Dacă ai pus bicicleta la iernat este cazul să începi s-o pregătești pentru noul sezon, deoarece primăvara bate la ușă. În acest sens, sunt câteva verificări și reglaje de făcut, pe care ți le prezentăm în acest articol.
1.Anvelopele
În principiu, presiunea din avelopele bicicletelor de munte trebuie să fie între 1.9 și 2.2 bar, dar poate varia în funcție de preferințele fiecăruia dintre voi. Dacă anvelopa pierde presiune chiar și după ce o umflii, va fi necesară schimbarea camerei. Poți vedea aici cum se realizează această operațiune. Verifică de asemenea pereții laterali ai anvelopei dar și integritatea și nivelul de uzură al crampoanelor.
2.Jocul din ghidon
Atât timp cât bicicleta nu este utilizată nu are de unde să apară jocul în cuvete, cu toate acestea este bine să verifici. Apasă frâna de față apoi mișcă de ghidon în față și în spate. Dacă simți joc, va trebui să desfaci cele două șuruburi de prindere ale pipei de furcă. Strânge apoi ușor capacul superior care fixează pipa. Dacă strângi prea tare, ghidonul se va mișca mai greoi stânga-dreapta. Dacă nu strângi suficient, jocul nu va fi eliminat. De aceea este indicat să strângi treptat și să verifici. După ce jocul este eliminat, nu uita să strângi cele două șuruburi ale pipei (tijei de ghidon). Aici un exemplu.
3.Ghidonul este strâns?
Este bine să verifici și cele două sau patru șurburi ale pipei care strâng ghidonul.
4.Manetele de frână și shifterele
Acestea nu trebuie strânse foarte puternic, deoarece în caz de accident ar fi ideal să-și mute poziția pentru a nu se îndoi (exemplu: maneta de frână). Strânge-le atât cât să le poți mișca aplicând o presiune mare pe ele.
5.Frânele hidraulice
Verifică plăcuțele de frână. Dacă mai au din profil 1 mm sau chiar mai puțin este cazul să le schimbi. Dacă atunci când apeși maneta atinge ghidonul, este cazul să le aerisești. Dacă sunt zgomotoase atunci când frânezi, aruncă un ochi aici pentru mai multe detalii.
6.Frânele mecanice (V-brake)
Verifică funcționalitatea acestora. Maneta revine foarte greu? Este cazul să lubrifiezi cablul de frână. Cablul prezintă îndoituri? Trebuie înlocuit. Verifică de asemenea șurubul de prindere al cablului pe brațul V-Brake-ului.
7.Reglajul schimbătoarelor
Trebuie să verifici dacă schimbătoarele (de pinioane și de foi) încă mai funcționează corect. O lubrifiere a cablurilor este necesară pentru o mai bună funcționalitate a acestora. De asemenea, dacă cablul prezintă îndoituri, trebuie înlocuit imediat deoarece contribuie la reprizele imprecise de schimbare a pinioanelor sau foilor.
8.Lubrifierea lanțului
Este necesară după ce bicicleta stă pe loc o bună perioadă de timp. Curăță foile, pinioanele și lanțul. Informații despre lubrifieirea lanțului, aici.
9.Furca și amortizorul
Șterge brațele furcii cu o cârpă umedă, valabil și pentru amortizor. După ce se usucă lubrifiază ușor brațele acestora, de preferat cu un lubrifiant special, deoarece alte produse pot dăuna garniturilor. În caz că utilizezi o furcă cu cartuș de aer, setează SAG-ul. Pentru biciclete de XC sau Maraton acesta trebuie să fie la 15% din cursa furcii, la bicicletele de All Mountain sau Enduro, acesta poate fi de până la 25%. Dacă este mai mare, va trebui să completezi cu aer (vezi aici cum). Respectă informațiile de pe tabelul lipit pe furcă. Aceleași reguli sunt valabile și pentru amortizor.
Pentru orice alte operațiuni, te invităm pe pagina noastră de service, unde poți găsi mai multe tutoriale. Dacă nu ești sigur că poți realiza anumite reparații de întreținere, îți recomandăm să apelezi la un service autorizat, deoarece unele operațiuni îți pot pune viața în pericol dacă nu sunt realizate corespunzător.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
"Apasă frâna de față apoi mișcă de ghidon în față și în spate"
Daca ai frane hidraulice, s-ar putea sa nu te ajute verficarea cu frana. Ai un mic joc in placute si s-ar putea sa demonteze inutil :) .