Cu ocazia câtorva ture de test cu schiurile Ski Trab Altavia 6.0 am avut ocazia să folosesc niște legături foarte interesante, tot de la producătorul de top italian Ski Trab.
Legăturile Titan Vario mi s-au părut un concept extrem de interesant. Eu trebuie să recunosc că m-am îndrăgostit de simplitatea legăturilor de tură de race, care chiar dacă în față au un mecanism clasic de prindere în puncte, în spate au prinderea făcută ingenios dintr-o singură piesă metalică în formă de U ce se atașează în găurile din clăpari, această piesă fiind montată pe un soclu care, după caz, se rotește pentru a asigura desfacerea la impact lateral sau e fixă, caz în care clăparul iese doar la impact vertical.
Cei de la Ski Trab au luat acest concept simplu inventat practic de Dynafit și acum folosit de toți producătorii și l-au rafinat transformând legătura de competiție într-una serioasă de tură, chiar cu valențe mici de freeride.
Majoritatea legăturilor de acest gen oferă un singur unghi pentru mers, respectiv 5.7 grade în cazul nostru, obținut cu o mică clapetă ce se așează peste pini. În cazul modelului Titan Vario, corpul legăturii se poate roti 90 de grade oferind și un mod plat, de 0 grade, pentru pante mici și coborâre cu piciorul deblocat.
Modelul folosit de mine este unul ce permite reglarea lungimii clăparului pe o plajă destul de mare cu ajutorul unei simple șurubelnițe, fiind adaptat pentru centrele de închirieri. In conditiile acestea de complexitate legătura are o greutate de 260 g, absolut onorabilă, dar în varianta fără reglaj pe care ar cumpăra-o oricine pe schiurile personale greutatea e de doar 206 g, o valoare impresionantă cu stop-schi cu tot!
Părerea mea e că aceasta este cea mai inovatoare legătură în puncte lejeră pe care am văzut-o, pentru că oferă foarte mult la o greutate foarte mică, dar mai ales pentru că o face extrem de simplu, fără mecanisme complicate. Pentru mine ca inginer Ski Trab Titan Vario e absolut o bijuterie pe care aș vrea să o am pe orice pereche de schiuri de tură care nu sunt speciale de competiție! Iar pentru competiție, în versiunea fără stop-schi, legătura are doar 137 g iar în versiunea cea mai ușoară 103 g!!
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…