În mod neașteptat, ne-a parvenit la test o bicicletă cu roți în formatul 27+ sau six-fattie, numește-o cum vrei. Se afla pe lista de test a importatorului Cannondale în România, alături de alte biciclete și inevitabil, nu am stat prea mult pe gânduri înainte s-o aleg. Deși am avut ocazia să pedalez pe o astfel de bicicletă în trecut, chiar la lansarea conceptului, terenul pe care l-am avut la dispoziție era cât se poate de plictisitor și mi-era teamă că nu am înțeles mare lucru. Acum însă, situația a fost complet alta și fără să analizez alte oportunități, am plecat cu ea direct pe Ciocanu.
După cum poți constata, acesta nu este un test ci mai degrabă un articol ce cuprinde părerea mea despre aceast concept. Și-ți pot spune asta: dacă ești în căutarea distracției și chiar nu-ți pasă de performanțe, aceasta este cu siguranță varianta potrivită pentru tine. Un full-suspension, cu suspensii de 120mm, cu anvelope groase și extrem de aderente nu poate însemna decât un avantaj în plus la vale combinat cu confortul absolut. Necesită obișnuință pentru început, dar odată ce o stăpânești, vor urma ore în șir de distracție pură. Totodată nu face altceva decât să pună fat bike-urile la colț, căci nu mai văd niciun motiv să folosești un fatbike atâta timp cât există 27+. Prețul pentru modelul de față este de 2.800 de euro, iar cel al versiunii de top, de 3.500 de euro.
Plusuri: aderență nelimitată, control excelent, foarte confortabilă, perfectă pentru datul la vale
Minusuri: greutate (15.6 kg), anvelopele late își arată dezavantajele la deal, lipsa unei tije de șa reglabile, preț
Configurație:
Cadru: aluminiu, headtube 1.5 inch, ax roată spate 148mm
Furcă și amortizor: Rock Shox Reba RL și Rock Shox Monarch (120mm ambele)
Transmisie: angrenaj Cannondale Si, schimbător foi Shimano Deore, schimbător pinioane Shimano SLX Shadow Plus
Frâne: Shimano Deore
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Mtb adevarat :-) Dar cred eu ca la un maraton gen Prima evadare te cam oboseste daca nu ai o oarecare experienta de pedalat.
Daca ii pui niste anvelope mai "normale", de 2,2, devine un 27,5 normal? Sau nu are rost, din cauza geometriei?
În primul rând nu găsești anvelope de 2.2 pentru jantă lată de 50mm. Apoi, având o construcție mai scundă, îi vei modifica unghiurile. Deci nu are sens, pur și simplu.