Categorii: InterviuMag

Cadre croite pentru dimensiunile tale, de la Radev Design: interviu

Probabil că mulți dintre voi și-au dorit un cadru croit exact pe necesitățile proprii, însă puțini producători oferă această facilitate. Cu toate acestea, s-ar putea ivi o rază de speranță! Zilele acestea am stat de vorbă cu Zahari Radev, fondatorul Radev Design, care oferă exact ceea ce unii dintre voi probabil caută: cadre construite la comandă, adaptate nevoilor sau dimensiunilor fiecăruia. Despre cum se desfășoară procesul, care sunt prețurile și cum îți poți comanda un cadru construit custom, vei putea citi în acest articol.

  1. Salut Zahari și felicitări pentru inițiativă. Cadre custom serioase nu prea se mai construiesc de la Tom Ritchey încoace, iar numărul producătorilor care încă mai fac este foarte limitat. Prin inițiativa voastră îmi dau seama că doriți să aduceți cadrele custom în atenția majorității, a maselor. Cum v-ați propus să realizați asta?

Z: Salut! Mă bucur să am onoarea de a acorda acest interviu, pentru ca lumea să înţeleagă ceea ce face RADEV Design de fapt. Da, ai dreptate, piaţa pentru cadre unice şi personalizate este mică şi foarte scumpă. Acest lucru se datorează faptului că întreaga atenţie a producerii de biciclete şi cadre este concentrată pe producţia în masă. Din acest motiv, preţul cadrelor custom, adaptate urcă la un nivel la care nu orice iubitor de biciclete îşi poate permite.

Întrebarea noastră adresată producătorilor în masă este: De ce producem 500.000 bucăţi din acelaşi cadru, când noi suntem cu toţii diferiţi unul faţă de celălalt? De ce atunci când mergem într-un magazine de biciclete, nimeni nu poate spune ce cadru se potriveşte pentru un anume client şi de ce există cadre de alumiuniu cu 500E sau cu 5000E, când geometria lor este aceeaşi, singura diferenţă fiind că unul este mai uşor ca altul.

Noi, prin RADEV am schimbat metoda de producţie, pentru a atinge acest nivel de personalizare al fiecărui cadru. Da, asta înseamnă mai multă muncă de mână, însă acesta este scopul nostru principal: să ne îndepărtăm de producţia în masă şi să producem ceva de care un biciclist chiar are nevoie. Făcând acest lucru, păstrăm, în acelaşi timp, tradiţia manufacturii şi a meşteşugului, unde investim dragostea noastră în fiecare detaliu.

  1. Cum se realizează procesul? Am văzut că totul se reduce la un set de mufe, care până la urmă setează unghiurile cadrului. Greșesc?

Z: Ai perfectă dreptate! Avem mufe care reprezintă răspunsul tuturor întrebărilor. Dimensiuni personalizate înseamnă, de fapt, pentru un cadru, unghiuri şi lungimi diferite ale tuburilor. Sudând fiecare cadru la diferite unghiuri ar costa, în producţia de masă, o mulţime de bani, pe care tot clientul i-ar plăti la final. Aici este zona în care RADEV a analizat în detaliu dintr-o altă perspectivă a producerii, pentru a oferi nişte preţuri admisibile acestor tipuri de cadre.

Folosind aceste mufe/fitting-uri, ni se oferă alte două avantaje. Cu ajutorul lor putem dezasambla şi asambla cadrul la loc în 20 de minute – vorbind de o persoană care nu este familiară cu, construirea unei biciclete. Dezasamblat, cadrul poate fi depozitat în orice rucsac de 25L, poate chiar şi într-unul de 15L, cu tuburile puţin ieşite. Cu ajutorul acestor mufe, putem schimba tuburile sau geometria în orice moment. Să presupunem că tu cumperi un tub de aluminiu, iar peste câteva luni vrei un cadru mai uşor. În mod normal, ar trebui să cumperi un nou cadru, însă la RADEV poţi cumpăra, să spunem, tuburi de titan sau carbon şi le poţi schimba pe cadru, iar asta este tot! Acum ai un cadru mai uşor!

Pentru a obţine o geometrie diferită, clientul trebuie să achiziţioneze mufe sau tuburi diferite, depinzând de cât de mare este această diferenţă. În mod normal, în cazul unei lovituri în care, să spunem, se îndoaie o parte a cadrului, ar trebui să cumperi un nou cadru. Aici, însă, trebuie doar să schimbi tuburile sau o anumită mufă. Principalul aspect care nu a fost niciodată introdus pe piaţa bicicletelor este posibilitatea de a avea formă/aspect 3D al părţilor de bicicletă personalizat 100%. O să vedeţi ce vreau să spun când lansăm campania de Kickstarter.

  1. Ce ne poți spune despre rezistență dar și despre rigiditatea unui cadru. După cum bine știm, un cadru care flexează foarte mult în sarcină nu este unul ideal.

Z: Mulţumesc că mi-ai adresat această întrebare! Este vorba din nou, despre personalizare. Noi construim cadrul în funcţie de ceea ce vrea clientul. Asta însemnând că dacă o persoană doreşte un cadru mai rapid, construim un cadru mai uşor şi mai rigid. Dacă eşti un ciclist ce călătoreşte cu bicicleta, vei vrea un cadru mai puternic şi mai confortabil. Este, de asemenea, posibil să construim un cadru extrem de puternic pentru cei pasionaţi de stilul offroad. Dacă clientul vrea să “pedaleze” mai agresiv, atunci construim un cadru pentru acest scop.

Pentru că producem îmbinări diferite pentru fiecare cadru, putem optimiza sau adapta părţile acestuia pe placul clientului. Pe de cealaltă parte, cadrul a trecut testul cu o persoană de 110 kg şi îşi face treaba foarte bine!

  1. Din ce material sunt construite țevile? Se poate opta pentru orice material?

Z: Cadrul normal vine cu tuburi din aluminiu, cu o grosime a peretelui tubului mai mică şi mai uşor pentru cadrele de cursieră, iar pentru MTB mai puternice. De obicei folosim aliaj de aluminiu T6 şi T7. La fel ca toate celelalte părţi, şi acesta este personalizat. Aşadar, dacă o persoană doreşte geometria unui cadru de tip mountain bike, dar cu ţevi mai uşoare, este, de asemenea posibil.

Altfel, noi oferim ţevi de titan şi carbon ca metodă de upgrade în orice moment. Folosind pentru un profil ţevi standard rotunde, este posibilă schimbarea materialului ţevilor, dar şi a acestora şi plasarea lor perfecta în acelaşi loc în care au fost cele vechi.

  1. Am văzut că lansați proiectul pe Kickstarter. Cum se prezintă până acum?

Z: Aşa este, o vom lansa în curând! Până acum, lucrurile decurg lin şi foarte bine. Căutăm să primim sprijinul oamenilor, din moment ce ne-am propus  să oferim ceva de care lumea chiar are nevoie şi aşteaptă să apară. Până acum, acest lucru a fost  prea costisitor, acum îşi poate permite mai multă lume interesată. Noi suntem de fapt foarte tineri şi mici ca şi companie, stabiliţi în Collogne, Germania.

RADEV pur şi simplu s-a săturat de producţia în masă a tuturor lucrurilor, doar de dragul de a exista. RADEV se concentrează pe client şi pe nevoile acestuia. Ne bazăm pe comunicare, înţelegere, încredere şi respect. De aceea, arătăm asta, făcând noi primul pas.

În campanie vor fi o mulţime de informaţii cu privire la orice întrebare aţi avea despre companie sau despre produse.

  1. La ce prețuri se pot aștepta cei care comandă un cadru de la voi? În funcție de ce criterii diferă prețurile?

Z: Preţul unui cadru personalizat, în materie de geometrie, stil de ciclism şi culori, începe de la 999E. Pe Kickstarter, însă, preţurile vor începe de la 703E pentru un cadru şi 889E pentru cadru şi furcă.

Preţurile cresc cu fiecare cerinţă sau dorinţă de upgrade, asta însemnând +E pentru ţevi din carbon/titan şamd. Putem, de asemenea, construi biciclete întregi cu piese de top, iar aici preţul urcă şi mai sus. Totuşi, când investeşti în RADEV, poţi vedea şi simţi unde merg banii, în comparaţie cu situaţia în care mergi într-un magazin comun de unde cumperi o bicicletă de 5000E şi nu ştii ce anume este atât de costisitor, când setul de piese este low class.

Preţul unui cadru RADEV de cea mai înaltă clasă, cu componente ce au o geometrie 100% personalizată începe de la 3.399E. Acesta este un nivel care nu a ajuns niciodată pe piaţă şi este posibil acum. Cu RADEV, cadrul nu numai că este potrivit dimensiunilor tale, ci fitting-urile pot fi alcătuite în 3D aşa cum îţi doreşti sau imaginezi să arate. Orice idee trăsnită este posibilă aici şi totul mulţumită acestor mufe/fitting-uri. Noi facem, de asemenea, grafice personale 100%, pentru ca clientul să obţină cu adevărat orice şi-ar dori sau orice merită. Totul constă în comunicare.

  1. Se poate opta și pentru o schemă diferită de culori?

Z: Vorbind cu oamenii  în cadrul expoziţiei de la Milano Design Week, am fost cu adevărat surprins să aflu că aceştia nu erau obişnuiţi să poată opta pentru culoarea dorită. RADEV oferă oportunitatea de a alege culorile care te reprezintă, punându-ţi la dispoziţie câteva palate de culori. La nivelul cel mai înalt al RADEV poţi opta pentru orice culoare, dar şi grafic pe care ţi le-ai putea imagina. Datorită faptului că suntem orientaţi spre client, iubim să comunicăm, pentru a putea înţelege cu adevărat ce îşi doreşte acesta.

  1. Unde pot găsi cei interesați mai multe detalii despre proiect?

Z: Site-ul nostru este www.radev.design şi am fi foarte fericiţi dacă aţi arunca o privire pe acesta, mai ales că îl actualizăm foarte des. Altfel, ne găsiţi pe Facebook (RADEV Design), Twitter, Instagram, Pinterest, Vimeo, LinkedIn şi în curând pe Kickstarter. Vă rugăm să ne urmăriţi în continuare, căci ne propunem să oferim mult mai multe lucruri trăsnite pe care nimeni nu le-a făcut posibile până acum!

Mulțumiri pentru timpul acordat și vă dorim mult succes cu proiectul!

Mulţumesc foarte mult şi eu pentru interes şi sper să ne auzim în curând cu multe noutăţi!

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma