Categorii: ArticoleMag

Honda Civic (06-11): cât de practică este?

Astăzi inaugurăm o nouă rubrică, pe care am botezat-o în mod evident „Cât de practică este?” deoarece dorim să vedem cât de practice sunt unele mașini când vina vorba despre transportul bicicletelor în interior. Desigur, cu ocazia aceasta verificăm și cât de practice în general, nu doar specific pentru biciclete.

În primul episod, publicat pe canalul nostru de Youtube și pe care-l poți vedea mai jos, am făcut câteva probe cu Honda Civic (2006-2011) de acum 2 generații, o mașină care a impresionat destul de mult la vremea lansării sale prin prisma spațiului oferit dar și a ideilor de modularitate pentru bancheta spate. Designul său a fost motiv de lungi dezbateri în noapte și hate pe facebook.

În acest film, avem o Honda Civic cu motorizarea 2.2 și 140 de cai putere, un motor foarte fiabil și extrem de rafinat, care posedă și multe resurse, ceea ce-l face extrem de interesant și pentru deplasări mai lungi, în special pe drumurile șerpuite de munte. Și dată fiind fiabilitatea acestui motor, sunt șanse mari să atingi lejer și norma de 500.000 de km, fără prea multe reparații. Cel mult, un ambreiaj schimbat. Sau hai, două. Consumul mediu, autostradă + drum național + oraș, pe ultimii 10.000 de km, se situează la 6.5 litri motorină la suta de kilometri, acceptabil. O revizie costă undeva la 800-1.000 de lei și este necesară o dată la 20.000 de km. De preferat să ai și un bidon de ulei la tine, căci îi place mult să-l consume, o chestiune valabilă și pentru motorul pe benzină.

Și pentru că am avut ambele motorizări, atât cea pe benzină, cât și cea pe motorină, v-o pot recomanda pe cea din urmă. Chiar dacă puterea este similară, motorul diesel oferă senzații tari și se turează destul de sus. Iar cuplul de 340 Nm te bagă-n scaun la orice repriză de accelerație mai serioasă.

Mai jos poți vedea câteva fotografii cu modelul în cauză:

Eșapamentul triunghiular a fost senzație la lansare.
Linii drepte și ascuțite și o lungime de doar 4.3m.
Partea frontală a avut mai multe configurații de design: de la mașina cu un singur ochi, la aceasta de față, cu grilă frontală.
Aspectul interiorului clar nu este pentru oricine, dar volanul mic și cuplul imens al motorul te fac să uiți despre liniile puțin ciudate ale bordului.
Arată precum un buton cu care lansezi rachete peste Ocean. Nu este suficient însăsă-l apeși. Ca să pornești mașina, trebuie să introduci și cheia în contact și s-o rotești. Pornește cu o combinație mașina asta.
Spațiu enorm aici. Pe vremuri, intrau două biciclete cu roți de 26 de inch, cu roata de față scoasă, în ordinea: o bicicletă cu fața, una cu spatele.
Plan drept după lăsarea banchetei. Dacă ai până în 1.75m, îți pot urma somn ușor de pe acum, căci se doarme foarte comod aici (cu capul în portbagaj, să fie clar).
Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma