După ce m-am codit de fiecare dată găsind câte ceva diferit de făcut, odată ce mi-am pregătit cursiera cea nouă, am decis că e momentul să nu mai ezit și m-am înscris la brevetul AV Randonneurs de 300 km, o cursă necompetițională fix pe distanța dată, cu diferența de nivel nesemnificativă, adică practic 300 km de plat perfect, cât de plat se poate pe distanța asta.
Bineînțeles, am plecat cu ambiția să mă folosesc la maxim de experiență și să mă antrenez, așa că am zis că voi încerca pe cât posibil să rămân cu primul pluton, chiar dacă la un moment dat am să cedez. Stau, îmi revin și aia e… termin cu următorii…
De acolo însă, în fața plutonului au preluat trena câțiva mult mai antrenați iar viteza a crescut la 35, 38 și încet chiar spre 40 km/h. Iar plutonul a început încet să se rupă… Totul a culminat cu o porțiune destul de lungă de drum betonat și cu gropi unde s-a tras tare și în valuri, începând să devină un efort destul de mare să stau în coada plutonului din ce în ce mai mic… Totul mergea bine până când am dat într-o groapă și mi-a picat în jos pe ghidon o manetă de frână. Orice oprire în pluton înseamnă pa, ai rămas singur, ceea ce s-a și întâmplat. M-am resemnat repede, am repus maneta pe poziție și am plecat de unul singur, am intrat repede pe DN și am încercat să țin o viteză cât mai ok, de preferat peste 30, poate ajung pe cineva din urmă. Am reușit să ajung doi colegi care făcuseră o mică pauză și am parcurs ultimii 20 km până la Lehliu Gară cu ei, făcând schimb de trenă la borna kilometrică.
Supriza plăcută a fost că la CP de la restaurantul La Partid am dat de plutonul fruntaș, așa că mi-am rezolvat repede formalitățile și am plecat cu ei spre Slobozia. Ei bine, de aici a început masacrul: bucăți lungi cu 40 km/h constant, accelerări pe fiecare deal, rar cobora viteza sub 38. În spatele meu plutonul se tot rărea până am văzut că sunt ultimul. Am pierdut ritmul de câteva ori dar am tras aer în piept, m-am ridicat în picioare și cu eforturi neomenești am reușit să mă lipesc iar de roata ultimului din grup. Am zis să o țin cu ei măcar până la km 150 dar surpriza a fost că fix acolo au lăsat-o și cei din față mai ușor, astfel că am ajuns cu toții, în număr de 8, la Slobozia la km 166 unde computerul meu arăta o medie de 34 km/h, dar al lor arăta 35 (diferența venea de la bucata unde am mers singur, ei având o pauză mai mare La Partid).
O să mă duc oare și la cele de 400, 600 și 1000? Poate că da, poate că nu… probabil o să mă decid în ultimul moment. Ce e sigur e că o să aplic aceiași strategie: să stau după primii atât cât pot, de preferat până la capăt, dacă nu se poate aia e… Și să vă povestesc cum a fost!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…