Foto: conferință de presă – generic
Purtătorul de cuvânt al Ministerului Transportului împreună cu reprezentanții CNADR au anunțat printr-un comunicat de presă că se vor lua măsuri pentru ca odată cu lucrările la noile sectoare de autostradă ce se vor construi în viitor, în paralel, să se creeze piste de biciclete între localități. Pistele vor urma modelul german, fiind complet separate de partea carosabilă. Acolo unde este posibil, între piste și carosabil se va instala o barieră de vegetație sau panouri fonoabsorbante.
S-a ales soluția autostrăzilor deoarece terenul din jurul acestora este deja în proprietatea statului, nefiind astfel nevoie să se declanșeze noi procese de expropriere care ar prelungi mult termenele datorită faptului că vor fi contestate în justiție. De asemenea, pistele vor fi incluse în proiectul autostrăzii, astfel că vor fi executate de aceiași constructori, nefiind nevoie de licitații suplimentare.
Victoria aceasta a bicicliștilor se datorează presiunilor efectuate de Asociația Română pentru Infrastructură și Agrement alături de fundația VeloPrietenia, având susținerea puternică a Comisiei Europei.
Foto: Autostradă modernă – generic
Intenția este ca în următorii 5-10 ani să se creeze o rețea paralelă de piste ciclabile ce să lege între ele regiunile istorice ale țării, urmând ca din aceste magistrale principale să se construiască ramificații pentru acces la principalele localități și obiective turistice. Astfel România se va conecta la culoarele cicliste PanEuropene nr. 7 și 8.
În paralel, Ministerul Turismului va investi în promovarea României ca destinație cicloturistică. Operatorii economici cu activități turistice din zonele deservite vor fi obligați ca în termenul în care se execută lucrările să își doteze sediile cu parcări închise pentru biciclete, stații de încărcare pentru bicicletele electrice iar în fiecare regiune se va încuraja deschiderea unui magazin specializat cu centru de închirieri, în acest scop urmând să fie alocate fonduri importante de proveniență UE prin intermediul unui program prin Fondul de Mediu POSM 2020-2025, program ce va putea fi accesat ușor de întreprinzătorii privați interesați, contribuția statului fiind de până la 90% pentru cei ce aleg să instaleze și facilități de obținere a energiei electrice și termice din resurse regenerabile.
Se speră ca astfel România să devină o destinație cicloturistică de top iar această activitate să aducă în perspectivă venituri la buget de peste 50 de milioane de euro anual începând cu 2025.
Mai multe informații găsiți pe pagina Asociației.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
intrebari
azi e 1 aprilie nuuuu ??
a doua intrebare: care autostrazi ???? adica ok, conditia din articol spune: "de-a lungul autostrazilor"
lant intins pe DN DJ si DC-uri.....oana la aoaritia... autostrazilor
eduard