Categorii: ArticoleMag

Cannondale Bad Habit: cu roțile de 27.5 x 3.0 în acțiune

În mod neașteptat, ne-a parvenit la test o bicicletă cu roți în formatul 27+ sau six-fattie, numește-o cum vrei. Se afla pe lista de test a importatorului Cannondale în România, alături de alte biciclete și inevitabil, nu am stat prea mult pe gânduri înainte s-o aleg. Deși am avut ocazia să pedalez pe o astfel de bicicletă în trecut, chiar la lansarea conceptului, terenul pe care l-am avut la dispoziție era cât se poate de plictisitor și mi-era teamă că nu am înțeles mare lucru. Acum însă, situația a fost complet alta și fără să analizez alte oportunități, am plecat cu ea direct pe Ciocanu.

Este vorba despre un Cannondale Bad Habit 2, denumirea de Bad fiind alocată datorită roților mari. Ce înseamnă o roată de 27+ inch? În fond, este o roată cu diametrul de 29 de inch datorită anvelopei înalte cu o grosime de 3.0 inch, jante cu lățime de 50mm și butuci cu un ax de 110mm pe față și 148mm pe spate. Lat, da, totul este foarte lat, de dragul distracției, a rigidității, a aderenței, al controlului. Din punct de vedere al geometriei, unghiul headtube-ului este de 68 de grade, suficient de mic pentru a te arunca în siguranță peste secțiunile abrupte și un unghi de 72 de grade pentru seat tube, unul care nu este chiar excelent pentru urcări, dar cu care într-un final, te vei obișnui. În fond, bicicleta se vrea a fi un tool de distracție și nimic mai mult.

Poziția pe bicicletă este relativ compactă, cu o pipă scurtă și cu un ghidon cu o lățime de 760mm. Un cockpit care oferă un control excelent pe coborâri, dar cu siguranță aportul nu este doar al său, ci în special al anvelopelor groase. De fapt, acestea sunt atât de groase, încât îți oferă o aderență incredibilă pe orice fel de teren pedalezi: pietre, rădăcini, nisip, pământ. Am avut impresia de multe ori că bicicleta a făcut mai multe pentru mine decât m-am străduit eu să fac pentru a-mi păstra trasa pe viraje, iar asta este minunat. Reversul medaliei este evident pe plat sau pe urcări, unde anvelopele sunt responsabile pentru timpi mai mari de parcurgere a etapelor propuse. Spre final, am redus presiunea din anvelope la 0.9 bar, iar dacă la vale a fost pur și simplu divin, la deal m-am chinuit un pic. Cu presiune de 1.4 bar în avelope, urcările sunt rezonabile. Comparativ, am ajuns cu 20 de secunde mai târziu pe Ciocanu, decât pe 29er, însă cu un efort ceva mai mare.

Bicicleta este de asemenea și foarte manevrabilă, dat fiind gabaritul, însă pentru a mai scădea din greutatea mare, necesită investiții destul de mari. Ce a fost de-a dreptul enervant, s-a rezumta la lipsa unei tije de șa telescopice, fie ea și cu manetă sub șa, nu neapărat cu comandă pe ghidon. O bicicletă care este orientată către distracție pură nu are cum să facă rabat la această componentă. Șaua sus plasată îți răpește clar din distracție pe porțiunile de coborâre, mai ales că Bag Habit are un colier de prindere cu imbus, nici măcar cu quick release.

2.25 vs 3.0: diferența pare mult mai mare.

După cum poți constata, acesta nu este un test ci mai degrabă un articol ce cuprinde părerea mea despre aceast concept. Și-ți pot spune asta: dacă ești în căutarea distracției și chiar nu-ți pasă de performanțe, aceasta este cu siguranță varianta potrivită pentru tine. Un full-suspension, cu suspensii de 120mm, cu anvelope groase și extrem de aderente nu poate însemna decât un avantaj în plus la vale combinat cu confortul absolut. Necesită obișnuință pentru început, dar odată ce o stăpânești, vor urma ore în șir de distracție pură. Totodată nu face altceva decât să pună fat bike-urile la colț, căci nu mai văd niciun motiv să folosești un fatbike atâta timp cât există 27+. Prețul pentru modelul de față este de 2.800 de euro, iar cel al versiunii de top, de 3.500 de euro.

Plusuri: aderență nelimitată, control excelent, foarte confortabilă, perfectă pentru datul la vale
Minusuri: greutate (15.6 kg), anvelopele late își arată dezavantajele la deal, lipsa unei tije de șa reglabile, preț

Configurație:

Cadru: aluminiu, headtube 1.5 inch, ax roată spate 148mm
Furcă și amortizor: Rock Shox Reba RL și Rock Shox Monarch (120mm ambele)
Transmisie: angrenaj Cannondale Si, schimbător foi Shimano Deore, schimbător pinioane Shimano SLX Shadow Plus
Frâne: Shimano Deore

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Mtb adevarat :-) Dar cred eu ca la un maraton gen Prima evadare te cam oboseste daca nu ai o oarecare experienta de pedalat.

  • Daca ii pui niste anvelope mai "normale", de 2,2, devine un 27,5 normal? Sau nu are rost, din cauza geometriei?

    • În primul rând nu găsești anvelope de 2.2 pentru jantă lată de 50mm. Apoi, având o construcție mai scundă, îi vei modifica unghiurile. Deci nu are sens, pur și simplu.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma