Categorii: InterviuMag

Clujul Pedalează de zor și în 2012

Fenomenul clujean pe două roți, Clujul Pedalează, întră în cel de-al doilea său an de existență. După un an de debut foarte reușit, Levente Kertesz și echipa organizatorică sunt obligați să ridice ștacheta calității întrecerilor. Dar după cum au arătat în 2011, evenimentele de calitate sunt specialitatea lor, așă nu ne putem aștepta decât la lucruri bune din partea acestora. Despre ce s-a întâmplat anul trecut și ce plănuiesc anul acesta, ne vorbește Levente în rândurile de mai jos.

1. Clujul Pedalează a avut un mare succes anul trecut. Care crezi tu că sunt motivele pentru care s-a întâmplat acest lucru?

În primul și în primul rând cred că succesul pe anul 2011 se datorează modului în care ne-am implicat. Nu am făcut concursurile pentru un câștig financiar și acest lucru s-a și văzut. A fost o muncă titanică să organizăm 14 competiții în diferite locuri, însă a meritat. Succesul s-a mai datorat faptului că marcajele și amenajarea traseelor au fost bine făcute și acest lucru i-a atras pe concurenți ca un magnet. Bineînțeles că și faptul că i-am dat șansa fiecărui participant să aibe un loc pe podium a fost hotărâtor în a obține succesul despre care amintim. Aici mă refer la categoriile de concurs unde fiecare se poate regăsi, mai ales că traseele le și concepem în așa fel încât pentru unii să nu fie prea greu și la alții să nu fie plictisitor. Firește, avem și minusuri privind concursurile și aici mă refer la mediatizare, pentru că încă nu există în echipă un om care să se ocupe doar de această parte, dar sper să rezolvăm cât mai repede această situație. Am mai dat câteva rateuri la unele etape unde am întârziat cu startul, dar mereuam căutat să remediem cât mai repede acest lucru.

2. Care au fost cele mai de succes evenimente organizate de Clujul Pedalează în 2011?

Sincer, mie îmi este greu să spun care a fost cel mai de succes eveniment, pentru că fiecare a avut povestea sa, însă aș putea să le împart în categorii și atunci îmi va fi mai ușor. Etapa de noapte din centrul istoric al Clujului a avut impactul mediatic cel mai mare, dar a fost și cea mai dificil de organizat.  Etapa a II-a Skoda a fost etapa în care pur și simplu am uimit lumea și a început hegemonia „Clujul Pedalează”. De la acea etapa lumea a început să ne bage în seamă și să vorbească despre noi. Cu o zi înainte de Etapa I Belvedere a nins și am crezut că vom fi doar noi, organizatorii, la concurs, dar spre surprinderea noastră ne-am înșelat. Era o vreme de nu ai fi dat nici câinele afară din casă, viscolul de zăpadă, frigul și noroiul fiind la ele acasă. Cu toate acestea, au fost prezenți sportivi ca Elisei Miron, Logigan Lucian, Eduard Grosu și Gyurka Zsuzsa, dar și mulți alți pasionați.

Dacă vorbim despre traseu, atunci etapa a IV-a Click Sănătate a fost cea mai reușită, cu cel mai frumos și tehnic traseu, lucru consimițit de mai mulți participanți, dintre care unii chiar din afara Clujului. Este un traseu în care găsești de toate, coborâri în viteză, tehnice, fals plat, urcări scurte și abrupte. Abia aștept să avem o altă etapă aici! Ultima etapă de anul trecut, care s-a desfășurat noaptea în pădure, a fost un alt succes. A fost ceva extraordinar, cei care am fost acolo fiind de-a dreptul privilegiați. După ce am dat startul categoriei Avansați, ne-am dus cu toții într-un loc de unde se vedea circa 50% din traseu. Nu pot să vă descriu sentimentul care te încearcă atunci când vezi cum o coloană de cicliști cu stopuri și faruri dispar și apar în depărtare. Au participat aproximativ 200 de oamenii la acest spectacol silențios. Aș mai putea scrie despre fiecare etapă câte ceva, deoarece toate au avut ceva al lor, însă îi las mai bine pe participanți să-și spună părerile despre concursurile marca „Clujul Pedalează”.

3. Prin aceste evenimente ați reușit să măriți comunitatea de bicicliști din Cluj-Napoca? Cât de puternic a fost impactul de imagine asupra clujenilor, în general? A revenit bicicleta în centrul atenției lor?

Nu stiu sigur dacă din cauza noastră s-a mărit numărul bicicliștilor din Cluj-Napoca, însă sigur s-a mărit numărul celor care vor participa la concursuri și vor folosi bicicletele de mountain bike și noi asta ne-am și dorit.

Ce mai pot să adaug este că în preajma concursurilor, magazinele de biciclete sunt asaltate, pentru piese sau pentru reparații. Însă mă uimește un lucru. Noi am încercat să unim aceste magazine și să colaborăm cu acestea, dar în afară de Maros Bike, nu prea am găsit înțelegere.

Impactul de imagine asupra clujenilor pot să spun că a fost unul mare. În prima fază, mulți au crezut că va fi doar un foc de paie, însă când am continuat și când la fiecare etapă am venit cu ceva nou și inedit, au început să se înscrie din ce în ce mai multe persoane. Sunt sigur că mai mult de jumătate dintre clujeni au auzit de „Clujul Pedalează”, însă vreau să atrag atenția tuturor că întrecerile nu se adresează doar clujenilor. Noi îi așteptăm pe toți aceia cărora le place să pedaleze, indiferent din ce colț al lumii sosesc la Cluj.

Dacă a revenit bicicleta în centrul atenției? Da, cu siguranță. Acest lucru mă bucură, dar acest lucru este potențial riscant dacă cei care merg cu bicicleta nu cunosc regulile de circulație. Țin foarte mult la siguranță și de aceea am organizat și concursuri de educație rutieră. Tot din această cauză noi am semnat și un contract de parteneriat cu Inspectoratul de Poliție al Județului Cluj și demarăm un program de informare al bicicliștilor în mod gratuit.

4. Pentru organizarea evenimentelor marca Clujul Pedaleaza, ați apelat și la ajutorul cicliștilor mai experimentați? Crezi că aceste evenimente i-au adus mai aproape pe membrii comunității de bicicliști care deja activau de multă vreme în acest domeniu?

Aici, în Cluj, nu a fost un lucru greu să colaborăm și nici nu ducem lipsă de cicliști experimentați. Cu Elisei Miron ne sfătuim aproape la fiecare concurs și mai ales în alegerea și elaborarea traseelor. Colaborarea cu el am început-o înainte de a exista Clujul Pedalează, de când l-am ajutat și eu la concursurile pe care le-a organizat. Îmi place foarte mult faptul că în Eli găsești omul cu care să lucrezi, este omul care ar face orice pentru ciclism și aici semănăm. Nu contează ce concurs organizăm sau ce nume poartă, atât timp cât este de ciclism, noi suntem trup și suflet dedicați acestuia.

Încet-încet, comunitatea bicicliștilor din Cluj se încheagă. Eu cred că și noi avem un merit în acest sens. Este un lucru mare să ai în orașul tău circa 14-15 concursuri de ciclism anual. Cel mai important lucru pentru noi este faptul că reușim să aducem din ce în ce mai mulți copii la concursuri și aceștia la rândul lor își îndeamnă părinții să meargă cu bicicleta.

5. Despre sponsorii Clujul Pedalează ce ne poți spune?

Nu aș spune prea multe, ci aș începe să le mulțumesc celor care au venit lângă noi atunci când eram la început și ne-au acordat încredere: Compexit Trading Cluj dealer Skoda, Inspectoratul de Poliție al Județului Cluj, Cora, Dorsan, Infinity Trophy, Bronto, Pralina, Art Soft, Aquina, Arovit, TVR Cluj, Banca Italo-Romena, Napolact, Astra Asigurări, Maratonic, Teatrul de Păpuși Cluj, Mega Print, San Gym și Efect. Cei pe care i-am înșirat au fost primii care s-au alăturat conceptului nostru. Mulți dintre ei sunt prieteni sau cunoștințe și fiecare a participat cu ce a putut, în așa fel încât să putem organiza cele 14 concursuri.

Dacă ar fi să calculăm, doar costul ambulanței pentru toate etapele a fost în jurul a 3.000 de euro, ca să nu mai vorbim de alte cheltuieli. Doresc să le mai mulțumesc celor de la Crucea Roșie, care nu au lipsit de la niciun eveniment și mereu au dat dovadă de profesionalism. Doresc să mulțumesc și voluntarilor fără de care evenimentele nu le-am fi putut organiza și întregii echipe care se află în spatele acestor evenimente. Între timp, ni s-au mai alăturat: Hervis, Angelli, Polus Center, Nikon, Bendkopp, Lornion, Optimus, Sanghai și Prisaca Transilvana.

Dacă în anul 2011 am fost foarte încrezător și am înțeles atitudinea unor firme de a ne refuza ca sponsorizare, anul acesta mă miră faptul că mulți unde am apelat pentru sponsorizare nici măcar acel răspuns de refuz nu și-l asumă. Noi totuși avem speranța că până la urmă vom găsi un sponsor care să fie partenerul oficial al concursurilor noastre.

Dacă ar trebui subliniat ceva în legătură cu sponsorii, ar fi următorul lucru. Noi îi promovăm timp de un an întreg. Adică, dacă ar fi să realizăm un grafic, atunci acesta ar arăta o constanță în promovare pe tot parcursul anului și nu un vârf maxim urmat de un an de tăcere. Pentru promovare, folosim mai multe canale: site-ul evenimentului, numerele de concurs, afișe, pliante, emisiuni tv, spoturi de promovare al evenimentelor, bannere, etc.

6. La ce să ne așteptăm în 2012 din partea voastră, a organizatorilor?

În anul 2012 vom avea mai multe evenimente, și anume, pe lângă cele șase etape din campionat, vom mai organiza: Maratonul Făgetului, Etapa de Noapte în Centrul Istoric al Clujului, o întrecere de duatlon și Cupa Firmelor, un corporate race.

Maratonul Făgetului din data de 29 aprilie va avea startul din Centrul Comercial Polus, traseele pentru anul acesta fiind de 30, respectiv 70 de kilometri. Totodată, punem la bătaie un trofeu care sperăm să le placă celor care îl vor câștiga, special făcut pentru noi de către Infinit Trophy. Etapa de Noapte pe care am organizat-o și anul trecut o vom organiza în 2012 cu ocazia Zilelor Clujului, chiar în prima zi a evenimentelor, în data de 25 mai. Concursul se desfășoară pe asfalt și piatră cubică pe străzile din centrul Clujului, bineînțeles cu circulația auto închisă. Aceste două evenimente dorim să le organizăm și în anii următori, dar cu participare internațională, așa că deja luăm legătura cu cicliști din țările vecine.

Să nu uităm de faptul că în cursul anului 2011 am reușit să ne cumpărăm propriul nostru sistem de cronometrare cu cipuri de unică folosință. Deja de la etapa a-III-a am cronometrat cu propriul sistem și tot în acest timp am cumpărat și o poartă gonflabilă pentru start/finish. Aș zice că avem toate premisele unui 2012 plin de succese!

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Buna.
    O mica corectare - Bendkopp in loc de Bendkoop. Mersi si scuze pt. deranj.
    Keep up the good work. Va urmarasc de ceva vreme si am numai cuvinte de lauda.

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma