună etapă de până acum”, încheie Hans Comyn de la Dinamo-BikeXpert Racing Team, foarte entuziasmat.

Etapa a 4a de azi, chiar dacă nu e cea mai lungă, cu 113 km și 1800 m urcare, va fi însă mai grea, și pentru că vine după alte 4 zile de dat la pedale, dar și pentru că este multă potecă.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma