Categorii: ArticoleMag

Race Report: Am mers de-am rupt tot la Balcaniadă

De Leonard Barbu

Consider că unul din cele mai frumoase lucruri ca ciclist din România este să concurezi pentru echipa națională. În România, cursele de șosea au un pluton redus și sunt puține (excepție fiind tururile din calendarul UCI). Astfel, când evadez la o cursă în afara țării e ca o gură de oxigen, dar și o motivație. Weekendul trecut s-au desfășurat Campionatele Balcanice de Șosea în Serbia (Niș), la categoriile Elite, Juniori (U19) și Cadeți (U17). Naționala României a participat într-o formă restrânsă, cu șapte sportivi și antrenorul Viorel Grosu, limitată de buget.

Pentru mine, deplasarea a început joi seară. Aveam obiectul de a ajunge cu trenul în Brașov, pentru ca vineri dimineață să plecăm cu toții din Zărnești. Prima problemă am întâlnit-o la ieșirea din bloc, când am constatat că noul troler e instabil și nu pot să-l trag pe lângă bicicletă. Nu-i bai, am luat un taxi. Problema era că trebuia să fac o oprire prin Ploiești și să trec pe la clubul unde sunt legitimat: CS Conpet. Astfel, s-a ajuns să cheltui 32 de lei pe tren și tot atât pe taxi.

Vineri dimineață plecăm cu mașina din dotarea Federației. Călătorim, timpul trece repede, mai facem un antrenament ușor de două ore și ne cazăm lângă Drobeta Turnu Severin. Sâmbătă, programul era destul de simplu. Plecam din Drobeta pe la 7:30, iar pe la 12 ar fi trebuit să fim la Niș. Însă, socoteala de pe hârtie nu ne iese. La granița cu Serbia, doi dintre sportivi nu pot ieși din țară deoarece declarația pe care au dat-o părinții lor la notar că pot părăsi România nu este valabilă decât pentru Uniunea Europeană. Absurdul situației face ca soluția să ne fie oferită chiar la frontieră, unde suntem îndrumați să ieșim prin Bulgaria și, ulterior, în Serbia. Practic, rezultatul este același, ei tot intră în Serbia.

Evenimentul de mai sus dă peste cap planul, deoarece presupune parcurgerea a încă 100 de km via Calafat. Ajungem la Niș la ora 13:30, iar la 15 urma să fie primul start la proba de contratimp individual. Eu am decis să nu particip și să mă păstrez pentru fond, mai ales că nu am nicio șansă la CTI având în vedere lipsa bicicletei aerodinamice sau măcar a unui ghidon. Cele 90 de minute care rămâneau până la start făceau dificilă participarea și la ședința tehnică, înscrierea, servirea mesei, echiparea, încălzirea etc. Evident, s-a creat puțin haos, care a afectat probabil și rezultatele de la contratimp.

Continuarea articolului poate fi citită pe Velo Cafe

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

5 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma