1.Salut Tudor! Ce aduce nou anul acesta Triada?
Salut. Din partea noastra noutatea importanta este competitia de E-MTB care ar putea deveni pe viitor un eveniment separat.
O alta noutate este interesul mult mai mare in jurul evenimentului. Ne confruntam in ultimele zile cu foarte multe cereri de participare desi am inchis inscrierile.
2.Poveste-ne mai pe larg despre competitia de e-MTB. Cum vor fi traseele? Cui i se adreseaza aceasta competitie si de ce skill-uri ai nevoie ca s-o poti duce la bun sfarsit? Ce fel de e-bike s-ar preta mai bine, un e-Hardtail sau un e-Fully?
Avem 2 trasee la E-MTB. Primul, pe care concurentii il vor parcurge sambata dimineata, putem sa spunem ca este un traseu “brutal”. Nu este foarte lung, are urcari abrupte care in mare parte nu pot fi facute cu o bicicleta normala si coborari unde cu siguranta este recomandat un full suspension.
Al 2-lea traseu se va parcurge in dupa amiaza zilei de sambata si se suprapune in mare parte peste una din etapele de stage race. Diferenta este ca finalurile celor doua urcari, unde o bicicleta clasica trebuie sa o impingi, ar putea fi facute pe bicicleta cu un E-MTB.
In ansamblu pentru ca cineva sa parcurga in conditii optime aceste trasee are nevoie de o pregatire fizica cel putin medie si de skill-uri peste medie.
3.Cum verificati corectitudinea concurentilor (capacitate acumulator sau purtarea unui extra-acumulator in rucasac, delimitarea bicicletelor etc.)?
Traseele au fost gandite in asa fel incat o baterie ar trebui sa fie suficienta pe fiecare proba. Intre cele doua probe avem o pauza in timpul careia concurentii incarca bateriile. De asemenea au fost gandite in asa fel incat delimitarea poate ajuta pe portiuni foarte scurte. Bateriile vor fi marcate la preluarea numerelor de start si doar bateriile marcate vor putea fi incarcate. A lua o baterie extra in rucsac ar fi doar o greutate in plus, dar vom verifica greutatea rucsacilor la start :-). Pe al 2-lea traseu capacitatea bateriei ar putea ajunge spre limita pentru unii concurenti.
4.Ce presupune organizarea unui stage race si ce a insemnat asta pentru voi?
Este un lucru destul de dificil intrucat presupune amenajarea multor kilometri de trasee, trasee pe care noi muncim destul mult pentru a le pregati. A fost o provocare anul trecut cand am organizat pentru prima oara. In acest an avem deja experianta in acest sens si pot spune ca ne-a fost ceva mai usor.
5.Cata lume s-a aratat interesata de o astfel de competitie si cat de populare sunt ele de fapt in Romania?
Dupa ce anul trecut am avut un numar destul de mic de participanti la stage race am ezitat in a continua. Dar la finalul inscrierilor sunt surprins de faptul ca numarul participantilor s-a dublat in acest an. Pentru noi este foarte important interesul participantilor. Daca interesul va creste vom continua sa organizam un stage race si il vom dezvolta. Cred ca este un segment de viitor, si sper ca vom reusi sa introducem competitia in calendarul international asa cum aveam de gand initial in 2020.
6.Ce noutati aduce maratonul anul acesta? Exista modificari de traseu?
Poate doar ceva mai mult noroi :-), dupa ce anul trecut a fost a fost extrem de uscat. In rest pastram anul acesta aceeasi configuratie a traseului de maraton.
7.Cum a evoluat numarul de participanti in decursul anilor in cadrul maratonului?
In 2020 am scurtat traseul de maraton de la Triada MTB Avrig. Acest lucru a atras un numar mult mai mare de concurenti. In general traseele de maraton de la Triada MTB sunt destul de grele si a fost prima data cand s-au inscris peste 100 de concurenti la aceasta proba. In acest an sunt iarasi sub 100, probabil din cauza ca multi au trecut la stage race. Asteptam ca anul viitor cei mai buni concurenti de la 45km sa treaca la maraton :-).
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…