Totuși, prețul acestora este de multe ori prohibitiv pentru ciclistul amator, lucru destul de trist dacă acesta e doritor de performanțe cât mai bune. Cu toate avantajele oferite, uneori pur și simplu limitările materiale nu permit cumpărarea unei biciclete cu un cadru din carbon de calitate, de competiție.
Dacă cele mai multe firme își îndreaptă atenția spre carbon când vorbim de biciclete de competiție folosind aluminiul doar la modelele ieftine de agrement, mai există și producători care oferă modelele de top și în versiune din aluminiu. Cannondale este unul dintre aceștia iar pentru MTB, modelul lor hardtail de top F-Si este disponibil cu exact aceiași geometrie a cadrului și în versiunea mult mai ieftină din aluminiu.
Pentru mine mereu aluminiul a fost o opțiune și când a fost momentul pentru o nouă bicicletă de competiție am ales modelul Cannondale F-Si Alloy 2 pentru geometria excelentă și pentru calitatea de top a producătorului american. Am ales pentru a avea întreținerea ieftină și la îndemână acest model care nu este echipat cu furca Lefty ci cu o furcă normală RockShox Reba RL, dar care vine echipat cu o transmisie 2×11 XT/SLX și angrenaj FSA modular, frâne Deore și roți cu jante NoTubes Rapid 25 și butuci Formula echipate cu anvelope Schwalbe Racing Ralph. În vederea îmbunătățirii performanțelor, deși componentele originale sunt absolut suficiente, am montat pe bicicletă un set de roți mai ușoare Mavic Crossmax SL și unul de frâne Deore XT pe care le aveam deja de pe vechea bicicletă, dar și un set de anvelope Maxxis Crossmark II pe care le-am primit pentru test.
Cu un preț cu peste 1000 de euro sub cel al modelelor de carbon, eu consider că F-Si Alloy e o alegere excelentă dacă se dorește performanță și calitate la un preț corect. Cu un preț de pornire de 7199 lei pentru modelul F-Si 3 ce are furcă Recon și frâne BR-M445 și cu prețul de 8549 lei pentru modelul F-Si 2 despre care am povestit, puteți avea geometria profesioniștilor și să vă rămână bani și pentru ture frumoase și memorabile pentru că după cum spune și producătorul, F-Si Alloy este bicicleta de Cupa Mondiala pentru noi toti.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Ce parere aveti despre Merida Big Nine 4000, in comparatie cu aceasta bicicleta, avand in vedere ca are un cadru de carbon? face diferenta?
În primul rând avem o diferență de marcă, motiv pentru care Cannondale va fi mereu mai scump. Există mereu întrebarea asta: dacă să cumperi o marcă de top (Cannondale, Specialized...) cu un preț mai mare și o echipare mai slabă, o marcă medie (Merida, Cube...) cu o echipare mult mai bună sau o marcă mai de duzină (Rockrider, Cross, Sprint, Devron...) unde la aceiași bani găsești o bicicletă efectiv de top. Fiecare face alegerea cu care se simte confortabil...
Altfel, Merida are ca plus cadrul din carbon, ca minus o furcă mai slabă. Restul echipării nu e mult diferită.
7199lei un pret accesibil ciclistului amator si ii mai si raman bani de ture, sa va spun eu, care este definita ciclistului amator? ciclistul amator isi cauta o bita de 1500lei prin bazaruri cu o echipare cat mai buna si daca are ambiții mari va participa si la maratoane cu aceasta bita, nici n-ar indrazni sa viseze la ceea ce prezentati voi. Da pentru o latura aparte a cicliștilor amatori de vani gata este o optiune de luat in calcul se pare ca tot acest articol este prezentat si gandit de cineva din categoria de care ziceam.
Amator inseamna neprofesionist! Adica care nu isi castiga existaenta din ciclism! Asta e defintia reala!
7199lei e un pret mare, dar nu inaccesibil pentru cineva care chiar iubeste mtbul, munceste mult pentru asta etc. Eu, personal, nu ma consider amator. Ci ceva mult mai jos pe.
Sa nu confundam amator cu "snobul/smekerul/descurcaretul/dasteptul" care vrea sa dea 1500lei pe full xt, furca aer si cadru carbon pe ceva import cu duba din Germania sau Norvegia!!
Ce sa zic, noi avem spre 40 de ani pe aici, cu familii și cu copii, cam greu sa fim de bani gata la vârsta asta. E un preț ok pentru cineva care a făcut școală, are un serviciu bun și un salariu mediu la o corporație, dar care totuși nu își permite să dea 4-5000 de euro pe un model de top. Dar na, uite, eu prima bicicletă serioasă mi-am luat-o după ce am terminat facultatea, din banii pe un contract de cercetare în Germania, privit din prisma unui copil de 18-20 de ani e cam complicat să scoți o sumă așa mare dacă nu au părinții bani, e adevărat.